וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: מתמקדים בניסיון להשתלט על הגדה המערבית

מחמוד א-זהאר, חבר בהנהגה המדינית של חמאס, אמר כי ההשתלטות על הגדה היא "חלק מתכנית הארגון לסיום הכיבוש". הוא הוסיף שהארגון סירב לבקשת טוני בלייר לבקר בלונדון כדי לדון בהסכם הפסקת אש ארוכת טווח

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

(צפו בראיון עם בכיר חמאס, חסן יוסוף)

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר בביתו ברצועת עזה – אפריל 2014. רויטרס
ממוקד בניסיון להשתלט על הגדה. א-זהאר/רויטרס

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הודיע אמש (שני) שארגונו סירב לבקשתו של טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון לשעבר, לבקר בלונדון כדי לדון בהפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל. א-זהאר הדגיש כי חמאס מתמקד כעת בניסיון להשתלט על הגדה המערבית. א-זהאר, חבר בהנהגה המדינית של חמאס בעזה, אמר את הדברים בריאיון לתכנית טלוויזיה בערוץ "אל-אקצה", שישודר במלואו הערב.

לדבריו, "הכוח של חמאס ותנועת ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה, שעמדה איתנה במלחמות מול הכיבוש הציוני, גרמו להפעלת לחץ על גופים בינלאומיים שיכירו בארגון ובדרישותיו". הוא הוסיף כי כדי שחמאס יוכל "להוביל את תנועת השחרור הלאומית הפלסטינית, הגיע הזמן שהוא ישתלט גם על הגדה המערבית. הגדה היא חלק מתכנית ההתנגדות שתביא לסיום הכיבוש הישראלי". בהמשך האשים א-זהאר את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר שהוא דחה את הקמת הנמל הימי ברצועת עזה "מסיבות אישיות וחומריות".

עוד בוואלה!NEWS:
"אאמין רק בחוץ": מאות מבקשי מקלט ישוחררו היום ממתקן חולות
המסמכים נחשפים: כשהקצינים הבכירים בפלמ"ח סירבו פקודה
כיצד מתגלגלת פסולת הפלסטיק שמושלכת לים - עד לצלחת שלנו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעיל חמאס בעזה/רויטרס

כבר לפני חודשיים טען אבו מאזן שישראל וחמאס מקיימים שיחות ישירות בניסיון להגיע להסכם רגיעה והבנות ארוכות טווח. בשבוע שעבר פורסם באתר של רשת "אל-ערביה" כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם, לפיו יוסר המצור הימי מעל עזה, ולחמאס תינתן גישה ימית לקפריסין ושדה תעופה בעזה. זאת, בניסיון לשקם את הרצועה. בתמורה יובטח השקט לישראל בגזרה הדרומית בעשור הקרוב.

הפרסום זכה לזלזול וטענות לחוסר אמינות, אבל ביום שישי הודה ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי "מתנהלים מגעים חיוביים עם ישראל בתיווך צד שלישי". למרות זאת, בישראל מכחישים שמתנהלים כל מגעים בערוצים רשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully