וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצבת הכוחות המיוחדים, נתניהו הורה לתגבר האבטחה בכביש 443

בתום דיון מיוחד בלשכת ראש הממשלה, שבו השתתפו בין היתר שר הביטחון וראש השב"כ, הוחלט לעבות את האבטחה בירושלים בשתי פלוגות מג"ב וב-400 שוטרים. נבחנת אפשרות להציב מצלמות לכל אורך כביש 443. נתניהו: נשקול להחמיר את הענישה למיידי אבנים

עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד מפיגוע הדקירה בכביש 443)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (רביעי) בלשכתו דיון בנושא המצב הביטחוני בירושלים ובכביש 443, בעקבות העלייה במספר הפיגועים שם. בישיבה השתתפו שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ, שרת המשפטים איילת שקד, ראש השב"כ יורם כהן וגורמים נוספים.

בתום הישיבה הורה ראש הממשלה על תגבור כוחות לאורך כביש 443, כמו גם במקומות נוספים ביהודה ושומרון ועל הצבת אמצעי תצפית ומודיעין. כמו כן נבחנת האפשרות להציב מצלמות ותאורה לאורכו של כל ציר 443. בירושלים יתווספו שתי פלוגות מג"ב וכ-400 שוטרים לאבטחת העיר. אלה מצטרפים להחלטה להציב באזור כוחות מיוחדים, כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS.

עוד בנושא
האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?
גורמים ביטחוניים: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים
הפצוע בפיגוע הדקירה בכביש 443: "יצאתי משם בנס"

במהלך הדיון הבהיר נתניהו כי אינו מוכן "לקבל מצב של יידוי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה על ציר מרכזי לירושלים ובתוך הבירה". עוד ציין כי "המדיניות היא אפס סובלנות ליידוי אבנים ואפס סובלנות לטרור".

מלשכתו של נתניהו נמסר כי מאחר ומערכת המשפט מתקשה להתמודד מול קטינים המיידים אבנים ייבחן שינויי בהוראות לפתיחה באש לעבר מיידי אבנים ובקבוקי תבערה וכן ייקבעו עונשי מינימום למעשים כאלה. "ציין כי יש להפחית באופן משמעותי את האירועים הללו", סיכם נתניהו.

עימותים בכביש 443, אוקטובר 2012. יותם רונן
עימותים בכביש 443 בין שוטרי מג"ב לפלסטינים/יותם רונן

ההחלטה על הצבת הכוחות המיוחדים התקבלה בשבועות האחרונים בתום הערכת מצב משולבת לצה"ל, למשטרה ולמג"ב. "הפעילות הזו כבר נושאת פירות מבצעיים", אמר גורם ביטחוני לוואלה! NEWS בסוף השבוע האחרון.

לפעילות הסיכול בסביבת הציר החשוב, שמחבר בין ירושלים ומודיעין הייתה עד כה תרומה יחסית, אך השטח לא נרגע ותושבי הסביבה – שמשתמשים בכביש בזה באופן יומיומי, הביעו חשש לנסוע בו. היו מי שאמרו שעם החרפת המצב הביטחוני ב-443, לא נותרה ברירה אלא לנסוע בכביש מספר 1, על אף הפקקים בשל עבודות השיפוץ שם. כעת, כאמור, תוגברו הכוחות כדי לשפר עוד את תחושת הביטחון בציר הרוחב המאוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully