וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי מתעכב: וינשטיין יבחן עסקאות נשק שביצעה חברתו של הירש

יהושע בריינר ויוסי אלי

28.8.2015 / 13:20

היועץ המשפטי לממשלה יבדוק בימים הקרובים את מינויו של הירש למפכ"ל, לאחר שבמשטרה התקבל מידע על עסקאות נשק שביצעה החברה ב-2008. כמו כן, לוואלה! NEWS נודע כי ב-2010 בוצעה בדיקה בחברה בנושא חוק איסור הלבנת הון

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

ברקע ההפגנות מול ביתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וביקורות חריפות מתוך המשטרה, מסתמן כי מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד המפכ"ל יידחה עד להחלטה סופית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא. בימים הקרובים צפוי וינשטיין להיוועד עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי על מנת לדון במידע שהגיע ליחידה ונוגע לעסקות נשק שנחתמו על ידי החברה של הירש, "דיפנסיב שילד", במזרח אירופה. נבדקת האפשרות כי החברה עברה על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס כחלק מפעילות "בתחום האפור" מול המדינות שבהן פעלה החברה.

כמו כן, לוואלה! NEWS נודע כי בשנת 2010 בוצעה בדיקה בעניין חוק איסור הלבנת הון בחברה של הירש. זאת, במסגרת שיעבוד שביצעה "דיפנסיב שילד" עבור בנק דיסקונט, לצורך הלוואה.

גורמים המעורים בסוגיה הבהירו כי בחינת החומר תיארך כמה ימים עד שיוחלט אם לפסול את מועמדותו של הירש או להעביר אותה לאישור ועדת טירקל. לפיכך, צפוי עיכוב משמעותי במינוי משום שחוות הדעת לא תגיע לוועדה עד לישיבתה הקרובה ביום שלישי. גם אם המינוי יאושר בוועדת טירקל, הממשלה חייבת לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה והבודקת מטעמה, המשנה ליועץ דינה זילבר, כדי שהפרקליטות תוכל להגן על המינוי גם בפני בג"ץ.

עוד בנושא:
הורים שכולים בתום פגישה עם ארדן: "אמר שישקול מינוי הירש"
"מרגישים בטוחים במחיצתו": משפחה שכולה תומכת במינוי הירש
לאחר המחאות נגד מינוי הירש: ארדן הזמין ההורים השכולים לפגישה

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
המידע אודות העסקאות התקבל לפני כחודש במשטרה. הירש/ניב אהרונסון

אגף החקירות והמודיעין במשטרה קיבל לפני כחודש מידע אודות עסקאות של הירש בשנת 2008 מחוץ לארץ, בעיקר עסקאות נשק. המידע טרם נבדק ואף חיכה במשטרה מאז. עם ההכרזה על מינויו של גל הירש למפכ"ל, החליט ניצב יצחקי לעדכן מיד את אנשי היועץ המשפטי לממשלה אודות החומר המשטרתי. ואולם, גורמים במשטרה טוענים כי יש להתייחס לחומרים בזהירות יתרה משום שאלה הועברו מגורמים אינטרסנטיים.

עם זאת, המידע לגבי עסקאות החברה לא הגיע ליחידה רק באמצעות פניות, אלא עלה גם בדברים שהצטברו ביחידת להב 433 וביחידות נוספות, אך מעולם לא התגבש לכדי חקירה פלילית. החומר הוצף לאור הליך המינוי, שבמסגרתו, כמו בכל מינוי של בכיר בשירות המדינה, מובא בפני אנשי משרד המשפטים כלל המידע המודיעיני, והפלילי אם קיים כזה, לצורך גיבוש חוות דעת משפטית. ואולם, ארדן לא עדכן את משרד המשפטים בטרם הכריז על זהות המפכ"ל על מנת שתתבצע הבדיקה השגרתית שעוברת בדרך כלל דרך המחלקה לחקירות שוטרים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השר גלעד ארדן באולפן וואלה!NEWS על מינוי לראש השב"ס. מערכת וואלה!
לא עדכן את משרד המשפטים. ארדן/מערכת וואלה!

מינויו של הירש לתפקיד הבכיר הביא לתגובות נזעמות במשטרה ומחוצה לה, הן משום שמדובר באיש צבא וללא ניסיון משטרתי, והן בעקבות תפקודו כמפקד עוצבת הגליל בעת מלחמת לבנון השנייה. הורים שכולים מחו השבוע מחוץ לביתו של ארדן, משום שלדבריהם הירש לא מתאים לתפקיד.

היום נפגשו המשפחות השכולות המוחות עם השר, ולטענתן, הוא אמר לבני המשפחות כי ייפגש עם גורמים בצה"ל שביקרו את הירש וישקול מחדש את ההחלטה. "אנחנו מודים לשר על הפגישה החשובה שהתקיימה", אמר משה מוסקל, אביו של רפנאל שנפל במלחמת לבנון השנייה. "פרשנו בפני השר את מה שאנחנו. השר הביע נכונות לקרוא את הדוחות שנכתבו על התנהלותו הירש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "השר יקרא וייפגש עם האלופים דורון אלמוג ויאיא. אנחנו רוצום מפכ"ל טוב וראוי ומבחינת ערכים גל הירש הוא אדם לא מתאים לתפקיד הזה לאור תפקודו במלחמת לבנון השנייה", אמר. "השר לא דיבר איתם עד עכשיו. הוא ייפגש איתם ויקבל את ההחלטה מחדש. אנחנו מקווים שיקבל החלטה נבונה ומושכלת".

ממשרד המשפטים נמסר: "לאחר ההודעה על בחירתו של השר לביטחון פנים בתא"ל (במיל') גל הירש למפכ"ל הבא, ופנייתו של השר ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את המינוי, הגיעו ליועץ מידעים שונים שיש להם נגיעה לפעילות חברות אזרחיות, שלפעילותן היה קשור גל הירש בשנים שלאחר פרישתו מצה"ל. בישיבה שקיים היועץ המשפטי עם כלל הגורמים הרלבנטיים הוצגו עיקרי מידע זה וסוכם כי צוות המורכב מאנשי פרקליטות המדינה ומחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים יבדוק את הדברים בהקדם על מנת לבחון האם יש בכך כדי להשליך על מועמדותו של הירש. צוות זה החל כבר בעבודתו והוא יגבש בהקדם ממצאיו והמלצותיו, אשר יוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה לצורך גיבוש עמדתו המשפטית בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully