וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רכב משטרה משפריץ נוזל מסריח לבתים בירושלים - ללא סיבה

משה שטיינמץ

25.8.2015 / 17:04

במהלך הפרות סדר בעיסאוויה השפריץ רכב "הבואש" המשטרתי את הנוזל לתוך בתים בשכונה. זאת, חרף טענת התושבים כי מקור ההתפרעות אינו בבתים. "יש לי ילדים קטנים שחלו בגלל הריח"

צילום: האגודה לזכויות האזרח, עריכה: טל רזניק

במהלך הפרות סדר שאירעו בעיסאוויה שבמזרח ירושלים ביום חמישי האחרון, הביאה המשטרה למקום את רכב ה"בואש" לפיזור הפגנות. כלי הרכב השפריץ נוזל מסריח לתוך הבתים ברחוב אחמד עלי בשכונה, למרות טענות התושבים, שלפיהן מקור הפרות הסדר אינו מתוך הבתים. זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה משתמשת בכלי זה בשכונה, כאשר לפני כמה חודשים הוא אף השפריץ את הנוזל לתוך כיתות בית הספר בשכונה, מה שעורר תרעומת רבה מצד התושבים.

"המים של הבואש נכנסו כמעט לכל החדרים בבית", סיפר זכריא עליאן, אחד התושבים בשכונה ואב לשמונה. "יש לי ילדים קטנים שחלו בגלל הריח והתחילו להקיא, לשלשל ולסבול מכאבי בטן וכאבי ראש. ניסינו להשתמש בחומרי ניקיון כדי להוריד את הריח אבל לא הצלחנו, אז השתמשנו בחומרים כמו נפט ומי ורדים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
"המדינה שלחה את הבן שלי למכלאה ושכחה ממנו"
איש עסקים ישראלי באפריקה: "אזהרות המסע לא רלוונטיות למציאות"
ביקור אצל הבלאדים: נוודים קיצוניים שמתכננים את פעולת "תג מחיר" הבאה

תיעוד: המשטרה מתיזה נוזל מסריח לתוך בית במזרח ירושלים. חטיבת דובר המשטרה
"לאור הפגיעה הנרחבת באוכלסייה, יש לאסור השימוש ב'בואש' בלב שכונות מגורים". רכב ה"בואש"/חטיבת דובר המשטרה

באגודה לזכויות האזרח פנו למשטרת ירושלים בטענה כי "השימוש בבואש, כפי שנעשה במקרה שתואר לעיל ובאין ספור מקרים נוספים, לא כוון כלפי מפרי סדר, שכן אלה כלל לא היו באזור הבית שכלפיו הופעל הבואש בזמן ההתזה. מאירוע זה וכן מאירועים קודמים עולה החשש, כי נעשה שימוש בבואש שלא לצורך".

עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה הוסיפה כי "לאור הפגיעה הנרחבת באוכלוסייה בלתי מעורבת, יש לאסור את השימוש בבואש בלב שכונות מגורים צפופות. לכל הפחות, יש להבהיר בנוהל, כי חל איסור להתיז את הנוזל לעבר בתים, חנויות ובתי עסק וכי במקומות שבהם מתקיימות הפרות הסדר בשטחים עירוניים צפופים, ההתזה לא תתבצע לצדדים".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "בשכונת עיסאוויה ישנם צעירים רבים אשר מתפרעים ומפרים את הסדר. הפורעים מיידים אבנים, מדרדרים צמיגים בוערים לעבר כלי רכב הנעים בציר מעלה אדומים ומשליכים בקבוקי תבערה גם לעבר השוטרים. בשבוע שעבר נפגע קל במהלך הפעילות המבצעית לוחם תגבור, משברי בקבוק תבערה".

"משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב פועלים אל מול מפרי הסדר בכלל האמצעים העומדים לרשותם, כולל שימוש בבואש. השימוש בכלי זה נעשה לכל מקום שממנו מיידים אבנים, בקבוקי תבערה או זיקוקים לעבר הכוחות. זו העת כי ההנהגה המקומית תגלה מנהיגות ותושבי השכונה המבוגרים יפגינו אחריות ובגרות וימנעו מהפורעים להפר את הסדר ולפגוע בשגרת החיים של כלל תושבי השכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully