וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחדל": המשטרה ושב"ס התווכחו - ועצור לא הגיע לדיון בבית משפט

25.8.2015 / 19:38

חשוד בעבירות אלימות במשטרה אמור היה להגיע לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום קריות. אלא שנציגי המשטרה ונציגי שב"ס הטילו את האחריות אחד על השני - והעצור לא הגיע. בית המשפט פסק קנס למדינה, אך נמנע משחרור החשוד

רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014. יותם רונן
בשל בעיות נפשיות קשות מהן סובל החשוד, והסכנה לציבור הטמונה בשחרורו - הוחלט על הארכת מעצרו/יותם רונן

התנצחות בין שירות בתי הסוהר (שב"ס) למשטרת ישראל סביב האחריות על הבאתו של עצור לדיון בבית משפט, הביאה לכך שהחשוד נותר בתא המעצר ולא הגיע לדיון בעניינו. השופט, שזעם על ההתנצחות בין הגופים שסירבו להביא את העציר לאולם הדיונים, פסק למדינה קנס של 4,500 שקלים, אך נמנע בכל זאת משחרורו של החשוד בשל בעיות נפשיות קשות שמהן הוא סובל והסכנה לשלום הציבור הטמונה בשחרורו.

המקרה התרחש לפני חמישה ימים, כשלבית משפט השלום בקריות היה צריך להגיע עצור החשוד בעבירות של אלימות במשפחה, שהמשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. אולם, למרבה ההפתעה, העציר לא הובא לבית המשפט ולתדהמת השופט ניצן סילמן, נציג אגף התביעות של המשטרה הודיע כי החשוד גם לא יובא לדיון. נציג המשטרה אמר לשופט כי העצור היה אמור להיות מובא על ידי שב"ס, אולם שב"ס טענו בפניו כי זה היה תפקידה של המשטרה וכל צד טען כי בפרוטוקול הדיון הקודם האחריות מוטלת על הגוף השני.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: חייל התחזה לידוענים ממחשבי גל"צ - וארגן מסיבות מין בשמם
"המדינה שלחה את הבן שלי למכלאה ושכחה ממנו"
תיעוד: רכב משטרה משפריץ נוזל מסריח לבתים בירושלים - ללא סיבה

"מתברר שלא הוראות החוק הן שעומדות על הפרק"

הסנגור עו"ד יניב מנור שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, עמד על כך שהעצור יובא לדיון והזכיר כי מבחינה חוקית לא ניתן לקיים דיון ללא נוכחות החשוד. "שמדינת ישראל תעשה מה שהיא צריכה כדי להביא את המשיב", אמר לבית המשפט. הוא הזכיר כי דבר הדיון היה ידוע שבוע מראש ולטענתו "זה משליך על עוצמת התקלה".

השופט ציין כי בפניו התנהלה מסכת התנצחויות בין השב"ס לבין המשטרה ובסופו של יום סירבו שני הגופים להביא את העצור לדיון. הוא הוסיף כי "מתברר שלא זכויות החשוד הן העיקר, אף לא הוראה של בית המשפט, לא זמנו של הסנגור ובית המשפט, ומעל הכל - לא הוראות החוק והדרישה שחירותו של חשוד לא תפגע לשווא, הן שעומדות על הפרק, אלא גדר הסמכויות בין השב"ס ובין התביעות".

השופט פסק כי המדינה תשלם החזר הוצאות של 4,500 שקל נוכח המחדל. אולם למרות זאת, נמנע השופט מלשחרר את החשוד נוכח העובדה כי עברו המכביד ושהייתו מחוץ למסגרת עלולים לסכן את הציבור סיכון של ממש, וזאת בשל היותו נתון בבעיות נפשיות קיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully