וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר מת לאחר שנטל כדור שמיועד לחולים סופניים - עבור כאב ראש

28.8.2015 / 15:40

תייר מאנגליה שסבל מכאב ראש מת לאחר שנטל כדור שקיבל מחבר בתל אביב, שנעצר בחשד למוות ברשלנות. במשטרה חושדים שהכדור הוזמן דרך האינטרנט מספק סיני. "פופולרי בקרב צרכני סמים כבדים"

אילוסטרציה. ShutterStock
לא ידוע אם הכדורים שנטל מקוריים או מזויפים/ShutterStock

תייר בן 49 מאנגליה מת ביום שני לאחר שנטל לפי החשד משכך כאבים מסוג פנטניל (Fentanyl). הכדור סופק למנוח על ידי תייר נוסף, שנעצר על ידי המשטרה וחשוד כי גרם למוות ברשלנות - לאחר שסיפק תרופה ללא מרשם לחברו.

התיירים הכירו זה את זה במלון יוקרה שבו התארחו במסגרת חופשה בתל אביב. השניים שתו אלכוהול ויצאו לבלות, עד שהתייר האנגלי התלונן כי הוא חש ברע והסביר כי ראשו כואב. חברו החדש, בן 30 מקנדה, הציע לו ליטול רבע כדור של משכך כאבים מסוג פנטניל - מה שהחמיר את מצבו של התייר האנגלי. על פי החשד, מצבו של התייר הידרדר עד שזה איבד את הכרתו. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ניסו לבצע בו פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו.

קריאה נוספת:
גיבור היום: ניהל מרדף אחרי נהגת מסוממת שסיכנה את חיי כולם
"דומה מדי לסמים": העליון קבע - בלי טבק לגלגול בבתי הסוהר
כך חשפה המשטרה את הרשת לייצור סם הפיצוציות "נייס גאי"

משטרת מרחב ירקון פתחה בחקירה, ממנה עלה כי משכך הכאבים הוגדר כ"תרופת כספת" - תרופה הניתנת רק על ידי מרשם של רופא בכיר ובאישור של שני רוקחים לפחות. ואולם, לאחרונה גילו במשטרה כי הכדור משווק דרך אתרי אינטרנט מסין - ולפי שעה לא ידוע אם הכדורים מקוריים, או חיקוי תוצרת מקומית.

החשוד סיפר לחוקרים כי הוא צורך את הכדור על בסיס מרשם מרופא קנדי, אך החוקרים חושדים שלא זו האמת. "הוא גבר בריא וזה מרשם שמונפק לחולים אונקולוגים-סופניים", אמר גורם במשטרה. "אנו יודעים שהכדור הפך לאחרונה למאוד פופולרי כתחליף סם בקרב צרכני סמים קשים".

במשטרה ממתינים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות בגופתו של התייר, כדי לקבוע באופן מוחלט האם נטילת הכדור היא שהובילה למותו. בינתיים, בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully