וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם פעילות שלום: "מוכן לפגוש את אבו מאזן"

1.9.2015 / 22:58

ראש הממשלה נועד בלשכתו עם ארבע פעילות ארגון "נשים עושות שלום", שערכו משמרת מחאה וצום מול ביתו בירושלים. הוא הביע את נכונותו לחדש את המו"מ עם הפלסטינים והדגיש כי ישראל היא היחידה בעולם שעוסקת באופן אינטנסיבי בשיקום עזה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו נגד ההסתה ברשות הפלסטינית)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אירח היום (שלישי) בלשכתו בירושלים ארבע פעילות מתנועת "נשים עושות שלום" ושוחח איתן על רצונו לחדש את התהליך המדיני עם הפלסטינים. נתניהו נועד עם פעילות התנועה במשך שעה ורבע, כאשר בפגישה נכח גם שליחו המדיני המיוחד, עורך הדין יצחק מולכו. במהלך הפגישה, אמר נתניהו כי הוא מוכן לפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, "בכל זמן ובכל מקום" כדי לחדש את המשא ומתן בין הצדדים.

הפגישה בין נתניהו לבין פעילות התנועה נולדה לאחר שהפעילות ערכו משמרת מחאה וצום מול בית ראש הממשלה בירושלים, בקריאה לממשלה למנוע מלחמה נוספת בין ישראל לפלסטינים. בעקבות משמרת הצום, הגיעו לפעילות פניות רבות מצד גורמים שביקשו להיפגש עמן. הן קיימו פגישה ממושכת עם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וקיבלו גם הזמנה לפגישה עם אבו מאזן.

עוד בוואלה! NEWS:
המבחן הגדול של הממשלה: מחר - ההצבעה על תקציב המדינה בכנסת
גיבוי מבית: ראש אגף החקירות צפוי להעיד לטובת ניסו שחם
לראשונה: חרדי מואשם בתקיפת חייל חרדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נציגות ארגון" נשים עושות שלום" בלשכתו בירושלים, 1 בספטמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם פעילות "נשים עושות שלום" בלשכתו בירושלים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לאחר שהגיעה אליהן פנייה מרמאללה להיפגש עם יו"ר הרשות, החליטו פעילות התנועה כי מן הראוי שלפני שיסעו לרמאללה, ינסו להיפגש עם ראש ממשלת ישראל. השופטת בדימוס סביונה רוטלוי, אחת הפעילות בתנועה, פנתה לפני כמה שבועות למולכו, עדכנה אותו בפרטים והעבירה את הבקשה לפגישה עם נתניהו. בלשכת ראש הממשלה אישרו את הבקשה, והיום כאמור התקיימה הפגישה בירושלים.

"מחויב לפתרון שתי המדינות"

מטעם התנועה השתתפו בפגישה שלוש פעילות פרט לשופטת רוטלוי - איילת הראל, אמאל ריחן אבו-רמאדאן ומילנה יערי. בתחילת הפגישה הציגו הארבע את פעילות התנועה ואת הרציונל שעומד מאחוריה. נתניהו הביע עניין בפועלה של אבו-רמאדאן, תושבת יפו ופעילה בנושאים חברתיים וקהילתיים בעיר. הוא סיפר לפעילות על הפגישה שערך אתמול בלשכתו עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, שבמהלכה הוחלט על העברת תקציב של כ-900 מיליון שקל לרשויות ופרויקטים במגזר הערבי, והדגיש את רצונו לראות את המגזר הערבי משתלב באופן עמוק בחברה ובכלכלה הישראלית.

לאחר הסקירה הזו, נתניהו דיבר על המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. הוא חזר על האמירות שהשמיע פעמים רבות בחודשים האחרונים בדבר מחויבותו לפתרון שתי המדינות, בהתאם לעקרונות של נאום בר אילן, וזאת כזכור לאחר שבמהלך מערכת הבחירות האחרונה, התחייב דווקא שלא תקום מדינה פלסטינית בתקופת כהונתו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2015. ראובן קסטרו
סירב להשיב ל"מסמך המסגרת" של ג'ון קרי. אבו מאזן/ראובן קסטרו

נתניהו התייחס במהלך הפגישה גם למצב ברצועת עזה, ואמר כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם כיום שעוסקת באופן אינטנסיבי בשיקום הרצועה ממבצע "צוק איתן", אף שמדינות רבות התחייבו לסייע בנושא. עו"ד מולכו תיאר במהלך הפגישה את נקודת המבט הישראלית הרשמית ולפיה סבב השיחות האחרון בין ישראל לרשות הפלסטינית קרס לאחר שבמרץ 2014 אבו מאזן סירב להשיב ל"מסמך המסגרת" של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, בשעה שישראל הייתה מוכנה לדון בו ברצינות ולהתקדם על פיו.

"הדבר החשוב מבחינתו בסיכום הפגישה זה שראש הממשלה נתן את ברכת הדרך לפעילות שלנו", אמרה רוטלוי לוואלה! NEWS. "אנחנו נעביר את המסר החיובי ששמענו ממנו לאבו מאזן. התרשמנו מהנכונות של ראש הממשלה להיפגש אתנו ולהקשיב ברצינות לדברים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully