וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: קיבלנו מאיראן מידע רב על פעילות הגרעין שלה

25.8.2015 / 16:47

יוקיה אמאנו, העומד בראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הודיע כי איראן העבירה לפני עשרה ימים מידע רב שאמור להיכלל בדוח. עם זאת, לדבריו, מוקדם מדי להסיק מהמידע מסקנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ארה"ב: סבא"א לא התפשרה בשום אופן בנושא הפיקוח על איראן)

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמרה היום (שלישי) כי קיבלה לידיה כמות "משמעותית" של מידע מאיראן שאמור להרגיע את החשש העולמי מפני ההיבטים הצבאיים של תוכנית הגרעין השלה. עם זאת, מוקדם מדי להסיק מהמידע מסקנות.

יוקיה אמאנו, העומד בראש הסוכנות, אמר לעיתונאים כי טרם ניתן לומר אם איראן העניקה מידע חדש ב-15 באוגוסט, הפעם האחרונה שבה הגישה את המידע לסבא"א. הוא הוסיף כי הוא חושב שהנהלים שסוכמו עם איראן בחודש שעבר הם "משטר השמירה החזק ביותר בעולם המודרני". ראש הסוכנות התייחס ככל הנראה לדיווח של סוכנות אי-פי בשבוע שעבר שחשף הסכם חשאי שנחתם בין הסוכנות הבינלאומית לבין טהראן, שלפיו איראן תפקח בעצמה על מתקן הגרעין בפרצ'ין.

לקריאה נוספת:
יו"ר סבא"א: נדרשים 9.2 מיליון אירו בשנה לפיקוח על הסכם הגרעין
גורם ביטחוני: "תקיפה באיראן ב-2012? יכולות צה"ל השתפרו מאז"
מכה לנתניהו: גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט בעד הסכם הגרעין

פגישת יוקיה אמאנו ועבאס עראקצ'י, וינה, פברואר 2015. רויטרס
סבא"א זקוקה לתקציב נוסף למטרת הפיקוח. אמאנו וסגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י/רויטרס

במסגרת הסכם הגרעין צפויה הסוכנות להכין דוח על הפעילות הגרעינית של איראן. רק לאחר קבלת דוח זה וסקירתו צפויות המעצמות להסיר את הסנקציות שהוטלו על איראן.

מוקדם יותר היום הודיעה סבא"א שהיא זקוקה לתקציב נוסף על מנת לבצע כנדרש את מלאכת הפיקוח והמעקב על מתקני הגרעין באיראן, במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בין שש המעצמות לבין האיראנים.

זמן קצר אחרי הצהרתו של אמאנו הודיעה ארצות הברית שהיא מחוייבת לעבוד עם שאר החברות בסבא"א כדי לוודא שלסוכנות יהיה מספיק כסף לעבודתה באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully