וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתק בין ריבלין לנתניהו: "מיצינו את הבדלי הדעות בינינו"

9.9.2015 / 10:50

בריאיון חג לגלי צה"ל הודה נשיא המדינה כי לא נפגש עם ראש הממשלה זה חודשיים, אף שלפי הפרוטוקול הם אמורים להיוועד אחת לחודש. "עד אשר הדברים יוסרו מסדר היום, כנראה שאנחנו לא צריכים להיפגש", אמר

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, עריכה: ניר חן

(הנשיא ריבלין בריאיון לוואלה! NEWS)

נתק בין הנשיא לראש הממשלה: נשיא המדינה ראובן ריבלין, אומר כי זה חודשיים שהוא וראש הממשלה בנימין נתניהו אינם משוחחים ביניהם. זאת אף שעל פי הפרוטוקול, הנשיא וראש הממשלה אמורים להיפגש לפחות אחת לחודש. "מיצינו את הבדלי הדעות בינינו", סיפר הבוקר (רביעי) ריבלין בריאיון שהעניק לגלי צה"ל לרגל ראש השנה.

לדברי הנשיא, "אני רואה את ראש הממשלה באופן קבוע בארבע עיניים אחת לחודש, אבל בחודשיים האחרונים לא עלה בידינו להיפגש. נדמה לי שאנחנו מיצינו את הבדלי הדעות בינינו בכל מה שקשור לגבי היחסים שלנו עם המערכות השונות הבינלאומיות". כזכור, ריבלין הביע ביקורת חריפה בחודש שעבר על האופן שבו בחר ראש הממשלה להתערב בפוליטיקה הפנימית בארה"ב ולפעול בקונגרס האמריקני נגד נשיא ארה"ב ברק אובמה. ריבלין הביע התנגדות להסכם הגרעין עם איראן, בדיוק כמו נתניהו, אולם טען שהדרך שבה בחר נתניהו להיאבק בהסכם מוטעית.

לקריאה נוספת:
נתניהו לתלמידים: "מצוינות לצד ציונות"; ריבלין: "לא ניתן ידנו לפיצול"
ריבלין נועד עם האפיפיור בוותיקן: "להתגבר על המפלג"
בכיר בליכוד המקורב לנתניהו: לא מבינים על מה ריבלין מתבכיין

נתניהו לקונגרס: "יהיו התנחלויות מחוץ לגבולות ישראל". רויטרס
הנשיא חלוק על ראש הממשלה בטיפול ביחסים עם ארה"ב בנושא הגרעין. נתניהו בקונגרס/רויטרס

"עד אשר הדברים יוסרו מסדר היום, כנראה שאנחנו לא צריכים להיפגש כי כנראה שכל אחד עסוק באותם עניינים לקידומה של מדינת ישראל", הסביר הנשיא ריבלין בריאיון החג. ריבלין התייחס גם להקלטות שפורסמו בהן נשמע שר הביטחון לשעבר אהוד ברק מסביר מדוע ישראל לא תקפה את מתקני הגרעין של איראן, ומכנה את נתניהו "מנהיג חלש". לדברי ריבלין, "ההדלפות האלה אינן טובות לישראל, ומערערות את יכולתה לעמוד במצבים דומים בעתיד. זה חסר תקדים".

"מתנגד לביטול משחקי הכדורגל בשבת"

ריבלין הביע התנגדות בריאיון ליוזמה החדשה לבטל משחקי כדורגל בשבת. "אני חושב שההרגל של הציבור הישראלי הוא שביום שבת הולכים לבית הכנסת ולאחר מכן הולכים לקטמון או טדי", אמר ריבלין. "אסור ליצור מצבים מבלי שתהיה הסכמה רחבה. זה הסטטוס קוו. חשוב לא לעשות שום דבר שבו אנחנו יכולים לפגוע בציבור אחד על חשבון הציבור האחר". ריבלין סיפר גם כי הפסיק ללכת למשחקי הכדורגל של הקבוצה שאותה הוא אוהד, בית"ר ירושלים, בשל הקריאות הגזעניות והאלימות הנשמעות במשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully