וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המהגרים בגרמניה ממשיך לעלות - ועמו פשעי השנאה נגד זרים

18.8.2015 / 21:38

גורמים בממשלה טוענים שמספר מבקשי המקלט השנה עלול להגיע ל-700 אלף איש - 300 אלף יותר מההערכות הקודמות. גרמניה מקבל לשטחה הכי הרבה מהגרים מקרב מדינות האיחוד, אך המתקפות נגדם גוברות בהתמדה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מספר מבקשי המקלט בגרמניה עלול להגיע ל-750 אלף בשנה הנוכחית – כך צוטטו היום (שלישי) גורמים בממשלה בברלין בעיתון עסקים מקומי. זאת בהשוואה להערכות הקודמות, שלפיהן 450 אלף מהגרים ופליטים יגיעו לכלכלה החזקה באירופה. המתיחות בגרמניה סביב סוגיית ההגירה גברה בתקופה האחרונה, כשכמה ערים כבר הודיעו כי הן אינן מסוגלות לקלוט יותר מבקשי מקלט ופשעי השנאה כלפי מהגרים נמצאים בעלייה.

משרד הפנים לא התייחס למספרים שדווחו בעיתון "הנדלסבלט" ואמור לפרסם את הערכותיו בהמשך השבוע. עם זאת, כבר בנתונים הקודמים שפורסמו מספר מבקשי המקלט היה גדול פי שניים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

גרמניה מקבלת הכי הרבה מבקשי מקלט בהשוואה ליתר מדינות האיחוד האירופי, שאותו שוטפים גלי פליטים ומבקשי מקלט שנמלטים מאזורי קרבות וממדינות נחשלות, בהן סוריה, עיראק ואריתראה. בנוסף לכך, יש עלייה גדולה במספר מבקשי המקלט המגיעים לאיחוד ממדינות הבלקן, כשבחצי השנה הראשונה של 2015, חצי מהפליטים שהגיעו לגרמניה היו מדרום-מזרח אירופה.

עוד ידיעות מהעולם
דאעש במסר לעם הטורקי: "כבשו את איסטנבול מידי ארדואן הבוגד"
ארה"ב בהפרעת קשב, והמועמדים הקיצונים לנשיאות נוסקים בסקרים
איראן: בשבוע הבא נחתום על עסקה לרכישת טילי S-300 מרוסיה

מסגד שרוף בברלין, גרמניה, אוגוסט 2014. AP
מסגד שנשרף בברלין בשנה שעברה/AP

לצעד המחסור בבתי אירוח לפליטים בכמה ערים גדולות, כולל ברלין, מינכן והמבורג, תהליך קבלת אשרות השהייה אף הוא מקשה על המצב. הטיפול בבקשות לקבל מקלט עלולות להימשך שנה והקנצלרית אנגלה מרקל הדגישה כי יש לשפר את תהליך הקליטה המסורבל. בנוסף לכך, מרקל והנשיא יואקים גאוק קראו לאזרחי המדינה לנהוג בהגינות ובסובלנות כלפי הזרים שהגיעו לגרמניה.

בחצי השנה הראשונה של 2015, היו כ-150 הצתות או מתקפות אחרות שפגעו או הרסו מקלטים של מהגרים – כמעט מספר זהה לכל ההתקפות מסוג זה שהתרחשו בכל השנה שעברה. רבות מהן אירעו במדינות המחוז שבעבר היו חלק מגרמניה המזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully