וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: 80 אלף איש חתמו על עצומה שקוראת לעצור את נתניהו

למרות שלפי הנוהג בבריטניה 100 אלף חתימות מחייבות דיון בפרלמנט, הממשלה הבהירה שהיא "מכירה בזכות ישראל להגנה עצמית" ושלנתניהו שיבקר בחודש הבא בלונדון, יש חסינות. שגרירות ישראל בלונדון: "מדובר בפעלול יחצ"ני חסר משמעות".

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

כ-80 אלף איש חתמו עד כה (שני) על עצומה הקוראת לעצור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל פשעי מלחמה בעת ביקורו המתוכנן בלונדון בחודש הבא - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. העצומה הועלתה בתחילת החודש על ידי דמיאן מורן, אזרח בריטי, שפירסם אותה באתר ממשלת בריטניה.

"לפי החוק הבינלאומי, נתניהו צריך להיעצר על פשעי מלחמה עם הגעתו לבריטניה בשל טבח של 2,000 אזרחים ב-2014", אמר מורן בהתייחסו למבצע צוק איתן בעזה בקיץ שעבר שנמשך 51 יום. שגרירות ישראל בבריטניה הגיבה לעצומה בזלזול והגדירה אותה: "פעלול יחצ"ני חסר משמעות".


עוד בכותרות:
מורה שפוטרה מבית ספר לאחר שנחשפה כמלכת סאדו - לא תפוצה
חנה קנייזבה זכתה במדלית כסף באליפות העולם עם 14.78 מטרים ושיא ישראלי
ירידות חדות בפתיחה בוול סטריט; הנאסד"ק צולל 4.8%

מנהיג השמרנים בבריטניה דיוויד קמרון בנאום הניצחון שלו, מאי 2015. AP
"לראשי מדינה זרים שמבקרים יש חסינות". קמרון/AP

לכל אזרח בריטי יש זכות לכתוב עצומה באתר הממשלה ולבקש פעולה ספציפית מהממשלה או מבית המחוקקים. לפי הנוהג במדינה, עצומה שמתפרסמת באתר הממשלה וחוצה את רף 100 אלף החתימות, צריכה לעלות לדיון בפרלמנט. אולם בשל מורכבות העניין ובשל רגישות היחסים בין ישראל לבריטניה, יתכן מאוד שבכל מקרה הסוגיה לא תעלה לדיון.

אחרי שהעצומה הגיעה לעשרת אלפים חתימות, ממשלת בריטניה חויבה להתייחס לעניין לפי חוק. "לראשי מדינה זרים שמבקרים בבריטניה, דוגמת נתניהו, יש חסינות מהליך חוקי ולא ניתן לעצור או לאסור אותם", נמסר בהודעת הממשלה.

עוד נכתב בהודעה כי "אנחנו מכירים בכך שלעימות בעזה לפני שנה יש מחיר נורא. כפי שציין ראש הממשלה דייויד קמרון, כולנו נמלאנו עצב נוכח האלימות, ובריטניה היתה חוד החנית במאמצי השיקום הבינלאומיים של הרצועה. יחד עם זאת, קמרון הבהיר שבריטניה מכירה בזכותה של ישראל לפעול באופן פרופורציונלי כדי להגן על עצמה, בגבולות החוק ההומניטרי הבינלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ממשלת בריטניה דוגלת כמו יתר העולם בפתרון שתי המדינות בסכסוך הישראלי-פלסטיני, וקמרון מתכוון לחזק את המסר הזה כשיארח את נתניהו בחודש הבא.

בניגוד למפלגתו השמרנית של קמרון, במפלגת הלייבור ישנה מגמה של הקצנה שמאלה. בתוך פחות משלושה שבועות היא תבחר יו"ר חדש שינהיג את האופוזיציה. המועמד הקיצוני ג'רמי קורבין מוביל בסקרים ונחשב לפייבוריט בסוכנויות ההימורים. לקורבין עמדות שליליות מאוד ביחס לישראל והוא אף טען שאם ייבחר לתפקיד, הוא יתנצל רשמית על מעורבות בריטניה במלחמה בעיראק ב-2003.

בעבר היו בבריטניה ניסיונות ויוזמות של גורמים פרו-פלסטיניים לעצור בכירים ישראלים. רק בחודש שעבר אלוף במיל' עמוס ידלין עוכב בשדה התעופה. בעבר גם אלוף במיל' אליעזר מרום (צ'ייני) עוכב לחקירה בשדה התעופה הית'רו שבבירת בריטניה. יחד עם זאת אף בכיר ישראלי לא נעצר עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully