וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב והדוח החסר: הטעות של ראש אגף התנועה שעלולה לזכות עבריין

18.8.2015 / 0:15

מסוק ובו ניצב ירון בארי זיהה טרקטורון משתולל בעמק חפר. החשוד נעצר, אך לוואלה! NEWS נודע כי מהתיק שהוגש לבית המשפט נעדרה עדותו של ראש האגף. המשטרה: "הניסיון לקשור בינו לבין האירוע קנטרני"

ראש אגף משאבי אנוש, ירון בארי, יולי 2012. עומר מירון
ניצב בארי/עומר מירון

האם בגלל התנהלות רשלנית לכאורה של ראש אגף התנועה במשטרה ניצב ירון בארי, יזוכה נהג טרקטורון שנתפס נוהג ללא רישיון? לוואלה! NEWS נודע כי לפני חודש, ב-18 ביולי בשעות הצהריים, התלווה ניצב בארי למסוק משטרתי, חלק מצוות אווירי שמטרתו לאתר עברייני תנועה. בשלב מסוים זוהה טרקטורון שעליו נהג ונוסע, נע בפראות בכביש 5803 שבעמק חפר. המסוק, בשילוב צוות קרקעי פתחו במרדף אחרי החשוד. כעבור זמן קצר נעצר הנהג החשוד, מחמד גבאלי, ובין אלה שעצרו אותו היה גם ראש מחלקת התנועה במשטרה, ניצב משנה אילן מור.

אחרי כמה ימים הוגש כתב אישום נגד גבאלי בגין נהיגה ללא רישיון. אלא שלטענת פרקליטו של הנהג, עו"ד חיים שוורצברג, הדוחות היחידים שהוצגו בתיק היו של שוטרים זוטרים ולא של אותם בכירים. התברר כי ניצב בארי וצוות המסוק לא מילאו דוח פעולה כנדרש במסגרת מרדף אחר חשוד. גם מור עצמו, שביצע את המעצר בשטח, נעדר במסגרת תיאור עדי התביעה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
פיגוע בתאילנד: עשרות הרוגים ופצועים בלב בנגקוק
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון
המדינה לבג"ץ: נשקול לשחרר את עלאן אם יעזוב את ישראל

בדיון בערר על ההחלטה לעצור את גבאלי עד תום ההליכים, טען בא כוחו של הנאשם כי דרש להציג ראיות נוספות נגד מרשו ואף טען כי גם השופטת בתיק, רות וקסמן, התייחסה לקשיים שעולים ממנו. "לאורך כל הדיון, גם אם זה לא בא לידי ביטוי בפרוטוקול, השופטת אמרה לתביעה: 'אין לכם כלום, בקושי יש לכם את העדות של השוטר. כל האירוע היה מכוסה על ידי מסוק, אבל אין בעניין הזה דוח", אמר. על אף כל אלו, הערעור נדחה והוחלט שגבאלי יישאר במעצר.

העניין התגלגל לפתחו של יו"ר הוועדה להגנה על חושפי שחיתויות בתנועת אומ"ץ, עו"ד פנחס פישלר. פישלר החליט להגיש תלונה ליועץ המשפטי למשטרה, עו"ד שאול גורדון, על מנת שיבחן את ההתנהלות הרשלנית כביכול של הצוות הבכיר באגף התנועה. "המרדף אחר גבאלי התנהל באמצעות מסוק שחג באוויר", ציין פישלר בתלונה. "באותה העת נכח במסוק ניצב ירון בארי, שהתארח במבצע החשוב, והוא זה אשר תצפת מהאוויר באותה העת באירוע הקונקרטי. על פי המידע שנמסר, על הקרקע היה באותו זמן נצ"מ אילן מור, שעצר את החשוד בהוראות שקיבל לכאורה מסייר האוויר והתצפיתן. מתברר כי בארי לא מילא זיכרון דברים או דוח כזה או אחר ומתברר שבדיעבד, לכאורה, הוא איבד קשר עין עם החשוד על הקרקע ורק משום כך לא מילא דוח כפי שצריך, וכפי שמתבקש ומתחייב".

הפרטים המביכים הוסתרו?

לפי התלונה, עו"ד פישלר טען כי על אף שנצ"מ מור עצר את החשוד, שמו לא הופיע ברשימת עדי התביעה. "שני קצינים בכירים אלו מילאו תפקידי מפתח בתיק מעצר זה, האחד מהאוויר - מנחה מדריך, פוקד, מצווה, והשני מקבל בקרקע פקודות אץ ורץ לעצור מיד את החשוד". לטענתו של פישלר, הדברים ידועים לבכירים באגף התנועה, אולם אלו הוסתרו, "מחשש לכאורה פן יבולע לכל מי אשר יודע את מחדלי המפקד, הניצב בארי ומור". בשל התנהלות זו תהה מדוע לא יישלח הנאשם למעצר בית עד שיתבררו הדברים הללו.

גורמים בסביבתו של בארי סיפרו כי בארי היה במסוק במסגרת הכרת השטח ולא כחלק מפעילות מבצעית, וממילא המסוק הגיע לחשודים לקראת סופו של המרדף.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען בפניה, אין כל קשר בין פעילות המסוק לאירוע הטרקטורון, אכיפתו או חקירתו, מה גם שמעצר החשוד בוצע בפועל עוד בטרם יכול היה להבחין בו לכאורה מי מיושבי המסוק. נוכחותו של ראש האגף במסוק נדרשה במסגרת בחינת הממשקים בין הכוחות באוויר וביבשה ולצורך עמידה מקרוב על שיתופי הפעולה המבצעיים. הניסיון לקשור בינו לבין האירוע נשוא הפניה הוא קנטרני".

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully