וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחום של כמעט 40 מעלות: הנשים שצמות למען השלום

17.8.2015 / 9:46

מאות חברות ארגון "נשים עושות שלום" צמות מחוץ לבית ראש הממשלה כבר חודש בקריאה לחידוש המו"מ ומניעת המלחמה הבאה: "אני לא יכולה לחשוב על דבר טוב יותר לעשות". חלקן זכו לפגישה עם שרה נתניהו: ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

למרות שהטמפרטורה בחוץ נושקת לארבעים מעלות, משמרת של שבע נשים צמות ליממה אחת את "צום איתן", יוזמה של ארגון "נשים למען שלום" לציון מלחמת צוק איתן בשנה שעברה ובקריאה לחידוש המשא ומתן. במשמרת המחאה אתמול (ראשון) השתתפו שבע נשים מכל רחבי הארץ: שלומית ירקוני מתל אביב, תמי שמיר משפיים, רונית פוליצר ממצפה חרשים, גלית גזית מלוטם, דורותי קרטס מירושלים, וויויאן סילבר מקיבוץ בארי ומאירה פריבמן מיבנה.

תמי שמיר, אם לשלושה משפיים, סיפרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי למרות החום והקושי היא החליטה לצום: "איזה דבר טוב יותר יכול להיות לי לעשות. צריך לעצור את המלחמה הבאה, את כל המלחמות בכלל. לא רק שצריך גם אפשרי, זה בידינו. אני מצרפת את ידיי למאמץ הזה, זה ראוי חשוב ואפשרי".

שמיר סיפרה כי הנשים הצמות יושבות באוהל מחוץ לבית ראש הממשלה ומקבלות בעיקר תמיכה וההערכה מהסביבה על כך שבאמצע הקיץ והחופש הגדול הן עוצרות הכל כדי להתייצב ולצום. לדבריה, במקום מתפתחות שיחות עם תומכים וגם עם מי שמתנגד לתפיסתן. "תמיד מעניין פה. כאן אנחנו חוות שיש עם מי לדבר ויש רצון לדבר, גם אם לא מסכימים", אמרה.

עוד בנושא:
צפו: יעל אבקסיס צמה מול בית רה"מ למען חידוש תהליך השלום
שרה נתניהו נפגשה עם פעילות שלום ששובתות רעב: "פנו לאבו מאזן"

מאהל נשים עושות שלום, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מאהל "נשים עושות שלום", בסוף חודש שעבר/נועם מושקוביץ

שמיר הסבירה כי חלק מהרעיון של האוהל הוא תפיסה של שותפות ושל מאמץ קבוצתי, לכן הצום עובר ממשמרת למשמרת ולא אישה אחת צריכה לעשות את הכול. לדבריה, השותפות ושיתוף הפעולה הן חלק מהמסר.

בכל יום צמות בין חמש לעשר נשים שחולקות את הצום ואת העשייה. "היציאה לאוהל במלאות שנה למלחמה היא משום שלא התקדמנו בשנה הזאת. מלבד הכנה לסיבוב הבא או לצרה הבאה לא נקטנו ביוזמה. ישראל היא מעצמה, היא צריכה להוביל. הקריאה היא לחזור למשא ומתן ולעשות כל מה שצריך כדי להגיע להסכם שיהיה מקובל על שני הצדדים ויאפשר לנו חיים טובים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שרה נתניהו אירחה "נשים עושות שלום" בבית ראש הממשלה. צילום: לשכת ראש הממשלה, מערכת וואלה! NEWS
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, בפגישתה עם הפעילות/מערכת וואלה! NEWS, צילום: לשכת ראש הממשלה

שמיר סיפרה כי אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הזמינה לבית ראש הממשלה את אחת ממשמרות הנשים. השיחה ביניהן הייתה טובה וארכה כשעתיים. נתניהו אמרה לנשים כי ראש הממשלה חותר ללא הרף לשלום וכי אין דבר שהיא, הוא ובני משפחתה רוצים יותר משלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully