וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים: מרקל הגיעה למקלט לפליטים וספגה קריאות "בוז"

קנצלרית גרמניה הגיעה למרכז הפליטים בעיירה היידנאו שבמזרח המדינה, שפתיחתו גררה אירועים אלימים של אנשי ימין-קיצוני. "אין סובלנות כלפי מי שמטיל ספק בכבודם של אחרים". במקביל, בהונגריה יתגברו את השמירה בגבול כדי להתמודד עם גל ההגירה

ספק 500

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הגיעה היום (רביעי) למקלט לפליטים בעיירה היידנאו שבמזרח המדינה, אשר פתיחתו גררה הפגנות אלימות של אנשי ימין-קיצוני בסוף השבוע נגד שטף הפליטים שמגיע למדינה. עם הגעתה למקום זכתה מרקל לקריאות "בוז" מצד הקהל, באזור שבו התמיכה למפלגת הימין הקיצונית NDP היא הגבוהה ביותר.

"אין סובלנות לאותם אנשים שמטילים ספק בכבודם של אחרים", אמרה מרקל בעת הגעתה והוסיפה: "אין סובלנות כלפי אלה שאינם מוכנים לעזור כאשר סיוע חוקי והומניטרי דרוש. ככל שיותר אנשים יבהירו זאת, נהיה חזקים יותר ויותר".

מרקל נפגשה עם סטניסלב טיליק, ראש ממשלת סקסוניה שבה נמצאת העיירה, ועם ראש העיירה יורגן אופיץ. כמו כן נפגשה הקנצלרית עם עובדי סיוע הפועלים למען המהגרים. מדובר בביקור הראשון של הקנצלרית במקלט לפליטים במדינה.

עוד כתבות בנושא:
"הגל הגיע גם אלינו": מאות פליטים הציפו את הונגריה
מספר המהגרים בגרמניה ממשיך לעלות - ועמו פשעי השנאה נגד זרים
"זרים, החוצה": האם העבר האפל של גרמניה מרים את ראשו?

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בביקור במקלט לפליטים בהיידנאו שבמזרח המדינה. רויטרס
מרקל עם הגעתה למקלט לפליטים בהיידנאו, היום/רויטרס

משבר הפליטים באירופה הוא הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וגרמניה מקבלת יותר פליטים מכל מדינה אירופית אחרת. גרמניה צופה כי מספר הפליטים יגיע ל-800 אלף השנה - פי ארבע מבשנה שעברה. על כן, ממשלת גרמניה הודיעה היום כי היא מתכננת להכפיל את השנה את סיוע לערים שאליהן מגיעה שטף הפליטים. הקבינט אישר הצעת חוק הקובעת כי יועברו 500 מיליון, אשר יילקחו מהתקציב של השנה הבאה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנות של גורמי ימין-קיצוני בהיידנאו שבגרמניה נגד המהגרים במדינה, אוגוסט 2015. רויטרס
ההפגנות בהיידנאו, בסוף השבוע האחרון/רויטרס

העיירה הקטנה היידנאו נמצאת בסמוך לגבול עם צ'כיה, ליד העיר דרזדן. במהלך העימותים, שפרצו בשל הגעתם הצפויה של 250 פליטים למקלט בעיר, נפגעו 31 שוטרים. המפגינים ידו לעבר המשטרה אבנים ובקבוקים, וכמה אף קראו "הייל היטלר".

ביום שני גינתה מרקל את האירועים. היא התייחסה ל"מראות המאיימים" בהפגנה ואמרה כי היא "מגנה באופן תקיף את האלימות בהפגנה ואת אווירת הגזענות, מעשים אלה אינם מקובלים כלל". היא הוסיפה כי התמיכה בניאו-נאצים "מבישה". עם זאת, מפלגות השמאל במדינה גינו את מרקל על כך שלקח לה שלושה ימין כדי לגנות את האלימות.

הפגנה נגד קליטת מהגרים בעיר פרייטאל שבגרמניה, יוני 2015. AP
הפגנה נגד קליטת הפליטים בפרייטאל/AP

שלשום הגיע סגנה של מרקל ויו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית SDP למקלט, ואמר כי "המאפיה" נמצאת מאחורי האירועים האלימים. "הם חושבים שהם מגניה של 'גרמניה האמיתית'", אמר סיגמר במקום והוסיף: "למעשה, הם אינם גרמנים כלל".

בעקבות הביקור , נתקבלו 300 מיילים גזעניים וכ-150 שיחות טלפון למטה המפלגה, ואף נתקבל איום על פצצה במקום אשר גרם לפינוי מלא של המטה. על אף שלא נמצאה פצצה במקום והעובדים חזרו לשגרה תוך זמן הקצר, הדבר מדגיש את המצב המתוח בגרמניה בשל זרם הפליטים הרב המגיעים מסוריה, עיראק ואפגניסטן, וכן ממדינות הבלקן ואפריקה.

סקרים מראים כי רוב הגרמנים מקבלים בברכה את הפליטיטם, אך הצתות ותקיפות של מרכזי פליטים מתרחשות כמעט על בסיס יומי. המקרה האחרון אירע בעיירה ניון הנמצאת בסמוך לברלין, שבה הוצת מקלט שהיה אמור לשכן 130 פליטים.

פליטים נכנסים להונגריה אוגוסט 2015 למרות הגדר. רויטרס
פליטים חוצים את הגדר להונגריה/רויטרס

בתוך כך, הונגריה, אשר מתמודדת גם היא עם שטף מהגרים יוצא דופן אשר מבקש להיכנס למדינה ודרכה להגיע למדינות מערב אירופה, הודיעה כי בכוונתה לתגבר את מערך השמירה בגבולה הדרומי. לדברי קרולי פאפ, מפקד המשטרה במדינה, יותר מ-2,100 שוטרים יוצבו בגבול החל מה-15 לספטמבר, וכן יעשה שימוש במסוקים ומשאיות עם זרנוקי מים.

מאז שעות הבוקר עצרה המשטרה 1,302 פליטים שניסו להיכנס למדינה. בעיירת הגבול רושקה, שם עוברים הפליטים תהליך רישום ומתן טביעות אצבע, פרצו עימותים לאחר שהמהגרים גליול חוסר בסלנות בעקבות עיכובים ברישום. המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר את הקהל הרב.

הפליטים מגיעים מיוון או טורקיה דרך הים, ועולים צפונה למקדוניה, שם נרשמו לאחרונה עימותים בין הפליטים לכוחות המשטרה שניסו למנוע מהם מלהיכנס למדינה. לאחר מקדוניה הם ממשיכים לתוך סרביה ומשם להונגריה. בימים האחרונים חצו לסרביה יותר מעשרת אלפים פליטים, ואתמול נכנסו להונגריה 2,533 בני אדם. אותם פליטים צפויים לעזוב במהרה את הונגריה ולעבור למדינות עשירות יותר במערב אירופה כמו גרמניה ושבדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully