וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליסל מסרב לייצוג - הנפגעים ייאלצו להעיד נגדו במשפט

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS

25.8.2015 / 13:40

הנאשם בדקירה במצעד הגאווה מסרב לשתף פעולה עם הסנגוריה הציבורית, וללא ייצוג לא תוכל הפרקליטות לוותר על חלק מהעדים במשפט ולהסתמך על עדותם במשטרה. "בית המשפט צריך לכפות עליו ייצוג משפטי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הבוקר (שלישי) דיון בעניין מעצרו של ישי שליסל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כעת קיים חשש כי משתתפי מצעד הגאווה שהוא נאשם בדקירתם יאלצו להעיד נגדו ואולי אף להיחקר על ידו, לאחר שדבק בעמדתו והודיע גם היום כי הוא מסרב להיות מיוצג על ידי סנגור מהסנגוריה הציבורית וכי יסרב לשתף פעולה, על אף שזו העמידה לרשותו עו"ד.

החוק מחייב את בית המשפט למנות לשליסל סנגור בין היתר בשל העובדה כי הוא מואשם בעבירת רצח ובשישה ניסיונות לביצוע רצח. בנוסף לכך, אין אפשרות להורות על מעצרו של שליסל עד לתום ההליכים נגדו כל עוד הוא איננו מיוצג. עם זאת, לאחר שהודיע לבית המשפט שאין לו רצון להיות מיוצג על ידי סנגור, הוא יכול לייצג את עצמו במהלך משפטו.


לקריאה נוספת:
פרטים חדשים מחקירת שליסל: נבדקו יחסיו עם חבר מחתרת "בת עין"
מחשש לפשע שנאה: חברות ביטוח סירבו לבטח אירוע לזכר שירה בנקי
"ועדת מחדל הגאווה התרשלה, שם הקצין שעקב אחרי שליסל היה ידוע"

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
שליסל במצעד הגאווה בירושלים/AP

אם יבחר שליסל באפשרות זו תעמוד הפרקליטות בפני בעיה. ללא שיתוף פעולה מצדו עלול להיווצר מצב שבו הפרקליטות לא תוכל להשתמש בעדויות שהוגשו במשטרה ותאלץ לנהל את שלב ההוכחות במשפט. המשמעות העתידית צפויה להיות שכלל עדי התביעה, ובהם משתתפי מצעד הגאווה שהעידו במשטרה על פציעתם בידי שליסל, עדי ראייה לתקרית הקשה בה נרצחה שירה בנקי, הרופאים והאזרחים שטיפלו בפצועים, ועשרות שוטרים שנטלו חלק בחקירת היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים יגיעו אל דוכן העדים. במקרה קיצוני, שליסל עצמו גם יכול לחקור אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לא בכל תנאי אפשר יהיה לייצג את שליסל"

בניגוד למצב שבו הפרקליטות מגיעה להסכמות עם הסנגור לגבי ויתור על כמה מהעדים ומונעת מחלקם את הקושי הקיים בעמידה מול תוקפם, הרי שבמצב הנוכחי, ללא שיתוף פעולה מצדו של שליסל, כלל העדים המוזכרים יאלצו לעמוד על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים. בעבר כבר התייחס בית המשפט העליון לעניין בו סירבו נאשמים לשתף פעולה עם סנגורים ציבוריים שנכפו עליהם אך קבע כי למרות זאת, עדיף כי אדם יהיה מיוצג גם אם מדובר בהגנה מוגבלת מאשר שלא יהיה מוגן כלל.

במהלך הדיון שהתקיים היום ציין נציג הסנגוריה הציבורית עו"ד זכריה שנקולבסקי כי "לא בכל תנאי אפשר יהיה לייצג את שליסל", וציין כי הוא ממשיך בסירובו לשתף פעולה עימם. השופט רם וינוגרד דחה את הדיון כדי לאפשר לסנגוריה הציבורית ניסיון אחרון לשכנע את שליסל להיות מיוצג וקבע כי במידה שיעמוד בעמדתו הנוכחית, עליה להודיע על כך לבית המשפט בהקדם.

לדברי עוה"ד הפלילי הבכיר אבי חימי, במצב הנוכחי, על בית המשפט לכפות על שליסל סנגור מטעמו. "ברגע שהנאשם איננו מיוצג, לא ניתן להגיע להסכמות עם הפרקליטות והמשמעות היא שכל העדים בלי יוצא מן הכלל חייבים להעיד בפני בית המשפט", אמר חימי. "בתיק רצח יש חובת מינוי של עו"ד ורק אם בית המשפט מתרשם שהנאשם מסוגל לנהל בעצמו את הגנתו, לא ימנה לו סנגור. בתיק הזה, על פי ההתנהגות של הנאשם, נראה לי שבית המשפט צריך לכפות עליו ייצוג משפטי, הגם שאיננו רוצה לשתף פעולה על מנת שיהיה הליך משפטי הוגן ולא הליך שיתנהל לפי מצב רוחו של שליסל, שככל הנראה איננו במצב נפשי מן המשופרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully