וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבוי מבית: ראש אגף החקירות צפוי להעיד לטובת ניסו שחם

יהושע בריינר

1.9.2015 / 20:42

ניצב מני יצחקי, ששמו נקשר גם לסערת מינויו של גל הירש למפכ"ל, עתיד להעיד במסגרת פרשת ההגנה במשפטו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר, הנאשם בין היתר במעשים מגונים והטרדה מינית. בדיון הקודם העיד לטובת שחם ראש היחידה להגנת עדים במשטרה

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(בחודש יולי פוטר תנ"צ ניסים אדרי, שלא דיווח על התלונה נגד שחם)

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה על דוכן העדים: ניצב מני יצחקי צפוי להגיע מחר (רביעי) אל בית משפט השלום בתל אביב ולהעיד במסגרת ההגנה במשפטו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניסו שחם – כך נודע לוואלה! NEWS. יצחקי, ששמו נקשר בימים האחרונים לסערת מינויו של גל הירש, נקרא על ידי סנגוריו של שחם על מנת להעיד לטובתו במשפט שבו הוא מואשם בשורה של עבירות מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית. מלבד יצחקי, צפוי להעיד לטובת שחם גם ניצב-משנה ערן קמין, המשמש כיום ממלא מקום ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

יצחקי מכיר את שחם היטב. הוא החליף את שחם בתור סגן מפקד מחוז ירושלים, ועם פרישתו של האחרון, מילא את מקומו גם כמפקד המחוז. שמו של יצחקי נקשר לסערת מינויו של המפכ"ל המיועד לאחר שעורך דינו של הירש האשים את יצחקי בהעברת מידע מפליל נגדו כדי למנוע את המינוי. עם זאת, בהודעה שהוציא היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, הוא הבהיר כי "המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה, הגיע מגורם אכיפה אחר ולא מפנייה של משטרת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ אורן חזן על תקיפת עובד ציבור
2 אחיות נהרגו בהתנגשות חזיתית בעמק יזרעאל; אמן נפצעה קשה
"מערכת החינוך משחררת לעולם לא מעט בוגרים אטומים ונוטים לגזענות"

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
מכיר את שחם היטב. ניצב מני יצחקי/בן קלמר

שני הקצינים הבכירים מתייצבים להעיד במשפטו של שחם לאחר שבדיון הקודם העיד לטובתו ראש היחידה להגנת עדים, אבי בן חמו, לשעבר ראש אגף התנועה במשטרה. הקצין נשאל בין היתר אודות נוהלי קידום שוטרים וגיבה למעשה את גרסתו של שחם ולפיה נהוג כי קצינים בכירים חותמים על אישורי קידום ויציאה ללימודים מבלי שהם כלל מודעים לזהות המבקש.

במהלך עדותו התבקש בן חמו על ידי נציג המחלקת לחקירות שוטרים להביע את עמדתו באשר למעשים המיוחסים לשחם, ובכלל על רומנים במשטרת ישראל. "אם יש ביחידה שלי יחסי מין בהסכמה בין קצין בכיר לבין סיירת (שוטרת), אני לא מדווח. איזו עבירה יש פה?", אמר בן חמו על דוכן העדים. "לא באתי להעיד על ערכים של אף אחד, אני לא סקסולוג. באתי להעיד פה על נהלים. אני לא מומחה לאתיקה וכל סוגיה צריכה להיבחן לגופו של עניין".

ניסו שחם בבית משפט השלום בתל אביב, נובמבר 2014. דרור עינב
החברים מהמשטרה יעזרו לזכותו? ניסו שחם/דרור עינב

יצוין, כי עדי הגנה המוזמנים להופיע בבית המשפט מחויבים להופיע, אולם ברור כי הסיטואציה שבה קציני משטרה בכירים מעידים לטובת קצין בכיר אחר הנאשם בעבירות חמורות, היא מחזה מביך עבור המשטרה.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "ככלל, משזומן כדין אזרח, לא כל שכן קצין משטרה האמון על אכיפת החוק, לבית המשפט, הוא מחויב להתייצב ולהעיד על פי חוק מבלי שהדבר נתון לשיקול דעתו. איש משטרה מחויב בהליך עדכון ודיווח כמוסדר בפקודות המשטרה ולמותר לציין כי כך נעשה בכל מקרה שבו הדבר נדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully