וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך חשפה המשטרה את הרשת לייצור סם הפיצוציות "נייס גאי"

18.8.2015 / 0:40

אחרי שנעצר נער כשברשותו הסם האסור, ניתן האות למבצע המשטרתי שבמסגרתו אותרו שלוש המעבדות בתל אביב. באחת מהן נמצאו גם חומרי הדברה, אצטון ואפילו משחה לתינוקות. "זה סם מסוכן לא פחות מסם רגיל"

שקיות "נייס גאי" שנתפסו אצל תושב לוד. חטיבת דובר המשטרה
שקיות של נייס גאי/חטיבת דובר המשטרה

נער בן 16, שנתפס לאחרונה על ידי משטרת תל אביב כשברשותו שקית עם סם הפיצוציות "נייס גאי", הוא שהוביל למבצע המשולב שחשף את פעולתם של מפיצי הסמים הללו. בין היתר אותרו כמה מעבדות לייצור הסם בגוש דן, נתפסו חומרי גלם לייצור ונעצרו שישה חשודים. בחומרים שנמצאו, ושככל הנראה נעשה בהם שימוש ליצירת התרכובות שנמכרו, היו גם חומרי הדברה, אצטון ואפילו משחה לטיפול בתפרחת חיתולים.

בשלוש השנים האחרונות מנהלת משטרת תל אביב מלחמה נגד הסמים שזכו לכינוי "סמי הפיצוציות", כמו גם נגד המפיצים שלהם. אלא שפעילות האכיפה התאפיינה בסוג של משחק "חתול ועכבר", שכן רוקחי הסם דאגו מעת לעת לשנות את התרכובות השונות, כדי להימנע מהכנסת החומרים הללו לפקודת הסמים. המפיצים מצדם הבינו כי גם עם ה"התחכמות" בנוגע לתרכובות, הם אינם יכולים להמשיך למכור את החומרים ברחובות הערים מבלי שהמשטרה תעלה עליהם. לפיכך, החליטו לעבור לשיטת הפצה דרך מוקד מסרונים ושליחת המוצר בעזרת שליחים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הניצב והדוח החסר: הטעות של ראש אגף התנועה שעלולה לזכות עבריין
16 הרוגים ו-81 פצועים בפיצוץ עז בלב בנגקוק
גורם מדיני: "אין שום מו"מ להפסקת אש ארוכת טווח עם חמאס"

מיסטר נייס גאי. אורי לנץ
"המלחמה ב'נייס גאי' תימשך במלוא העוצמה"/אורי לנץ

תחילתה של החקירה הנוכחית בחודש שעבר, אז עוכב לחקירה נער בן 16 אשר החזיק ברשותו שקית "נייס גאי". את החקירה ניהל החוקר רב-סמל מתקדם רפי סרוסי והיא הובילה לגילוי רשת של ייצור והפצה של הסם. כדי להפליל חשודים, ביצעו בלשי מחלק הנוער ממשטרת תל אביב קניות מבוימות שבעקבותיהן נעצרו שני חשודים, בן 19 ובן 30, תושבי תל אביב. הודות למעצרם נחשפה מעבדה לייצור הסם בדירה בדרום תל אביב. במעבדה התגלו יותר מ-70 קילוגרם חומר להכנת "נייס גאי", ובנוסף פח אצטון, חומרי הדברה ומשחות נגד תפרחת חיתולים. בהמשך התגלו עוד שתי מעבדות בתל אביב, כאשר בכל אחת יותר מ-120 קילוגרם להכנת הסם, וחומרים נוספים לתרכובות.

לטענת משטרת תל אביב הרשת פעלה במבנה היררכי מובהק, כאשר על פי החשד היא כללה מפעילי מעבדות שלרשותם כמה עובדים - אשר לכל אחד מהם היה תפקיד ייחודי בהכנת הסם. הרווח היומי של כל מעבדה הוערך לפי החשד בכעשרת אלפים שקל. כל שקית של החומר נמכרה בסכום של 150-100 שקלים. עד כה נעצרו שישה חשודים, ונגד ארבעה מהם הוגשה אתמול (שני) הצהרת תובע ומעצרם הוארך עד יום חמישי. חשוד נוסף שוחרר למעצר בית ומעצרו של החשוד האחרון הוארך עד חמישי.

רב-פקד משה קרסקו, ראש מחלק הנוער במרחב דן, שהוביל את חשיפת הרשת ופעילותה אמר: "המלחמה ב'נייס גאי' תימשך במלוא העוצמה. זה סם מסוכן לא פחות מסם רגיל ולעתים אף יותר ממנו, זאת מאחר שהוא מכיל חומרים רעילים בנוסף לחומר החשוד כסם".

פעילות האכיפה הזו אמנם הובילה לפגיעה בהפצת סם הפיצוציות הזה, אולם במשטרה מבינים כי בשל הכדאיות הכלכלית העצומה יש כבר מי שמפעיל מעבדות חדשות ליצור הסם. "בחקירה הזו קיבלנו מידע רב על כל מרכיבי ההפצה והיצור, מה שיסייע לנו בעתיד לאתר ולפעול נגד מעבדות נוספות או רשתות להפצת הסם", אמר גורם בכיר במשטרת תל אביב.

(עדכון ראשון: 21:40)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully