וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לנתניהו: גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט בעד הסכם הגרעין

23.8.2015 / 23:45

הסנאטור הבכיר הארי ריד הודיע כי הוא "יעשה כל שביכולתו" על מנת שההסכם עם איראן יאושר על ידי המחוקקים האמריקנים ב-17 בספטמבר. תמיכתו מגדילה משמעותית את הסיכוי שהבית הלבן ישיג את 34 הקולות הדרושים להבטיח את מימוש העסקה

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו: ישראל ערוכה לכל תרחיש)

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, הסנאטור הארי ריד, הודיע היום (ראשון) על תמיכתו בהסכם הגרעין עם איראן, לקראת ההצבעה עליו ב-17 בספטמבר. מדובר בצעד נוסף שסולל את דרכו של הנשיא ברק אובמה לזכות באמון המחוקקים האמריקנים בהסכם ההיסטורי שנחתם ביולי בין ארה"ב, המעצמות ואיראן. זו מכה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן נראה שמאמציו להשיג התנגדות להסכם לא צולחים.

תמיכתו של ריד, בכיר הדמוקרטים בסנאט, מגדילה משמעותית את הסיכוי שהבית הלבן ישיג את 34 הקולות הדרושים כדי להבטיח את מימוש ההסכם. עם הצטרפותו של ריד ישנם 27 תומכים בהסכם.

לדברי ריד, העסקה אשר מגבילה משמעותית את תכנית הגרעין של טהראן, היא "הדרך הנכונה ביותר" לטפל בשאיפות הצבאיות האיראניות. הוא גם הצהיר כי ינסה להשיג עוד תומכים בהסכם, במטרה למנוע אפשרות של כישלון בהצבעה המכריעה. "אני מתכוון לעשות כל מה שביכולתי על מנת להבטיח שהעסקה תעבור", אמר הסנאטור הבכיר בריאיון ל"וושינגטון פוסט". ריד הוא כאמור הסנאטור הדמוקרטי ה-27 שמצהיר בפומבי על תמיכה בהסכם, בעוד שרק שניים - בהם הסנאטור צ'ארלס שומר, הביעו התנגדות.

הסנאטור הארי ריד מברך את בנימין נתניהו אחרי נאומו בקונגרס, 24 במאי 2011. J. Scott Applewhite, AP
ריד/AP, J. Scott Applewhite

"אני עדיין מקווה שבסך הכל 41 דמוקרטים יתמכו באובמה", אמר ריד שהסביר כי בכך יגדל הסיכוי שההסכם יעבור ושהנשיא לא יזדקק להפעיל את זכות הווטו. "זו הדרך הטובה ביותר, למעשה - הדרך היחידה, למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר.

נתניהו קיווה לגייס את ריד נגד ההסכם, בין השאר על סמך מערכת היחסים הקרובה בין ריד לבין מקורבו ותומכו של נתניהו, איש העסקים שלדון אדלסון, המתגורר במדינתו של ריד, נוואדה. הודעתו של ריד על תמיכה בהסכם מראה כי הניסיון של אדלסון לשכנעו כשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully