וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריצת דרך ברפואה": כך ניצלו חיי היולדת שסבלה מתסחיף מי שפיר

18.8.2015 / 19:50

פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית חולים לנשים בבילינסון, סיפר לאולפן וואלה! NEWS כיצד התגייס הצוות הרפואי להציל את חייה של היולדת שלקתה בתסחיף המסוכן: "עבדנו כמערכת משומנת"

עריכה: ניר חן צילום: אבי כהן

בשבוע שעבר ניצלו באופן נדיר חיי יולדת שלקתה בתסחיף ריאתי במהלך ניתוח קיסרי שעברה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לטענת המוסד הרפואי, זו הפעם הראשונה בישראל ואחד המקרים הבודדים בעולם שבהם חייה של יולדת ניצלים לאחר שסבלה מתסחיף ריאתי של מי שפיר.

פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית חולים לנשים ויולדות בבילינסון, סיפר היום (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כיצד התגייס בית החולים להציל את חייה של האישה. "הרופאים גילו תושייה וביצעו החייאה מידית שכללה מרדימים קרדיולוגים, גניקולוגים ואנשי טיפול נמרץ", סיפר. "כל המערכת עבדה כמערכת משומנת כשהמטרה אחת, להחזיר את היולדת לחיים".

עוד בוואלה! NEWS:
"הדבר היחיד שיחזיר אותי להוראה זו חרפת רעב"
העציר המנהלי שובת הרעב מוחמד עלאן שב להכרתו
פלסטינים שקרוביהם נהרגו ב"צוק איתן" הפגינו: "מתכחשים אלינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מקווה שלא יצטרכו ללמוד מהניסיון הזה להבא". קריש הדם שהוצא מריאותיה של היולדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

תסחיף מי שפיר הוא אירוע נדיר, המתרחש אחת למאה אלף לידות. לרוב הוא מסתיים בצורה טראגית, במות היולדת והעובר או בפגיעה נוירולוגית משמעותית. "מדובר באחד הסיוטים הגדולים במיילדות בזמן ניתוח קיסרי", ציין פרופ' ויזניצר . "לאחר שהוציאו את העובר נכנסו מי שפיר למערכת הדם של האישה, דבר שגורם לקריסת מערכות. האישה הועלתה למכונת 'אקמו' לב-ריאה שנתנה לריאות וללב לנוח, ובשלב יותר מאוחר הוציאו קריש דם גדול מהעורק הריאתי של היולדת. מדובר בקריש דם שמכיל גם תאים עובריים והוא פשוט חסם את כלי הדם העיקריים שמוליכים דם לריאות".

הדבר שהציל את חייה של האישה, לדבריו, הוא הזיהוי המהיר של המקרה ומכשיר ה'אקמו', מערכת חוץ-גופית שמחליפה את פעילות הלב והריאות. "הייחודיות של המכשיר החדש והצוות של הניתוח לב שעמד לרשותנו באופן מיידי זה אולי המתכון להצלחה", סבור פרופ' ויזניצר. "אני מקווה שלא יצטרכו ללמוד מהניסיון הזה להבא. תסחיף מי שפיר הוא אירוע בלתי צפוי, הייתה פה פריצת דרך ברפואה. יכול להיות שללא ה'אקמו' גורלה היה שונה".

במשך כשלושה שבועות הייתה האישה מחוברת למכשיר שממנו נגמלה בצורה איטית. פרופ' ויזניצר סיפר על הרגעים הראשונים שבהם ראתה האישה את בתה. "היא ראתה בהתחלה תמונה של הבת והזילה דמעה, זה היה הרגע המרגש ביותר. כל הצוות ראה אימא שהייתה במוות קליני ואחר כך מחזיקה את התמונה של הבת שלה. אתמול היה רגע מרגש מאוד כשהיא עזבה את בית החולים והשתחררה.
האישה התאוששה, היא עדיין צריכה לעקל את הטראומה הקשה שהיא עברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully