וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עצוב: מת הדולפין שנמצא בחוף הים בעכו

29.8.2015 / 0:31

יומיים אחרי שנמצא על ידי מתרחצים ולאחר שהמטפלים הביעו אופטימיות לגבי סיכוייו להשתקם, נקבע מותו של הדולפין. גווייתו הועברה למכון הווטרינרי בבית דגן, שם תבוצע נתיחה כדי לבדוק את סיבת המוות

צילום: אדריאן הרבשטיין

(ריאיון עם חוקרת שטיפלה בדולפין)

הדולפין שנמצא השבוע כשהוא פצוע בחוף הים בעכו מת אתמול (שישי) לאחר יומיים של טיפולים - כך נמסר מהמרכז לחקר וסיוע ליונקים ימיים בישראל (מחמל"י) והמרכז להצלת צבי ים במכמורת, שם טופל הדולפין. בשעות הצהריים עוד היו מתנדבי רשות הטבע והגנים אופטימיים לגבי סיכוייו להשתקם, ואף הודיעו כי למרות שהוא עדיין חולה מאוד ותשוש מצבו יציב והבוקר קיבל לראשונה אוכל בצורה מבוקרת.

אמש ביצעו לדולפין בדיקת אולטרסאונד ובדיקות דם שמהן עלה חשש כי הוא סובל מדלקת ריאות. אתמול בבוקר, מלבד הטיפול התרופתי, הוא הובא לבריכה כחלק מהטיפול, אך סמוך לשעה 16:00 נקבע מותו. גווייתו הועברה לשירותים הווטרינריים בבית דגן וביום ראשון תבוצע נתיחה כדי לבדוק את סיבת המוות. בנוסף, יילקחו דגימות משיני ומגוף הדולפין, שיתווספו למאגר המידע המחקרי של מחמל"י.

הדולפין נמצא ביום רביעי בחוף הארגמן בעכו על ידי מתרחצים, לאחר שנתקע באזור סלעי בחוף. הרוחצים הזעיקו את שוטרי תחנת עכו ואת אנשי העירייה, שהגיעו תוך זמן קצר למקום בליווי כוחות נוספים. הדולפין חולץ והועבר להמשך טיפול מקצועי של גורמי רשות הטבע והגנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"כל הארגון מחכה": שבעה ניצבים בירכו על מינויו של הירש
משבר המהגרים: גופות נוספות אותרו באוסטריה, מאות טבעו ליד לוב
תייר מת לאחר שנטל כדור שמיועד לחולים סופניים - עבור כאב ראש

הדולפין שנמשה בחופי עכו, לפני מותו. ד"ר עוז גופמן, מחמל"י, מערכת וואלה! NEWS
הדולפין לאחר מותו, היום/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר עוז גופמן, מחמל"י

מיה אלסר, חוקרת במחמל"י שהייתה בין אלו שהגיעו לעזור בחילוצו ואף טיפלה בו, סיפרה על מצבו לאחר שנמצא. "מצאנו דולפין תשוש שלא היה מסוגל להחזיק את הראש מעל המים, שהיה צריך את עזרתנו", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS יום לאחר חילוצו.

לדבריה, עוברי האורח סייעו רבות לחילוץ. "ראיתי הרבה דולפינים בימי חיי, אבל דבר כזה עוד לא ראיתי. ההיענות ממאות אנשים על החוף ובכל הצוותים שהגיעו למקום הייתה מדהימה", סיפרה אלסר.

(עדכון ראשון: 17:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully