וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מדאעש: אובמה שוקל להסיג הכוח האמריקני מסיני

19.8.2015 / 18:28

גורמים אמריקניים מסרו כי בשל המצב הביטחוני, הממשל בוחן מחדש את תפקידם של 700 החיילים בחצי האי, המוצבים בו מתוקף הסכמי קמפ דייוויד, אך אינם מצוידים כראוי. אפשרות אחרת - שליחת ציוד נוסף

צילום: מתוך הטלוויזיה המצרית, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית שוקלת להסיג את הכוח האמריקני המוצב בחצי האי סיני בשל האיום המתגבר מצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסרו גורמים רשמיים המעורים בנושא. ממשלו של ברק אובמה חושש מכך שהחיילים האמריקנים, שאינם מציודים היטב, יהוו מטרה עבור שלוחת הארגון הקיצוני. פרט להוצאת החיילים, אפשרות נוספת שעלתה היא להגביר את ההגנה סביב הכוח שמוצב בסיני מאז נחתם הסכם השלום עם ישראל ב-1979.

הכוח מונה כ-700 חיילים ותומכי לחימה, שמפקחים על פירוז האזור כפי שנקבע בהסכם השלום, אולם יכולותיו ההתקפיות מוגבלות. הכוח האמריקני מצויד בעיקר בנשק קל ובנגמ"שים ולמעשה אינו מסוגל להילחם בדאעש ובארגוני הטרור האחרים הפועלים במרחב המדברי של סיני. בעקבות זאת, וושינגטון בוחנת מחדש את עתיד הכוח המוצב באזור.

לדברי גורמי ממשל בכירים, וושינגטון שוקלת לשלוח לסיני ציוד נוסף כדי לשפר את יכולות ההגנה של החיילים. ואולם, הועלתה גם האפשרות להחזיר את הכוח לארצות הברית. על אף שלפי הסכמי קמפ דייוויד שתי יחידות אמריקניות צריכות להיות מוצבות בסיני, ארצות הברית יכולה להסיג את הכוח במקרה של סכנה מידית. עם זאת, למהלך כזה עלולות להיות השלכות קשות. גורם אחד טען כי ארצות הברית לא סבורה כי שלב זה נשקפת סכנה מידית לחייליה הפועלים בחצי האי.

איום "המדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
מוחקים את ההיסטוריה: דאעש ערף ראשו של ארכיאולוג בכיר בתדמור
דאעש במסר לעם הטורקי: "כבשו את איסטנבול מידי ארדואן הבוגד"
הנשק הכימי שבידי דאעש עשוי לאחד בין ארה"ב ואיראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה של נסיגה, דאעש יוכל לתאר זאת כניצחון, ובעלות בריתה של ארצות הברית באזור, שחוששות מהשפעת הסכם הגרעין עם איראן על ביטחונן, עשויות לראות בכך סימן נוסף לנטישת אובמה את המזרח התיכון. יתרה מכך, ללא הנוכחות הצבאית האמריקנית, הכוח הרב-לאומי בסיני יתקשה להמשיך ולתפקד.

דובר מחלקת המדינה מרק טונר אמר כי ארצות הברית רואה חשיבות בתפקיד הכוח בסיני ועובדת יחד עם ממשלת מצרים כדי לענות על הצרכים הביטחוניים של החיילים האמריקנים ושל יתר החיילים. לדבריו, "ארצות הברית מודאגת מהמצב הביטחוני המידרדר בצפון סיני, שם כוחות הביטחון של מצרים, כמו גם אזרחים וחיילים מכוח שמירת השלום, כולל אנשי הצבא האמריקני, חשופים לאיומים", אמר.

על אף שבתקופה האחרונה חלה התחממות ביחסים בין קהיר לירושלים, שתי המדינות עדיין רואות בכוח הרב-לאומי בסיני גורם משמעותי לשמירה על השלום. דובר מטעם השגרירות הישראלית בוושינגטון אמר כי הכוח המוצב בסיני תורם באופן משמעותי ל"יציבות ולביטחון של האזור". בקהיר לא הגיבו לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully