וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא משורות המשטרה: המפכ"ל החדש - תא"ל במיל' גל הירש

25.8.2015 / 19:00

לראשונה זה עשרות שנים מתמנה לתפקיד המפכ"ל אדם שלא צמח במשטרה. הירש, בעברו מפקד "שלדג" ועוצבת הגליל, הודיע: "מתייצב למשימה". ארדן: "הירש ערכי ואמיץ". מוקדם יותר התבשרו שלושת קציני המשטרה שהיו מועמדים שהם לא יקודמו

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

תת-אלוף (במיל') גל הירש יהיה המפכ"ל ה-18 של משטרת ישראל, כך הוחלט הערב (שלישי). השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יביא את ההחלטה לאישור הממשלה.

הירש בן ה-51 הוא יו"ר המכון למנהיגות העתיד בישראל. לקראת מבצע "צוק איתן" חזר לצה"ל כסגן מפקד פיקוד העומק במילואים. הוא בוגר סיירת צנחנים, ופיקד, בין השאר, על יחידת שלדג, על בית הספר לקצינים בה"ד 1, על חטיבת בנימין ועל עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. מינויו למפכ"ל החדש כפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט יעקב טירקל.

"הירש הוא קצין מצטיין ומוערך אשר הוביל שינויים ורפורמות בכל יחידה עליה פיקד", אמר ארדן אחרי שהודיע להירש על מינויו. "אני משוכנע שגל הוא המועמד המתאים ביותר בעת הזו להוביל את השינוי הנדרש במשטרת ישראל ולחיזוק האמון בה". עוד אמר ארדן כי לכל אורך שירותו הצבאי הירש שילב בין מקצועיות וחינוך לערכים. "אין לי ספק שהוא יעשה זאת גם בתפקידו כמפכ"ל. ביחד עם שוטרי ישראל וסגל הפיקוד הבכיר והמנוסה, גל יקדם רפורמות חשובות לחיזוק הביטחון האישי של אזרחי ישראל ולשיפור באיכות חייהם''.

הירש גדל בערד, הוא בעל תואר ראשון במזרחנות מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לשלוש בנות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
המרוץ למפכ"לות: הרצח במצעד הגאווה טרף את הקלפים
מינוי מפכ"ל המשטרה הבא: מלחמת ימ"מ במג"ב
אזרחים לארדן: אין למנות את סאו למפכ"ל עקב אירועי אוקטובר 2000

תא"ל במיל' גל הירש, יולי 2015. ראובן קסטרו
"יקדם רפורמות חשובות לחיזוק הביטחון האישי". הירש/ראובן קסטרו

"הבוקר הודיעני השר לביטחון הפנים כי אני המועמד לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל", כתב הירש בעמוד הפייסבוק שלו. "אני מאוד נרגש. משטרת ישראל, לוחמות ולוחמים, שוטרות ושוטרים, הם במשך שנים ארוכות אחיותיי ואחיי לנשק. יש לי אליהם הערכה עמוקה ואהבה רבה. אני שמח על האמון שקיבלתי וממתין להשלמת תהליך המינוי כהלכתו". לדבריו, "אני משרת מגיל 14, התחייבתי לפעול תמיד להגנתה של מדינת ישראל ומשנקראתי היום לדגל, אני מתייצב למשימה, ככתוב בישעיהו: 'הנני, שלחני!".

ארדן התייחס בריאיון לערוץ 1 להחלטתו למנות למפכ"ל אדם מחוץ למשטרה. "החלטתי שאני צריך לחפש גם אדם מבחוץ, שמגיע ללא מחויבות והיכרות", אמר הירש והוסיף: "אני חש שלאדם כזה יש סיכוי להצליח יותר בארגון החשוב הזה. זכיתי להכיר את גל הירש, בעיניי אדם ערכי, ישראלי, אמיץ, שפיקד על היחידות המובחרות ביותר ועשה שינויים ורפורמות כמעט בכל מקום שבו פיקד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"חיפשתי אדם שמגיע ללא מחויבות והיכרות". ארדן/נועם מושקוביץ

ב-2006, אחרי מלחמת לבנון השנייה, פרש הירש מתפקידו בעקבות מסקנות הוועדה שחקרה את האירוע שהביא לפרוץ המלחמה – חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. הוועדה, בראשות אלוף (במיל') דורון אלמוג, מתחה ביקורת על העוצבה, שבראשה עמד הירש, והצביעה על כשלים בתפקודה שהביאו לחטיפה. לאחר המלחמה, פרסם הירש ספר, שבו האשים את הדרג הצבאי הבכיר ב"נטישת לוחמים" וטען כי "חיפשו את ראשו". ועדת וינוגרד, הוועדה הממלכתית לחקירת המלחמה, קבעה כי נעשה להירש עוול. בתחילת החודש בירך הרמטכ"ל גדי איזנקוט את הירש במהלך טקס פרידה שנערך לכבודו בסיום תפקידו כסגן מפקד פיקוד העומק. אינזקוט למעשה טיהר את שמו של הירש ואמר לו: "תושבי הצפון חייבים לך, גל, תשע שנים של שקט".

שיחת טלפון יוסי אלי -  מדוע לא מכריזים על מפכ"ל משטרה חדש?. מערכת וואלה!
נותרו בחוץ. דביר, סאו והלוי/מערכת וואלה!

ארדן זימן מוקדם יותר למשרדו את שלושת קציני המשטרה הבכירים, שנחשבו עד עתה מועמדים לתפקיד המפכ"ל: מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז תל אביב ומפקד מחוז צפון, ניצב זהר דביר. ארדן הודיע לשלושה שהוא החליט לא לבחור באף אחד מהם לכהן בתפקיד הבכיר - המפכ"ל ה-18 של משטרת ישראל. בהסתכלות אחורה רק שני מפכ"לים מונו עד כה לעמוד בראש הארגון לאחר שירות ארוך בצה"ל: המפכ"ל ה-7 אלוף (במיל') הרצל שפיר והמפכ"ל העשירי תא"ל (במיל') יעקב טרנר ב-1990.

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר כי ארדן "הביע את הערכתו הרבה לעשייה המקצועית והמסורה של סאו, הלוי ודביר וביקש מהם להמשיך את שירותם במשטרה כחלק מהסגל הפיקודי הבכיר".

עם היוודע מינויו של הירש הודיע ניצב סאו, שהיה ממלא מקום המפכ"ל בחודשיים האחרונים במקביל לתפקודו כמפקד מחוז תל אביב, נמסר כי יפרוש משירות. ואולם, בהמשך נטען כי הוא שוקל את דרכו וטרם קיבל החלטה סופית. ניצב הלוי ימשיך בתפקידו במחוז דרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully