וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן באולפן וואלה! NEWS: "ידעתי שתהיה ביקורת; נעשה להירש עוול"

השר התייחס למינוי השנוי במחלוקת של תא"ל במיל' גל הירש למפכ"ל המשטרה, ואמר: "ייתכן שאם הייתי במשטרה, הייתי מרגיש אותו הדבר". על מחדלי לבנון השנייה: "יכול רק להרכין ראש בפני הורים שכולים, אך לא אמשיך עם העוול שחלוץ עשה"

עריכה: קשת סידי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (רביעי) במשדר וואלה! NEWS להחלטתו למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה את תת-אלוף במיל' גל הירש, במקום קידומו של אחד הניצבים מתוך הארגון. "אני הערכתי שתהיה ביקורת. ברגע שממנים מפכ"ל ויש רק אחד כזה ורבים רוצים - תמיד יש אכזבה. הערכתי שמכיוון שמדובר במינוי מחוץ לארגון, האכזבה תהיה גדולה יותר", אמר ארדן. לדבריו, המינוי החיצוני אינו מהלך מפתיע מאחר שמדובר בארגון במשבר. "האחריות היא שלי לתפקוד של משטרת ישראל. המודל של להביא מפקד או מנהיג מבחוץ לארגון במשבר, זה לא מודל שהמצאתי. אנחנו זוכרים שהביאו למוסד את מאיר דגן מבחוץ. אני חייב להגיד ביושר - בני אדם זה לא מדע מדויק. האחריות שלי היא ללמוד על המועמדים ולהעריך למי יש את היכולת להביא את השינוי שהציבור רוצה לראות במשטרה, והחלטתי שגל הוא המתאים ביותר".

לגבי מחאת ההורים השכולים שבניהם שירתו תחת פיקודו של הירש, אמר ארדן: "אני יכול רק להרכין את ראשי בפני הורים שכולים. כולם מבינים שיש הורים שכולים שזו עמדתם, ואני מניח שיש גם הורים שכולים עם עמדה אחרת". הוא הוסיף והתייחס לתפקודו של הירש כמפקד עצבת הגליל בעת מלחמת לבנון השנייה: "האחריות שלי היא לבדוק את הדברים. כשאני שומע את השופט וינוגרד, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מדברים על תפקודו יוצא הדופן כולל מפקד עצבת הגליל בעת מלחמת לבנון השנייה, לתפיסתי, נעשה לו אז עוול. לא ניתן לו גיבוי מהרמטכ"ל דאז דן חלוץ. לא אמשיך לשתף פעולה עם העוול עכשיו כשאני בוחן את גל הירש".

גלעד ארדן, גל הירש. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
גלעד ארדן, גל הירש/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

בהתייחסו להקבלה בין גודל המשטרה וגודל הצבא טען כי היא "איננה רלוונטית". "מחוז במשטרה זה 4,000-5,000 שוטרים. האוגדה שגל פיקד עליה מונה עשרות אלפי חיילים ומילואימניקים. זו אמירה שטחית. להשוות ארגונים או דרגות זה לא הדבר הנכון. אני מסתכל על האדם, על התכונות שלו, הערכים שהוא מייצג", אמר. "מלבד הרקע הצבאי של גל הירש, הוא פתח חברה, הוא עובד עם רפא"ל, עם ארגוני מודיעין".

בנוגע למהלכים הקרובים שצפויים להירש, אמר: "בהנחה שהוא יאושר בטירקל ובממשלה, הכניסה של הירש תהיה מאוד מהירה. אני עדיין מקווה שהסמפכ"ל בנצי סאו יישאר במשטרה ויחפוף אותו. בכל מקרה תתבצע חפיפה, גל ייכנס לתהליך למידה מהיר מאוד". הוא הוסיף: "אני בטוח שגם אחרי שיש תגובות של אכזבה, ואולי אם הייתי שם הייתי נוהג אותו דבר, אז בסופו של דבר מבינים שהאחריות של המשטרה לארגון ולאזרחים מכריעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בנצי סאו, מפקד מחוז תל אביב, בטקס הוקרה למתנדבי השירות הלאומי. אוגוסט 2014. משטרת ישראל, אתר רשמי
ארדן: "מקווה שיחפוף את הירש". מ"מ המפכ"ל סאו/אתר רשמי, משטרת ישראל

המינוי של הירש הגיע בתום יום מתוח ודרמטי במיוחד עבור הניצבים שהתמודדו על התפקיד - ממלא מקום המפכ"ל בנצי סאו, מפקד מחוז צפון זהר דביר ומפקד מחוז דרום יורם הלוי. שלושתם נראו מועמדים מבטיחים, אולם ההחלטה למנות אדם מחוץ לשורות המשטרה השאירה את כולם, לפחות בשלב זה, בידיים ריקות. מעבר לקצינים המאוכזבים, גם הורים ששכלו את ילדיהם תחת פיקודו של הירש בצבא הביעו את מורת רוחם מהמינוי, ואף הבהירו כי ימחו מול ביתו של השר גלעד ארדן.

יואב צור, ששכל בנו במלחמת לבנון השנייה, אמר באולפן וואלה! NEWS כי הירש אינו אלא "אלוף הדיבורים". "האיש הזה לא ראוי, עשו נגדו מרד בצבא", אמר צור. "גל הירש הוא אלוף הדיבורים. רב-אלוף הדיבורים. לא זכיתי לראות אותו לוקח אחריות. אני מצפה ממפקד אוגדה לבוא למשפחות שכולות ולהסביר".

לדבריו של צור, למרות הגיבוי שמקבל הירש מצה"ל, ההורים השכולים לא מתכוונים להניח לו בקרוב. "צמרת צה"ל נרתמה לטובתו. הוא הביא צוות שלם כדי לעזור לו להיבחר. אנחנו, כל ההורים השכולים נתאסף ליד ביתו של ארדן ולא נעזוב אותו עד שיפסיק עם הרעיונות העוועים שלו".

ישראל זיו מתארח באולפן וואלה! . יולי 2014. בן קלמר
"מינוי בעייתי". אלוף במיל' זיו/בן קלמר

ראש אגף המבצעים לשעבר, אלוף במיל' ישראל זיו, אמנם דיבר במשדר וואלה! NEWS בשבחו של הירש, אך הבהיר כי מדובר במינוי בעייתי משום שמדובר בשני גופים שונים. "האיש ערכי, קצין אמיץ, ויש לו מנהיגות שמסוגלת לסחוף ולבצע תהליכים, אבל הוא לא יוכל ליהנות מהמעמד של שוטר מספר 1, כי הוא לא", אמר. "הוא יצטרך לרכוש את המנהיגות ובלי שיתוף פעולה וגיבוי הוא לא יוכל להצליח בתפקיד".

אלוף במיל' זיו הוסיף: "מדובר במינוי בעייתי. יש פער מקצועי די גדול. זה לא שני דברים מאותו סוג, צבא ומשטרה. יש פה את עניין הפעילות בקרב הציבור, שעומדת בטבור העבודה המשטרתית וזה לא מובן מאליו. זה לא 'תפקיד בן דוד' שעוברים אליו מיד. אני מעריך את גל שלקח על עצמו את התפקיד". לדבריו, "אני חושב שצריך לתת לזה גיבוי, לא פוסל את האפשרות שזה יצליח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומם של סאו, דביר והלוי החל אתמול בישיבת סגל הפיקוד הכללי של המשטרה במטה הארצי בירושלים, שם עוד הספיקו להתלחשש בנוגע לסיכוייהם. בשעות הצהריים חזרו סאו - המשמש גם מפקד מחוז תל אביב - הלוי ודביר איש איש למחוזו.

את הזימון למשרד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, קיבל הלוי אחר הצהריים, באמצע ישיבת עבודה במטה ימ"ר נגב בבאר שבע. "תגיע למשרד השר בתל אביב, הרגע הגיע", נאמר לו ולשני הניצבים האחרים, וכך עשו. בזה אחר זה הם נכנסו אל ארדן, רק כדי לשמוע שאת התפקיד יקבל הירש. הלוי כעס מאוד על המינוי, ואף הביע בתחילה תרעומת כי "מצניחים" תת-אלוף למשטרה על גבם של ניצבים. עם זאת, החליט באופן מפתיע שלא לשבור את הכלים והודיע לארדן כי בשלב זה ימשיך "לשרת את הציבור" ולשמש מפקד המחוז הדרומי.

על פי גורמים במשטרה, מאחורי דבריו של הלוי מסתתרת התקווה כי מינויו של הירש לא יעבור את הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. "קציני משטרה מקווים שזהו לא סוף פסוק מבחינת המינוי למפכ"ל הנוכחי", אמרו. "בשל כך המהלך שעשה הלוי הוא הכי חכם. הוא מקווה שיהיה סבב שני, לאחר שגל הירש ייפול בוועדת טירקל ובסופו של יום לא ימונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully