וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ניצב יורם הלוי יתמנה לסמפכ"ל המשטרה

26.8.2015 / 16:01

בארגון מעריכים כי שהיה המועמד המוביל למפכ"לות יקבל על עצמו את התפקיד וישמש חונך לגל הירש. המהלך תלוי באילו סמכויות יקבל, שכן הוא ידרוש להגדיל את כוחו בפן המבצעי. "החלטתו תתקבל בימים הקרובים"

עריכה: קשת סידי

(השר ארדן באולפן וואלה! NEWS: "מקווה שלא תהיה פרישה של ניצבים במשטרה")

יממה לאחר החלטתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה מועמד חיצוני, תת-אלוף (במיל') גל הירש, גוברת הערכה כי מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, יסכים לשמש סגן המפכ"ל. נראה כי הדבר תלוי באילו סמכויות יינתנו לסמפכ"ל הבא.

הלוי, שמילא שורה של תפקידים בכירים במשטרה, ישמש חונך למפכ"ל הנכנס ויקבל סמכויות גדולות יותר מכפי שהיה עד כה למחזיקים בתפקיד הסמפכ"ל. למעשה, ניתן לומר כי הוא ישמש מפכ"ל בפועל, שכן הוא מכיר את עבודת המשטרה היטב. "ההחלטה של הלוי תתקבל בימים הקרובים. הוא נוטה לקבל על עצמו את התפקיד", אמרו גורמים המעורים בפרטים.

מפקד המחוז הדרומי צפוי לבקש מארדן שיגדיל את כוחו בארגון. ככל הנראה הוא ידרוש סמכויות נרחבות בהיבט המבצעי, בניגוד לקודמים בתפקיד שעיקר עבודתם הייתה בפן הלוגיסטי.

לקריאה נוספת:
שורת הצלחות ודוקר אחד: הקריירה של סאו הסתיימה בסטירת לחי
הורים שכולים וסיוע לצבא זר: המכשולים שעלולים לסכל מינוי הירש
חכם ובעל ניסיון מבצעי: היכולות של הירש יחפו על הפער המקצועי?

יורם הלוי מפקד המחוז הדרומי בטקס הרמת כוסית למצטייני המרחב, ספטמבר 2014. משטרת ישראל, אתר רשמי
ידרוש סמכויות נרחבות יותר מקודמים בתפקיד. ניצב יורם הלוי/אתר רשמי, משטרת ישראל

המינוי מעורר ביקורת הן בקרב לובשי המדים והן מחוץ לשורות המשטרה. "אני הערכתי שכך יהיה. ברגע שממנים מפכ"ל ויש רק אחד כזה ורבים רוצים - תמיד יש אכזבה. הערכתי שמכיוון שמדובר במינוי מחוץ לארגון, האכזבה תהיה גדולה יותר", הסביר הבוקר השר ארדן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדברי ארדן, הוא חושש מפני פרישה של בכירים בארגון. "אני עדיין מקווה שהסמפכ"ל בנצי סאו יישאר במשטרה ויחפוף אותו. בכל מקרה תתבצע חפיפה, גל ייכנס לתהליך למידה מהיר מאוד. אני בטוח שגם אחרי שיש תגובות של אכזבה, ואולי אם הייתי שם הייתי נוהג אותו דבר, אז בסופו של דבר מבינים שהאחריות של המשטרה לארגון ולאזרחים מכריעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully