וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הארגון מחכה": שבעה ניצבים בירכו על מינויו של הירש

28.8.2015 / 16:40

חרף הביקורת הציבורית, שבעה מתוך 12 חברי הפיקוד הבכיר במשטרה הביעו תמיכה במינוי בפני הירש ואמרו כי הם מצפים לו בכיליון עיניים. פרקליטו המפכ"ל המיועד: "גורמים מנסים לסכל את מינויו בכל מחיר"

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

על רקע המחאות נגד מינויו, שבעה ניצבים מתוך 12 מכהנים, ובהם שניים מהוותיקים במשטרה, בירכו היום (שישי) על הודעת המינוי של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד המפכ"ל. למרות רוח הדברים שהתקבלה מטעם המשטרה, שלפיה המינוי התקבל בהתנגדות נחרצת, נראה כי דווקא חלק גדול במשטרה שמח על החלטתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להעניק את התפקיד לגורם מחוץ לשורות המשטרה. הניצבים הדגישו את תמיכתם בשיחות טלפון ובהודעות סמס ששלחו למפכ"ל המיועד.

קצין בדרגת תת-ניצב בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר כי במשטרה רוצים לראותו מקבל את המושכות. "כל הארגון מחכה למינויו של גל. המשטרה כולה מאחורי גל ומחכה שהוא יחזיר לשוטרים את הארגון שלקחו מהם. תהיו חזקים", אמר. מדובר בעיקר בניצבים מהדור הצעיר, שהתמנו לתפקיד לאחרונה, שמברכים על המינוי.

גם בקרב הציבור נראה כי המינוי של הירש מתקבל היטב: סקרים שנערכו בקרב הציבור מאז הודעת מינויו, בין היתר מטעם ערוץ הכנסת, מצביעים על תמיכה גורפת לבחירתו של הירש. זאת, למרות הסערה הציבורית שעוררו הורים שכולים לחיילים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה תחת פיקודו של הירש כמפקד עוצבת הגליל.

לקריאה נוספת:
נורת אזהרה: כולם חושבים אותו הדבר | דעה
הורים שכולים לוועדת טירקל: "אסור שהירש יהיה אחראי על חיי אדם"
חמישה מפכ"לים לשעבר נגד בחירת הירש: "פגיעה אנושה במשטרה"

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הציבור דווקא בעד. הירש/ניב אהרונסון

עורך הדין דרור ברוטפלד, המייצג את הירש, התייחס היום לסערה סביב ההחלטה למנות את מרשו למפכ"ל ואמר בתגובה כי ישנם גורמים בעלי עניין שרוצים לסכל את המינוי. "כל הדוחות הכספיים של 'דיפנסיב-שילד' מבוקרים ומדווחים כל שנה כחוק. החברה מנוהלת כחוק ומפוקחת כדין על ידי אגפי משרד הביטחון וכל פעילותה מתואמת ומבוצעת ברשות ובסמכות על פי היתרים כדת וכדין. לצערנו, נראה כי גורמים שונים התאגדו בניסיון למנוע את מינויו של גל הירש בכל מחיר, אך אנו בטוחים שמאמצים אלה לא יעמדו להם.

הוא הוסיף כי "את כל השאלות והחששות הנובעות מההדלפות והמתקפות חסרות השחר של הימים האחרונים יש להפנות לבחינת היועץ המשפטי לממשלה שבידיו הידיעות לגבי מקור ההדלפות, האינטרסים והטענות המגמתיות והשקריות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מסתמן: מינוי הירש יידחה

היום נחשף כי מסתמן שהמינוי יידחה עד להחלטה סופית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא. בימים הקרובים צפוי וינשטיין להיוועד עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, על מנת לדון במידע שהגיע ליחידה ונוגע לעסקות נשק שנחתמו על ידי החברה של הירש, "דיפנסיב שילד", במזרח אירופה. נבדקת האפשרות כי החברה עברה על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס כחלק מפעילות "בתחום האפור" עם המדינות שבהן פעלה החברה.

כמו כן, לוואלה! NEWS נודע כי בשנת 2010 בוצעה בדיקה בעניין חוק איסור הלבנת הון בחברה של הירש. זאת, במסגרת שיעבוד שביצעה "דיפנסיב שילד" עבור בנק דיסקונט, לצורך הלוואה.

גורמים המעורים בסוגיה הבהירו כי בחינת החומר תיארך כמה ימים עד שיוחלט אם לפסול את מועמדותו של הירש או להעביר אותה לאישור ועדת טירקל. לפיכך, צפוי עיכוב משמעותי במינוי משום שחוות הדעת לא תגיע לוועדה עד לישיבתה הקרובה ביום שלישי. גם אם המינוי יאושר בוועדת טירקל, הממשלה חייבת לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה והבודקת מטעמה, המשנה ליועץ דינה זילבר, כדי שהפרקליטות תוכל להגן על המינוי גם בפני בג"ץ.

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
יבחן את המינוי. וינשטיין/נועם מושקוביץ

הבוקר כינס השר ארדן את המשפחות השכולות שמחו מול ביתו בימים האחרונים נגד המינוי, ושמע את טענותיהם. לטענתן, הוא אמר לבני המשפחות כי ייפגש עם גורמים בצה"ל שביקרו את הירש וישקול מחדש את ההחלטה. "אנחנו מודים לשר על הפגישה החשובה שהתקיימה", אמר משה מוסקל, אביו של רפאל שנפל במלחמת לבנון השנייה. "פרשנו בפני השר את מה שאנחנו. השר הביע נכונות לקרוא את הדוחות שנכתבו על התנהלותו הירש".

לדבריו, "השר יקרא וייפגש עם האלופים דורון אלמוג ויורם יאיר. אנחנו רוצום מפכ"ל טוב וראוי ומבחינת ערכים גל הירש הוא אדם לא מתאים לתפקיד הזה לאור תפקודו במלחמת לבנון השנייה", אמר. "השר לא דיבר איתם עד עכשיו. הוא ייפגש איתם ויקבל את ההחלטה מחדש. אנחנו מקווים שיקבל החלטה נבונה ומושכלת".

יהושע בריינר השתתף בכתיבת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully