וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים: גופות נוספות אותרו באוסטריה, מאות טבעו ליד לוב

28.8.2015 / 14:30

משטרת אוסטריה חושדת כי רשת בלגית-הונגרית של סחר בבני אדם היא האחראית למות המהגרים שנמצאו במשאית נטושה במזרח המדינה. בתוך כך, נמצאו 82 גופות מהגרים שנסחפו לחופי לוב

עריכה: רון וקנין

המשטרה באוסטריה מסרה הבוקר (שישי) כי נמצא עוד גופות במשאית שאותה אתמול במזרח המדינה, בסמוך לגבול הונגריה, ומניין המתים עלה ל-71. במשטרה חושדים כי רשת של סחר בבני אדם, שבה חברים בלגים והונגרים, היא האחראית למותם. שלושה חשודים נעצרו בהונגריה, ובמשטרה מקווים שהם יובילו למעצר חשודים נוספים.

המשאית נמצאה אתמול נטושה לצד כביש ראשי במחוז בורגנלנד. לדברי הרשויות, המהגרים שככל הנראה הגיעו מסוריה, נחנקו למוות בחלק האחורי של המשאית. בין ההרוגים נמצאו גם ילדים. על פי הערכת הרשויות באוסטריה, הם מתו עוד לפני שחצו את הגבול לתוך המדינה משום שחלק מהגופות נמצאו במצב של ריקבון.

לקריאה נוספת:
צונאמי המהגרים שמאיים להטביע את אירופה
משבר המהגרים: מרקל הגיעה למקלט לפליטים וספגה קריאות "בוז"
"זרים, החוצה": האם העבר האפל של גרמניה מרים את ראשו?

עשרות מהגרים נמצאו מתים במשאית חונה באוסטריה. AP
המשאית במזרח אוסטריה, אתמול/AP

בתוך כך, 82 גופות מהגרים נמצאו היום בלוב לאחר שנסחפו לחופי העיר זווארה שבצפון-מערב המדינה. הם מתו לאחר שספינה עם מאות מהגרים מסוריה וממדינות אפריקה טבעה אמש מול חופי העיר, זמן קצר לאחר שיצאה לכיוון חופי איטליה. גורם רשמי בארגון הצלב האדום מסר כי 198 בני אדם ניצלו, אך כמאה בני אדם עדיין נעדרים.

יותר מ-300 אלף פליטים ומהגרים חצו מתחילת השנה את הים התיכון בדרכם לאירופה, יותר מאשר בכל 2014, אז עשו את דרכם לאירופה כ-219 אלף בני אדם – כך עולה מנתוני נציבות האו"ם לפליטים. יותר מ-2,500 בני אדם נהרגו מתחילת השנה כשניסו לחצות את הים התיכון בדרך לאירופה, ובהם כ-200 מהגרים שנמצאו מתים ושעדיין נעדרים וקיים חשש לחייהם ביממה האחרונה מול חופי לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully