וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים חדשים מחקירת שליסל: נבדקו יחסיו עם חבר מחתרת "בת עין"

יהושע בריינר ויוסי אלי

25.8.2015 / 0:31

לוואלה! NEWS נודע כי במסגרת חקירת אירועי מצעד הגאווה, שבמהלכם דקר ישי שליסל למוות את שירה בנקי, נבדק הקשר שנרקם בינו לבין שלומי דביר במהלך מאסרם המשותף. דביר מסר עדות במשטרה ובתומה שוחרר לביתו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מאיה בן ניסן

פרטים חדשים על חקירת הרצח במצעד הגאווה: במסגרת חקירת האירוע, שבו דקר למוות ישי שליסל את הנערה שירה בנקי במהלך המצעד בירושלים בחודש שעבר, בדקה המשטרה את הקשר בין שליסל לחבר מחתרת "בת עין", שלומי דביר – כך נודע אתמול (שני) לוואלה! NEWS. כתב האישום שהוגש אתמול נגד שליסל בבית המשפט המחוזי שבירושלים קובע כי הוא פעל לבדו, אך במסגרת החקירה גבתה המשטרה עדויות מדביר לאחר שעלה חשד לקשר בין השניים.

מחומר החקירה עלה כי שליסל ודביר היו בקשר בעת שריצו עונשי מאסר בכלא איילון, וכן עלו אינדיקציות לכך שהשניים עדיין נמצאים בקשר. לאחר ששליסל נעצר, נקרא דביר לתחנת המשטרה שם גבו ממנו חוקרי ימ"ר ירושלים עדות לגבי טיב הקשר שלו עם שליסל. בנוסף, דביר נשאל אם שליסל התבטא בפניו בנוגע לכוונה לפגוע פעם נוספת במשתתפי המצעד.

יש לציין כי דביר לא נחקר בחשד למעורבות באירועי מצעד הגאווה אלא לגבי קשריו עם שליסל בלבד. בסיום עדותו הוא שוחרר לביתו ללא תנאים כלשהם.

עוד כתבות בנושא:
שליסל הואשם ברצח במצעד הגאווה: "שוטרות ניסו להרחיקו לפני הדקירות"
מחשש לפשע שנאה: חברות ביטוח סירבו לבטח אירוע לזכר שירה בנקי
"ועדת מחדל הגאווה התרשלה, שם הקצין שעקב אחרי שליסל היה ידוע"

שלומי דביר, אחרון עצורי "מחתרת בת עין, שוחרר ממאסר בית הכלא מעשיהו, מאי 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
שלומי דביר בעת שחרורו מהכלא במאי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

דביר שוחרר מהכלא במאי האחרון לאחר שריצה 13 שנות מאסר בגין חלקו במחתרת "בת עין" - כינוי לקבוצה של ארבעה מתנחלים שנעצרו בשנת 2002 והורשעו בניסיון לבצע פיגוע נגד פלסטינים ובעבירות נשק, לאחר שהניחו מטען חבלה בסמוך לבית הספר לבנות בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. דביר וחבר נוסף במחתרת, עופר גמליאל, שוחררו השנה מהכלא בתום ריצוי העונש.

בא כוחו של דביר עו"ד עדי קידר המייצגו מטעם ארגון 'חוננו' מסר בתגובה כי "כל ניסיון לקשור בין האסיר לשעבר דביר לבין ישי שליסל בהקשר למעשים המיוחסים לאחרון הוא הקשר שמכפיש את שמו של מר דביר שסיים לרצות את עונשו. כל הקשר בין השניים הסתכם בהיותם אסירים ששהו יחד תקופה ממושכת בכלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ישי שליסל, מגיע לכתב האישום במחוזי ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
שליסל במהלך הגשת כתב האישום נגדו בבית משפט/נועם מושקוביץ

אתמול הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום חמור נגד שליסל בגין רצח שירה בנקי, שישה ניסיונות רצח ופציעה בנסיבות מחמירות במצעד הגאווה. כתב האישום מתאר את מסע הדקירות של שליסל שבמהלכו דקר שבעה צועדים. לפי עובדות כתב האישום, חדר שליסל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר עד שלבסוף הופל ארצה על ידי שוטר שרדף אחריו.

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully