וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של מפקד הסיירת שנפל: "המעגל ייסגר כשגופת גולדין תוחזר"

8.9.2015 / 0:29

בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת גבעתי כשנה לאחר מבצע "צוק איתן" אמר דוד שראל, אחיו של בניה שראל שנהרג במבצע, כי "צה"ל הכה בחמאס, אך תמיד יש מקום לעוד". על הסערה סביב המח"ט עופר וינטר: "זו מדינה יהודית. הוא חיזק את חייליו בצורה יפה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

דוד שראל, לוחם בגדס"ר גולני ואחיו של רב-סרן בניה שראל, מפקד סיירת גבעתי שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן" בשנה שעברה, השתתף אמש (שני) בטקס ההתייחדות של החטיבה הסגולה במצודת יואב שליד אשקלון. "התחושה היא קשה, הטקס מחזיר את תחושת האובדן", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. בתשובה לשאלה האם המעגל מבחינתו ייסגר כשתוחזר גופתו של פקודו של אחיו, סרן הדר גולדין, ענה: "כן. ישראל צריכה להחזיר את גופתו של הדר".

לטענת שראל, הצבא יכול היה לנקוט יד קשה יותר במהלך המבצע. "נכנסנו, לא אני ספציפית, אבל צה"ל הכה בחמאס בצורה קשה", אמר והוסיף: "תמיד יש מקום לעוד".

לקריאה נוספת:
כולם היו בניה: כמאה תינוקות נקראו על שם מפקד הסיירת שנפל בעזה
"אחד נעלם": הרגע שבו הוכרז "קוד חניבעל" אחרי חטיפת גולדין. האזינו
המנון חטיבת גבעתי מתרענן: בית חדש נכתב בהשראת "צוק איתן"

אחי מפקד פלס"ר גבעתי לשעבר הניח זר לזכרו: "האובדן מלווה אותך כל הזמן". צילום מסך
"ציפיתי שישראל תכריע את חמאס". דוד שראל/צילום מסך

שראל גיבה את מעשיו של מפקד החטיבה, אלוף-משנה עופר וינטר, שהעביר דף עם מסרים דתיים ללוחמיו. "בסוף אני חושב שהצבא של עם ישראל ועם ישראל ומדינת ישראל מושתתים על ערכי היהדות. בסוף אנחנו מדינה יהודית ולא צריך להתבייש בזה. זה מאוד יפה שמפקד לפני יציאה לקרב של חיילים נותן להם חיזוק על זה", אמר.

הוא הוסיף כי השכול מלווה אותו בכל רגע. "המקומות האלה, הטקסים והאירועים האלה, מרכזים את כל הרגש הזה למקום אחר", אמר שראל שהניח זר לזכר אחיו. "בסך הכול אני רוצה לכבד את זכרו של אחי, גיבור ישראל שמסר את נפשו למען עם ישראל. זה חלק מהדברים שאני עושה בשביל זכרו".

בפן אישי, הוסיף שראל כי הוא צפוי לסיים קורס מכ"ים בעוד כחודש. "יכול להיות שאהיה קצין. עוד חודש אקבל לידיי חיילים. להיות קצין זה בהמשך הדרך, נראה איך דברים יסתדרו", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רב סרן בניה שראל , קצין חטיבת גבעתי שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
"גיבור ישראל שמסר את נפשו למען עם ישראל". בניה שראל/באדיבות המשפחה

שר הביטחון משה יעלון נשא דברים במהלך האירוע ואמר כי תחושת האובדן לא מרפה. "כל אחד ואחת מכם נושא עמו את זיכרונותיו, והם עמוקים כל כך ואישיים כל כך. בקיץ שעבר הייתה חטיבת גבעתי מעמודי התווך ב'צוק איתן' ברצועת עזה. לוחמיה ומפקדיה יצאו להגן על יישובי הדרום מפני חמאס וארגוני הטרור האחרים ששאפו ועודם שואפים לשבש את חיינו בארץ זו. הם פעלו בנחישות, באומץ לב וברעות, מודעים לגודל המשימה, ומבצעים אותה באופן מקצועי ומעורר הערכה, לצד חבריהם מיחידות צה"ל אחרות. המחיר היה כבד", נאם.

טקס התייחדות לחללי חטיבת גבעתי, מצודת יואב, 7 בספטמבר 2015. ניב אהרונסון
"חובתנו להשיבו הביתה". יעלון בטקס במצודת יואב, אמש/ניב אהרונסון

לדבריו, ישראל פועלת על מנת להשיב את גופותיהם של חללי צה"ל לקבורה בישראל. "לא נשכח גם את סגן הדר גולדין זכרו לברכה, לוחם סיירת גבעתי, שאנו מחויבים לעשות ככל יכולתנו להשיבו לישראל ביחד עם לוחם גולני סמל ראשון אורון שאול, זכרו לברכה. זו חובתנו לכם, שמחה ולאה גולדין, וזהבה והרצל שאול, ושאר בני המשפחה. אנו הופכים כל אבן ועושים כל מאמץ כדי שהבנים ישובו לישראל. אנו גם פועלים להשיב את האזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה, וממשיכים במאמצים לאתר את נעדרי צה"ל ממערכות ישראל. זו חובתנו כהנהגה".

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully