וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנון חטיבת גבעתי מתרענן: בית חדש נכתב בהשראת "צוק איתן"

לראשונה אי פעם, החליטה החטיבה להוסיף בית ברוח הלחימה. כך פורסם ב"במחנה". עוד הוחלט כי הזמר קובי אפללו יבצע את הגרסה החדשה. "ההמנון הכי עוצמתי ומרגש". מה בתוספות?

מערכת וואלה!

שנה אחרי מבצע "צוק איתן", חטיבת גבעתי הוסיפה בית להמנון שלה בהשראת הלחימה. את ההמנון, שלא ידע שינויים מאז נכתב לראשונה, ב-1974, משמיעים בחטיבה בטקסים השונים, ונראה כי עשרות אלפי החיילים שנשאו לאורך השנים על כתפם את הכומתה הסגולה יודעים את המילים והלחן מתחילתם ועד סופם. אך לא די בשינוי טקסטואלי, גם הביצוע עבר מתיחת פנים, כאשר את להקת פיקוד הדרום החליף הזמר קובי אפללו.

ההחלטה על שינוי ההמנון התקבלה על ידי המח"ט היוצא אלוף-משנה (אל"מ) עופר וינטר שבעצתו של הפיקוד הבכיר של החטיבה החליט כי ראוי להוסיף בית להמנון שיבטא את רוח הלחימה של החטיבה במבצע בקיץ האחרון. עם קבלת ההחלטה, פנו קצינים ליוצרים החתומים על ההמנון המקורי, עמוס אטינגר ואפי נצר, וביקשו מהם לכתוב בית נוסף. השניים נענו בחיוב ויחד עם אבי סינגולדה נכתב בית השיר. קובי אפללו נבחר לבצע את הגרסה החדשה.

"רק ביחד ננצח"

"כשנתבקשתי לכתוב את הבית החדש של השיר, השתמשתי בסיסמה שטבע מפקד החטיבה הקודם אל"ם עופר וינטר: 'רק ביחד ננצח'", סיפר אטינגר בראיון לעיתון הצבאי "במחנה". אטינגר הוסיף כי בעת גיוסו לצה"ל הוא שירת יום אחד בחטיבת גבעתי, "אשר התפרקה ביום שבו הגעתי אליה, וממנה עברתי לגדוד 'הבוקעים' בשריון", מה שגורם לו לחבב את החטיבה במיוחד.

את ההמנון המחודש שמעו לראשונה מאות בני משפחה וחברים שהגיעו לטקס הענקת כומתה לחיילי החטיבה שנערך לפני כשבועיים. "זו לא הפעם הראשונה שאני שומעת את 'מי שחלם גבעתי', אבל הביצוע הזה של קובי אפללו מרגש מאוד", שיתפה יפית בן ארצי, אמו של חייל בפלוגת "רותם". "התוספת על עזה מאוד רלוונטית וגרמה לי להתחבר אליו עוד יותר. זה ההמנון הכי עוצמתי ומרגש בעיניי".

המנון גבעתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully