וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דומה מדי לסמים": העליון קבע - בלי טבק לגלגול בבתי הסוהר

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS

19.8.2015 / 0:09

אסיר הנושא עונש מאסר עולם בכלא איילון עתר נגד האיסור למכור טבק מגולגל בקנטינות המוצבות בבתי הסוהר. העליון דחה את עתירתו וקיבל את טענת שב"ס לפיה הסיגריות המגולגלות דומות מדי לסמים

כלא איילון. דרור עינב
יחייב את הסוהרים לבדוק כל סיגריה בנפרד. כלא איילון/דרור עינב

בית המשפט העליון דחה אתמול (שלישי) עתירה של אסיר שביקש להכניס לקנטינות בבתי הסוהר טבק לגלגול, בנוסף לסיגריות הנמכרות בהן כיום. לטענת אבי זריהן, אסיר הנושא עונש מאסר עולם בכלא איילון בגין רצח, הטבק דחק בשנים האחרונות את מקומן של הסיגריות בשל היותו זול יותר. זריהן טוען כי לא רק שמדובר בתחליף זול יותר, אלא גם בתחליף בריא יותר. בין היתר טען בעתירתו, כי שב"ס מתנגד להכנסת הטבק לגלגול בשל הרווח הנכנס לכיסו ממכירת הסיגריות. טענה נוספת שהעלה זריהן בפני בית המשפט היא שהסוהרים עצמם מעשנים סיגריות מגולגלות, ועליהם איש לא מפקח.


עוד בוואלה! NEWS:
אבנים יודו על כלי רכב במזרח ירושלים; 5 נוסעי אוטובוס נפצעו קל
בעלי עסקים באזור הרכבת הקלה: "הנחה בארנונה? כמו פלסטר לסרטן"
"המיליציה של רחובות": משפחת פשע הקימה מחסומים מסביב לביתה

מעשנים, סיגריות, מריחואנה. ShutterStock
"אשרי מי שנמנע מעישון ותבוא עליו הברכה"/ShutterStock

בשב"ס, לעומת זאת, ביקשו לדחות את העתירה בטענה שהסיגריות המגולגלות דומות מדי לסמים, דבר שיחייב את הסוהרים לבדוק כל סיגריה בנפרד על מנת לגלות אם היא מכילה סם כלשהו. לדבריהם, הבעיה לא קיימת בסיגריות המגיעות בחבילות סגורות.

בין אם טענתו צודקת ובין אם לא, נראה שזריהן הוא עותר סדרתי נגד התנהלות שירות בתי הסוהר. זריהן עתר בעבר נגד מחירי ה"טלכארטים", עתירה שהתקבלה, ונגד האיסור החל על האסירים לנעול את ארונותיהם. עתירתו האחרונה נדחתה בבית המשפט המחוזי בלוד, ואתמול דחה אותה גם בית המשפט העליון. "טענות שב"ס בעניין הקושי בפיקוח אינן בלתי סבירות", קבע השופט אליקים רובינשטיין, שהוסיף בסיום החלטתו נימה אישית: "אשרי מי שנמנע מעישון ותבוא עליו הברכה".

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully