וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא ללונדון: "אירופה צריכה לתמוך בישראל ולא ללחוץ עליה"

9.9.2015 / 12:47

בצל העצומה שעליה חתמו יותר ממאה אלף בני אדם הקוראת למעצרו, המריא ראש הממשלה לביקור בבריטניה. "ישראל היא המגן היחיד שיש לאירופה במזרח התיכון נגד האיסלאם הקיצוני", אמר נתניהו, שייוועד עם קמרון ועם ראשי קהילות יהודיות

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (רביעי) לביקור עבודה בלונדון יחד עם רעייתו. טרם ההמראה אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לפגישה עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון. בהמשך לעשרות שיחות שהיו לי מאז הבחירות עם ראשי ממשלה עם נשיאים ועם שרי חוץ מעשרות מדינות, לרבות הפגישות עם ראש ממשלת איטליה, עם מנהיגי ליטא והאיחוד האירופי אתמול. בשיחות האלה אני מסביר דבר אחד: אירופה צריכה לתמוך בישראל. לא ללחוץ על ישראל, לתמוך בישראל".

נתניהו, שנוסע לביקור בן יומיים בממלכה, המשיך ואמר כי ישראל "היא המגן היחיד שיש לאירופה במזרח התיכון נגד האיסלאם הקיצוני. אנחנו מוכנים לפעול יחד עם אירופה באפריקה ובמקומות אחרים כדי להילחם באיסלאם הקיצוני אבל זה מחייב שינוי של גישה. השינוי הזה ייקח זמן. זה נמצא במוקד של השיחות שלי עם קמרון. הדבר השני הוא שאנחנו צריכים להילחם באסלאם הקיצוני לא רק בגבולותינו כפי שאנחנו עושים, אלא בתוך שטחנו. כשאחזור אקיים פגישת סיכום על הגברת האכיפה, עונשי מינימום, הריסת בתי מחבלים. המדיניות שלי היא אפס סובלנות לטרור, וכך נעשה גם".

לקריאה נוספת:
האיחוד האירופי יחליט בקרוב על סימון מוצרים מההתנחלויות
בריטניה: 80 אלף איש חתמו על עצומה שקוראת לעצור את נתניהו

נתניהו המריא ללונדון: "אירופה צריכה לתמוך בישראל, לא ללחוץ עליה". לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל היא המגן היחיד שיש לאירופה במזרח התיכון נגד האיסלאם הקיצוני". נתניהו בנמל התעופה/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו ייפגש מחר עם ראש הממשלה הבריטי, עם ראשי קהילות יהודיות ועם חברי פרלמנט מאגודת הידידות הפרלמנטרית בבריטניה וכן עם עיתונאים בריטיים. ביקורו של נתניהו בבריטניה יחל בצל עצומה שעליה חתמו 107 אלף בריטים הקוראת למעצרו בגין פשעי מלחמה.

ראשי מדינות המבקרים בבריטניה חסינים מפני הליך משפטי ולכן אינם יכולים להיעצר, אף שהעצומה מראה על התחזקות התחושות השליליות בקרב הציבור הבריטי נגד ישראל בעקבות מבצע צוק איתן בקיץ 2014, ותנועת ה-BDS בממלכה המאוחדת. "במסגרת החוק הבינלאומי עליו להיעצר בגין פשעי מלחמה עם הגיעו לבריטניה בשל טבח 2,000 אזרחים ב-2014", נכתב בעצומה.

הפרלמנט הבריטי שוקל להביא לדיון כל עצומה שעליה חתמו יותר מ-100 בני אדם. "אנחנו מכירים בכך שהעימות בעזה בשנה שעברה גבה מניין הרוגים גבוה. אך כפי שראש הממשלה אמר, נעצבנו לשמוע על האלימות ובריטניה עמדה בחזית של המאמצים הבינלאומיים לשיקום", נמסר מהממשלה הבריטית. "עם זאת, ראש הממשלה התבטא בבהירות על הכרת בריטניה בזכותה של ישראל לנקוט פעולה פרופרוציונלית כדי להגן על עצמה, בגבולות החוק הבינלאומי ההומניטרי.

בעוד תנועת החרם על ישראל בבריטניה צוברת תאוצה, השבוע הודיע האיחוד האירופי כי יקדם בקרוב החלטה על סימון מוצרים מההתנחלויות המיובאים למדינות אירופה. בשבת אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בתום כינוס של שרי החוץ האירופים בלוקסמבורג כי "העבודה שלנו בנושא קרובה להשלמה אבל עודנה נמשכת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון במסיבת עיתונאים . מרץ 2014. טלי מאייר
קמרון ונתניהו בפגישתם במרץ 2014/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully