וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם היו בניה: כמאה תינוקות נקראו על שם מפקד הסיירת שנפל בעזה

13.7.2015 / 21:30

כשנה לאחר שנהרג ב"צוק איתן", משפחתו של בניה שראל החליטה לרכז את הסיפורים של התינוקות שנקראו על שם בנם. עשרות פנו למשפחה אחרי שפרסמה פוסט בפייסבוק. "זה ממשיך את מורשתו"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד הלחימה בעזה ממצלמת הקסדה של בניה שראל)

סיפור נפילתו של מפקד סיירת גבעתי, רב-סרן בניה שראל, במבצע "צוק איתן" לפני כשנה, נגע בזוגות רבים של הורים אשר החליטו לקרוא לבניהם על שמו. "מאז מותו התחלנו לקבל טלפונים מהורים שהזמינו את ההורים שלי לבריתות, וסיפרו שהם עומדים לקרוא לבנם על שם בניה", סיפרה אחותו, יעל זאבי. "בחלק מהמקרים הזמנו גם את אבא שלי, למשל, להיות סנדק. חלק מהם אנחנו מכירים וחלקם לא, וזה הפך למעין תופעה". בעקבות המגמה, החליטו בני המשפחה לפרסם פוסט בפייסבוק על מנת לאסוף את כל המקרים של הורים שקראו לילדיהם בניה. עד כה, נאספו כמאה מקרים.

"הפוסט קיבל 500 שיתופים וכמעט 100 אלף צפיות", סיפרה זאבי. לדבריה, המשפחה עשתה זאת כדי לקבל את תמונות הילדים ולערוך קולאז' שיוקרן באזכרתו של בניה ובאירוע לזכרו בהיכל התרבות בקריית ארבע בעוד כשבוע. המשפחה ביקשה מהורים נוספים שהסיפור של בנם נגע לליבם לפנות אליהם וליידע אותם במחווה המרגשת. "מחמם את הלב שכל כך הרבה אנשים מחוברים אליו", אמרה אחותו. "הוא מאוד אהב ילדים ומאוד רצה ילדים, וזה מדהים, כי זה ממשיך אותו. כל כך הרבה ילדים נקראים על שמו וממשיכים את המורשת שלו".

כותרות נוספות בוואלה!NEWS:
נתניהו תוקף את ארה"ב: "מוכנים להסכם גרעין בכל מחיר"
אביו של הבדואי המוחזק בעזה: גורמים במגזר פועלים להשיבו
תיעוד ראשון: מערכת כיפת ברזל מיירטת מזל"ט. צפו

רב סרן בניה שראל , קצין חטיבת גבעתי שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
"מחמם את הלב". בניה שראל/באדיבות המשפחה

אחת הפניות למשפחתו של שראל הגיעה ממשפחת אליהו מהמושב שדי תרומות שבעמק בית שאן. "משפחת שראל שלום, בתגובה לפרסום בפייסבוק רציתי להכיר לכם את בניה אליהו, בן שמונה חודשים משדי תרומות, מושב ליד הבקעה. בניה נולד ב-23/10/14", נכתב. "חשבנו על השם בניה וקצת לפני הלידה דיברו ברדיו על בניה שראל והתאהבתי בשם. אחרי הלידה נכנסתי לקרוא קצת על בניה ועל המשפחה וגיליתי קו דמיון בין משפחתנו: אני במקצועי מורה, ובעלי מהנדס בניין. זה היה מוזר וגם מרגש לגלות את זה. מקווה שבניה שלנו יזכה לכמה מתכונות האופי של בניה שלכם".

בניה אליהו, נקרא ע"ש רס"ן בניה שראל. באדיבות המשפחה
בניה אליהו הקטן/באדיבות המשפחה

אמו של תינוק נוסף כתבה למשפחה כי סיפורו של בניה נחרט בזיכרונם שלה ושל בעלה. "הייתי בחודש שמיני וראינו את הכתבה על בניה שראל. לצערנו, היו הרבה חללים, אבל הסיפור שלו וגם התמונה שלו עשו לנו משהו ולא יכולנו לשכוח את הפנים שלו", כתבה. "כחודש אחרי, נולד בננו, והחלטנו לקרוא לו על שמו של בניה. מבחינתנו לקרוא על שם גיבור ישראל זה דבר מאוד חשוב, וגם אהבנו את השם. לכן, החלטנו לקרוא לו על שם בניה".

בניה בצלאל הובר, נקרא ע"ש רס"ן בניה שראל. באדיבות המשפחה
בניה בצלאל הובר, שנקרא גם הוא על שם בניה שראל/באדיבות המשפחה

המחווה המרגשת אמנם סובבת סביב שמו, אולם אחותו של בניה סיפרה כי כשהיה צעיר יותר, כלל לא אהב אותו. "הייתה תקופה קצרה שבניה לא אהב את השם שלו, זה שם מאוד מגדרי והוא לא אהב את זה", אמרה. "הוא קרא לעצמו באותה תקופה בן ובני, אבל זה היה לזמן מאוד קצר. מה שמדהים שהשם עכשיו הפך ללא מגדרי בכלל ורבים מכל הציבורים קוראים על שמו".

לדברי זאבי, הפניות אליהם הגיעו מכל המגזרים, לא רק מדתיים. "מה שמדהים שהפניות מגיעות מכל המגזרים דתיים, חילוניים, מכל רחבי הארץ. זה מאוד מאפיין את בניה - הוא היה אדם מאוד מחבר שחיבר בין עולמות", אמרה. "הוא אהב את יהודה ושומרון, גר בתל אביב, טייל המון בעולם ואהב וחיבר את הכול. זה מחמם את הלב שרבים רוצים להמשיך את מורשתו ולקרוא לילדיהם על שמו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully