וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העציר המנהלי שובת הרעב מוחמד עלאן שב להכרתו

18.8.2015 / 13:42

עלאן, שפתח בשביתת רעב לפני כחודשיים ומאז מצבו הרפואי הידרדר, שב להכרתו. עלאן דחה את הצעת המדינה לעזוב את הארץ, והוא מתכנן להמשיך לשבות רעב. "אנחנו נכנסים למצב שבו אין לו בגוף רזרבות להתמודד עם שביתת הרעב", אמר מנהל בית החולים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

עלאן, שפתח בשביתת רעב לפני כחודשיים ומאז מצבו הרפואי הידרדר, שב להכרתו. הוא דחה את הצעת המדינה לעזוב את הארץ, והוא מתכנן להמשיך לשבות רעב. "אנחנו נכנסים למצב שבו אין לו בגוף רזרבות להתמודד עם שביתת הרעב", אמר מנהל בית החולים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

בית החולים ברזילי מסר היום (שלישי) כי העציר המנהלי מוחמד עלאן, ששובת רעב זה כחודשיים וחלה הידרדרות במצבו הרפואי, שב להכרתו. רופאיו מסרו כי הוא בהכרה ומתקשר עם סביבתו וממשיך לקבל טיפול תרופתי חיוני.

טרם הפרסום על השיפור במצבו של עלאן אמר מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, כי הרופאים מחויבים לפעול לבקשתו של שובת הרעב. לדבריו, הצוות הרפואי דן באפשרות כי הוא יסרב לטיפול. "אני מניח שכמו שעושים בכל מקרה כזה, נבדוק שהוא כשיר שיפוט, ואם הוא אכן כך ולא נצליח לדובב אותו לכיוונים הרצויים להצלת חייו, נצטרך לעשות את אשר הוא מבקש, עד ששוב יתפתח מצב של מסכן חיים ונחזור למקומות שהיינו כשהתחלנו את הטיפול מציל החיים. אני חושש שהפעם זה יהיה הרבה יותר מהיר ויותר מסוכן, כי אנחנו מתחילים במצב שבו הרזרבות בגוף לא נותנות לו את הכוח להתמודד, כל זאת בגלל הצום הממושך שהוא צם עד כה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, הצוות הרפואי יפעל בעצמו לשנות את החלטתו של עלאן. "נדבר איתו, אולי גם מישהו ממשפחתו שאנחנו עמלים שייפגש איתו ואשר מסתמן שיש לו השפעה עליו. אנחנו נעשה את דברים עם בינה כדי שגם המטפלים שמטפלים בו במסירות רבה יסבירו לו. בסך הכול הוא כבר מכיר אותנו. ייתכן שנצטרך להכניס אנשים מהמשפחה שיכולים לדובב אותו, אנחנו בוחנים את זה מרגע לרגע, וכל זה על מנת להבטיח שהטיפול מציל החיים יינתן לנו ושלא נאלץ להפסיק אותו, כפי שחוק זכויות החולה מכתיב לנו", אמר.

לקריאה נוספת:
סיפורם של האסירים ששבתו רעב ומתו במהלך הזנה בכפייה
יממה לאחר העימותים: "לא יניפו את הדגל הפלסטיני באשקלון"
מהומות בהפגנות למען שובת הרעב; אבנים יודו על שוטרים, 13 נעצרו

מוחמד עלאן, עציר בטחוני שובת רעב. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
עלאן מובא לטיפול רפואי/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

ד"ר לוי הוסיף כי "אם נאלץ להפסיק את הטיפול, יהיה קיים חשש רציני לחייו. זה תרחיש שיכול להתרחש". באשר לדרישה כי עלאן ישוחרר רק אם יעזוב את הארץ השיב מנהל בית החולים: "המדינה תדע את מי לשלוח כדי לנהל את המשא ומתן איתו. אנחנו רק אכסניה רפואית. נתרכז בזה וניתן לכל מי שיצטרך לעשות את העבודה המדינית-פוליטית-משפטית לעשות אותה".

"בינתיים אנו נותנים לו עירוי נוזלים שהוא צריך ותרופות אנטיביוטיות בשל זיהום שהתפתח וזה טיפול שאנחנו יודעים להעניק", אמר. "הוא מקבל את התרופות ואת החומרים ואת כל מה שנדרש לו לתוך הדם כדי להתגבר על חוסרים במערכות מסוימות בשל החוסרים האלה. הוא במגמת שיפור ואני שמח על כך, בכל מצב כזה קיים חשש. היה ונאלץ להפסיק חלק מהטיפול אז קיים חשש רציני לשלומו".

"הטיפול בו מאוד מעסיק אותנו גם ברמה האתית וגם ברמה הטיפולית. להבנתי זה לא משפיע על החולים האחרים ובית החולים פועל רגיל. יש המון תקשורת ופוליטיקאים, המון רעש סביבתי שלא מיטיב עם עלאן ופוגע בשקט שנדרש לנו לטפל. אנחנו מנסים בכל כוחנו להתרכז בטיפול, לדון מדי יום בכל הנדרש ברמה האתית וברמה המקצועית. אנו מנסים גם להתעלם מהרעש הסביבתי, שהוא מפריע ובחלקו מיותר", סיכם.

עורך דינו של עלאן, ג'ואד מולוס, ביקר את העציר ואמר: "הוא מותש, חלש ומדבר בקושי. הוא עדיין מוגדר במצב קשה ולכן נתמך על ידי טיפול תרופתי. הוא דחה את הצעת המדינה ליציאה מהארץ ומבקש לחשררו ללא תנאים". לדברי עורך הדין, "לאחר שהתעורר, עלאן ביקש להמשיך בשביתת הרעב ולהוריד לו את הטיפול התרופתי. לאחר שהסברנו לו שהמשמעות היא כמעט מוות, קיבלנו את אישורו להמשיך לתת לו טיפול רפואי עד מחר בבוקר. בזמן הזה ננסה למצוא פתרון".

המדינה: "נשחרר את עלאן רק אם יעזוב לחו"ל"

בתגובת המדינה לבג"ץ בבקשה לשחרר את עלאן ממעצרו, הבהירה ישראל כי היא מוכנה לשקול זאת אם יעזוב את הארץ לארבע שנים "ויתחייב שלא לחזור לאזור". המדינה עוד נימקה בתשובתה כי "שחרורו יביא לסכנה לציבור וכי יש לדחות את העתירה". לטענת המדינה, הוא היה מעורב ב"הנעת פעילות טרור בשטח. הוא ישוב להיות מסוכן כשיחזור להכרה". דיון נוסף בנושא יתקיים מחר.

אמו של עלאן, מעזוזה, אמרה ביום שבת האחרון כי היא שמחה על כך שבית החולים מטפל בו, אולם היא הדגישה כי היא אינה מוכנה להזנה בכפייה, גם אם ימות. "אני מכבדת את בקשתו. אם אדם עשה משהו, שיעשו לו משפט ויכניסו אותו לכלא", אמרה.

ד"ר חזי לוי מנהל המרכז הרפואי ברזלי. ניב אהרונסון
"מחויבים לפעול לפי בקשתו". מנהל בית החולים ברזילי ד"ר חזי לוי/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום פורסם כי המשטרה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיאשר פתיחת חקירה פלילית נגד חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), לאחר שסוהרים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) טענו כי האחרון תקף אותם. לדבריהם, הוא קילל והעליב אותם בעת שבה לבקר את העציר המנהלי מוחמד עלאן, ששובת רעב זה כמה שבועות ומאושפז עתה בבית החולים ברזילי שבאשקלון.

על פי התלונה, שהגישו שני הסוהרים ששמרו על עלאן, חבר הכנסת טיבי הגיע ביום רביעי האחרון לבית החולים ברזילי וביקש להיכנס לבקר את שובת הרעב. לטענתם, לאחר שאמרו לו כי לא יוכל להיכנס עם מכשיר הטלפון הנייד שלו, בהתאם לנהלים, דחף טיבי את אחד השומרים, כינה אותם "פאשיסטים", קילל אותם ואמר להם כי הוא מחוקק והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. "הסוהרים הבהירו לו שלא יאפשרו לו כניסה, ולא ביקשו בשום שלב להפקיד את הטלפון בידיהם, אלא פשוט שלא ייכנס עם הטלפון. הם החליטו להגיש תלונה במשטרה ואנחנו מגבים אותם", אמר בכיר בשב"ס.

הסוהרים הגישו תלונה במשטרת אשקלון וזו גבתה עדות משניהם ואספה חומר נוסף, בשל העובדה כי לטיבי עומדת חסינות משפטית. במשטרה מבקשים לזמנו לחקירה תחת אזהרה בעבירות של תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור ועבירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully