וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יחליט בקרוב על סימון מוצרים מההתנחלויות

5.9.2015 / 17:20

שרת החוץ פדריקה מוגריני התייחסה בעצמה לנושא, מה שמבהיר את חשיבותו עבור האיחוד. לדברי שר החוץ של לוקסמבורג, ההנחיות יצאו לפועל בחודשים הקרובים: "עלינו לוודא שצרכנים מבחינים במוצרים מהשטחים הכבושים"

פדריקה מוגריני, שרת החוץ של איטליה – מילאנו, 30 באוגוסט 2014. AP
"העבודה קרובה להשלמה, אולם נמשכת". מוגריני/AP

האיחוד האירופי יקדם בקרוב החלטה על סימון מוצרים מההתנחלויות המיובאים למדינות אירופה - כך אמרה היום (שבת) שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בתום כינוס של שרי החוץ האירופים בלוקסמבורג. לדברי מוגריני, "העבודה שלנו בנושא קרובה להשלמה אבל עודנה נמשכת". לא ברור מתי בדיוק מתכוון האיחוד לקדם את ההחלטה בנושא, שנידונה בין המדינות השונות מזה שנים.

ההצהרה של מוגריני עוררה עניין בתקשורת הבינלאומית שכן זו הפעם הראשונה מזה כמה חודשים ששרת החוץ של האיחוד האירופי בעצמה מתבטאת בנושא. כמה דיפלומטים אירופים בכירים אמרו לאורך החודשים האחרונים שהאיחוד האירופי מתכוון לפעול בנושא המוצרים מההתנחלויות, אולם ההצהרה של מוגריני מבהירה שהנושא אכן זוכה לעדיפות גבוהה. יש לציין כי מדינות מסוימות באירופה, כגון בריטניה, כבר קידמו חקיקה בנושא באופן פרטי, כדי לאפשר לצרכנים בתחומיהן לדעת אם מוצרים ישראליים מגיעים מתחומי הקו הירוק, או מההתנחלויות.

עוד בוואלה! NEWS:
"מי שנורמלי מתנגד לכיבוש": הכפר שהפך לסמל המאבק הפלסטיני
גרמניה: אין הגבלה על מספר הפליטים שנסכים לקבל
ניצחון הזוגות החד-מיניים על הפקידה ההומופובית בקנטאקי

שלום עכשיו תציג את הקמפיין החדש הקורא לחרם על מוצרים מההתנחלויות בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
קמפיין של "שלום עכשיו" נגד מוצרים מהתנחלויות/אורי לנץ

דיפלומט בכיר נוסף שהתבטא בנושא בסוף השבוע הינו שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן, שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס: "אנחנו צריכים לוודא שצרכנים יכולים להבחין במוצרים שמגיעים מהשטחים הכבושים על ידי ישראל. אנחנו בסך הכול מיישמים את החוק הבינלאומי". הוא הוסיף כי הוא מצפה לפתרון בנושא עד לסוף השנה, כלומר בטווח זמן של עד שלושה חודשים. בשעה שאירופה טרודה בשורת משברים אחרים, לא בטוח שהאיחוד האירופי יעמוד בלוח הזמנים הזה.

הצהרתה של מוגריני על הכוונה לפעול בנושא זה, הינה חלק ממהלך רחב יותר של האיחוד, שבכיריו מעוניינים להשיב את הנושא הישראלי-פלסטיני למרכזו של סדר היום המדיני והבינלאומי. לאחר שהסכם הגרעין עם איראן שרד למרות הקמפיין האגרסיבי שניהל נגדו ראש הממשלה בנימין נתניהו, באירופה מעוניינים לחדש את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. על פי מוגריני, הדרך לעשות זאת היא באמצעות שילוב מדינות ערב בתהליך. לפיכך, מוגריני הודיעה כי נציגים של מצרים, ירדן, סעודיה ומדינות נוספות יוזמנו לישיבה הקרובה של הקוורטט לנושא תהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully