וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מודים: אסרנו כניסת חרדים לעצרת נגד הרצח במצעד הגאווה

יומיים לאחר דקירתה למוות של הנערה שירה בנקי, התקיים אירוע מחאה בירושלים בהשתתפות הנשיא ריבלין. צעירים שביקשו להשתתף טענו כי לא הורשו להיכנס רק בשל היותם חרדים. המשטרה: "ההנחיה הייתה למנוע כניסת גורמים שעלולים לסכן את המשתתפים"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: מתן חדד

משטרת ישראל מנעה כניסת משתתפים חרדים לעצרת מחאה נגד רצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, על בסיס פרופיילינג (הערכת מסוכנות לאוכלוסיות מסוימות – י"א) – כך עולה מתלונות של אזרחים ותגובת המשטרה. מדובר באירוע שהתקיים ב-1 באוגוסט בכיכר ציון בעיר, 48 שעות לאחר שישי שליסל דקר למוות את הנערה וניסה לרצוח שישה משתתפים נוספים, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין.

במהלך עצרת המחאה, יוזמה של "הבית הפתוח" וחברי קהילת הלהטב"ים, הציבה המשטרה מחסומים מסביב למקום. לאגודה לזכויות האזרח הופנו תלונות מצד צעירים חרדים שביקשו להקשיב לדבריו של ריבלין, שנאם באירוע, ולהשתתף בעצרת. לטענתם, השוטרים מנעו את כניסתם למתחם.

לקריאה נוספת:
שליסל מסרב לייצוג - הנפגעים ייאלצו להעיד נגדו במשפט
שליסל הואשם ברצח במצעד הגאווה: "שוטרות ניסו להרחיקו לפני הדקירות"
"ועדת מחדל הגאווה התרשלה, שם הקצין שעקב אחרי שליסל היה ידוע"

עצרת בכיכר ציון לזכרה של שירה בנקלי שנהרגה באירוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
השוטרים מנעו כניסת חרדים למתחם. עצרת המחאה בכיכר ציון, ב-1 באוגוסט/נועם מושקוביץ

בתגובה, שלח עמוס לאור מהמחלקה המשפטית של האגודה מכתב חריף למשטרה, שבו הוא מציין כי מניעת כניסה על בסיס פרופיילינג היא אסורה ומעודדת "סטיגמה חברתית שלילית". הוא הוסיף כי הדבר גורם להשפלה ולנחיתות חברתית.

ואולם, תגובת המשטרה הייתה מפתיעה לא פחות. במכתב שנשלח ממטה מחוז ירושלים נמסר כי "ההנחיה הייתה למנוע כניסת גורמים, שעלולים לסכן את משתתפי האירוע, לתוך מתחם האירוע, בהם משתתפים חרדים". עם זאת, נכתב: "בהמשך התאפשרה כניסת חרדים אשר לא היה חשש כי יהוו סיכון לשלום הציבור וביטחונו, למתחם האירוע".

לצד זאת, במשטרה הדגישו כי פעלו מתוך מניעים עניינים. "שיקוליה של משטרת ישראל היו מקצועיים ומבצעיים והתקבלו על ידי מפקד מחוז ירושלים, ונועדו לספק אבטחה ראויה לשלומם ולביטחונם של המשתתפים באירוע", לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully