וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאו שוקל לפרוש; ביקורת על ארדן: "היה נכון לבחור מפכ"ל מהמשטרה"

25.8.2015 / 19:40

לאחר הודעת השר לביטחון הפנים על מינוי תא"ל גל הירש למפכ"ל, נמסר כי ייתכן שממלא מקום המפכ"ל יפרוש. ניצב יורם הלוי, שנחשב למועמד המוביל, ימשיך. ח"כ מיקי לוי: "ארדן יצטרך להתמודד עם פרישת צמרת המשטרה"

עריכה: ניר חן

ניצב בנצי סאו, המכהן כממלא מקום המפכ"ל וכמפקד מחוז תל אביב, הודיע היום (שלישי) כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו במשטרת ישראל החל מ-1 בספטמבר. ההודעה של סאו הגיעה לאחר שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע על בחירתו של תת-אלוף במילואים גל הירש לתפקיד המפכ"ל. מנגד, ניצב יורם הלוי ימשיך להיות מפקד מחוז דרום. הניצב המועמד השלישי, זהר דביר טרם עדכן באשר לכוונותיו העתידיות.

"בנצי הודיע לשר כי ב-1 לספטמבר יסיים את תפקידו כממלא מקום ואחר כך ידון עם השר לגבי המשך דרכו במשטרה", אמרה סגן-ניצב לילך חמו, דוברת מחוז תל אביב במשטרה. "כרגע, ניצב בנצי סאו צפוי לשוב לפקד על מחוז תל אביב עד שיחליט על המשך דרכו". מקורב לסאו הבהיר כי הבשורה על המינוי הפתיעה את סאו, ולכן עליו לשקול את צעדיו. "צריכים להבין – האיש שמע לפני שעתיים את החלטת השר, הוא צריך לשבת עם עצמו, לגבש עמדתו לגבי העתיד ולאחר מכן לשבת עם השר ולהחליט", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למינוי המפכ"ל החדש. "תת-אלוף במילואים גל הירש הוא לוחם וקצין ראוי ומוערך, שמילא שורה של תפקידי פיקוד בצה"ל והוביל את פקודיו אל שדה הקרב ומבצעים רבים, באומץ לב וביצירתיות", אמר. "כמפכ"ל המשטרה המיועד, יצעיד קדימה את המשטרה אל מול האתגרים הניצבים בפניה ותוך חתירה מתמדת לשיפור ביטחונם האישי של אזרחי ישראל וחיזוק שלטון החוק".

עוד בוואלה! NEWS:
"מחדל": המשטרה ושב"ס התווכחו - ועצור לא הגיע לדיון בבית משפט
תיעוד: רכב משטרה משפריץ נוזל מסריח לבתים בירושלים - ללא סיבה
ערד הציבה פקחים שימנעו כניסת מסתננים: "ערוכים לכל תרחיש"

תא"ל במיל' גל הירש באולפן וואלה!NEWS, יולי 2015. ראובן קסטרו
"שמח על האמון שקיבלתי וממתין להשלמת תהליך המינוי". הירש/ראובן קסטרו

"במצבה הנוכחי של משטרת ישראל, היה נכון לבחור כמפכ"ל את אחד הניצבים המכהנים", אמר ח"כ מיקי לוי, ניצב בדימוס במשטרה, על מינויו של הירש. "לצערי, החליט השר ארדן שלא לבחור באחד מהניצבים המכהנים כיום, אנשים מוכשרים ובעלי ניסיון רב שנים בארגון, ובחר באדם שאינו מכיר כלל את משטרת ישראל, שעברה בשנה האחרונה טלטלות לא פשוטות וכעת צפויה להתמודד עם מהלומה נוספת - פרישה של צמרת הפיקוד הבכיר שלה", הוסיף.

"אני מאוד נרגש", הגיב גל הירש לבשורות המינוי, "משטרת ישראל, לוחמות ולוחמים, שוטרות ושוטרים, הם במשך שנים ארוכות אחיותיי ואחי לנשק ושותפיי למשימות רבות. יש לי אליהם הערכה עמוקה ואהבה רבה. אני שמח על האמון שקיבלתי וממתין להשלמת תהליך המינוי כהלכתו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי במשטרה. אוגוסט 2015. משטרת ישראל, אתר רשמי
"אמשיך לפקד על מחוז דרום". ניצב יורם הלוי/אתר רשמי, משטרת ישראל

ניצב יורם הלוי כאמור הודיע כי הוא ימשיך בתפקידו כמפקד מחוז דרום ו"יתרכז באחריותו כלפי תושבי הדרום וכלפי שוטריו". לפי הודעת דוברות המשטרה, "בכוונתו של ניצב הלוי להמשיך ולפקד על מחוז דרום לטובת ביטחון הציבור כולו, וכן להוביל את פקודיו לביצוע מכלול המשימות ברף מבצעי ושירותי גבוה". הלוי ציין כי "טובת הארגון ובעיקר אנשיו הנושאים בעול הארגון עומדים לנגד עיניו", וכי הוא מכבד את החלטת השר לביטחון הפנים.

הירש בן ה-51, הוא יו"ר המכון למנהיגות העתיד בישראל. לקראת מבצע "צוק איתן" חזר לצה"ל כסגן מפקד פיקוד העומק במילואים. הוא בוגר סיירת צנחנים, ופיקד, בין השאר, על יחידת שלדג, על בית הספר לקצינים בה"ד 1, על חטיבת בנימין ועל עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully