וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחקים את ההיסטוריה: דאעש ערף ראשו של ארכיאולוג בכיר בתדמור

19.8.2015 / 11:21

ראש ראשות העתיקות בסוריה אמר כי משפחתו של חאלד אסעד בן ה-82 מסרה לו כי הוא הוחזק בידי לוחמי הארגון במשך חודש, נחקר על ידם וגופתו נתלתה בכיכר מרכזי. "שהותם בעיר היא קללה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ערף את ראשו של חאלד אסעד, ארכיאולוג ותיק בעיר העתיקה תדמור שבמרכז סוריה, ותלה את גופתו על עמוד בכיכר המרכזי באתר ההיסטורי – כך אמר אמש (שלישי) ראש ראשות העתיקות של סוריה, מאמון עבד אל-כרים. דאעש כבש את העיר העתיקה בחודש מאי, אולם למרות הריסת מבנים עתיקים ברחבי השטחים שבשליטתו, לא ידוע כי אנשי הארגון פגעו בהריסות מהתקופה הרומית שנמצאות בתדמור.

לדברי עבד אל-כרים, משפחתו של חאלד אסעד הודיעה לו כי המומחה בן ה-82, שהיה במשך 50 שנה ראש ראשות העתיקות בתדמור, הוצא להורג אתמול. הוא סיפר כי אסעד הוחזק על ידי הארגון ונחקר על ידו במשך חודש. "רק לדמיין שאדם כה מלומד, שהעניק שירותים נפלאים למקום ולהיסטוריה, יוצא להורג בעריפת ראש", אמר אל-כרים. "גופתו עדיין תלויה מאחד העמודים העתיקים במרכז של כיכר בתדמור".

ראש ראשות העתיקות של סוריה הוסיף כי "שהותם של הפושעים הללו בעיר היא קללה וסימן רע לכל עמוד וכל פיסת ארכיאולוגיה שבה (בתדמור)". הוא אמר כי אסעד היה ידוע בזכות כמה מחקרים שפרסם במגזינים בינלאומיים שעסקו בתדמור, ששימשה בעבר נתיב סחר חשוב בדרך המשי. כמו כן, הוא עבד יחד עם משימות ארכיאולוגיות מארצות הברית, צרפת, גרמניה ושוויץ, שבחנו את אתר ההריסות המפורסם בעיר, שנכלל ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו.

חאלד אסעד, ארכיאולוג שהוצא להורג בידי דאעש בעיר תדמור, סוריה, אוגוסט 2015. טוויטר, צילום מסך
גופתו של אסעד תלויה בתדמור/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully