וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ליועמ"ש: אשר לחקור ח"כ טיבי על תקיפת שומרים בברזילי

לטענת שני סוהרים ששמרו על שובת הרעב מוחמד עלאן בבית החולים באשקלון, חבר הכנסת אחמד טיבי דחף אותם וקרא להם "פאשיסטים" לאחר שהתבקש לא להכניס את הטלפון הנייד שלו. טיבי בתגובה: "הייעוץ המשפטי של הכנסת אישר לי כי חסינותי תקפה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

המשטרה פנתה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיאשר פתיחת חקירה פלילית נגד חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), לאחר שסוהרים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) טענו כי האחרון תקף אותם. לדבריהם, הוא קילל והעליב אותם בעת שבה לבקר את העציר המנהלי מוחמד עלאן, ששובת רעב זה כמה שבועות ומאושפז עתה בבית החולים ברזילי שבאשקלון.

על פי התלונה, שהגישו שני הסוהרים ששמרו על עלאן, חבר הכנסת טיבי הגיע ביום רביעי האחרון לבית החולים ברזילי וביקש להיכנס לבקר את שובת הרעב. לטענתם, לאחר שאמרו לו כי לא יוכל להיכנס עם מכשיר הטלפון הנייד שלו, בהתאם לנהלים, דחף טיבי את אחד השומרים, כינה אותם "פאשיסטים", קילל אותם ואמר להם כי הוא מחוקק והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. "הסוהרים הבהירו לו שלא יאפשרו לו כניסה, ולא ביקשו בשום שלב להפקיד את הטלפון בידיהם, אלא פשוט שלא ייכנס עם הטלפון. הם החליטו להגיש תלונה במשטרה ואנחנו מגבים אותם", אמר בכיר בשב"ס.

הסוהרים הגישו תלונה במשטרת אשקלון וזו גבתה עדות משניהם ואספה חומר נוסף, בשל העובדה כי לטיבי עומדת חסינות משפטית. במשטרה מבקשים לזמנו לחקירה תחת אזהרה בעבירות של תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור ועבירות נוספות.

לקריאה נוספת:
מהומות בהפגנות למען שובת הרעב; אבנים יודו על שוטרים, 13 נעצרו
המדינה לבג"ץ: נשקול לשחרר את עלאן אם יעזוב את ישראל
יממה לאחר העימותים: "לא יניפו את הדגל הפלסטיני באשקלון"

אחמד טיבי  במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
"העליב את השומרים ואמר כי הוא המחוקק ויוכל לעשות מה שרוצה". ח"כ טיבי/יותם רונן

ח"כ טיבי הגיש מנגד תלונה על פגיעה בחסינותו ועל כך שנדחף לטענתו על ידי כמה סוהרים, עת "עמד על זכותו להיכנס לחדר החולה, בתיאום מראש עם שב"ס". הוא אמר כי בדיקתו והדרישה להפקיד את הטלפון הנייד בבית החולים אינה חוקית כי "בית חולים הוא לא בית כלא", ואף התקומם על אזיקתו של עלאן בטיפול נמרץ. טיבי הוסיף כי התייעץ לאחר המעשה עם הייעוץ המשפטי בכנסת ואכן נאמר לי כי הנהלים בבית הסוהר לא תקפים בבית החולים, וכי חסינותו תקפה גם במוסד הרפואי.

בשבוע שעבר פרץ עימות קולני בחדר שבו התאשפז עלאן אחרי שח"כ מחה על אזיקתו ברגל של העציר המנהלי. "מה ההצדקה לאזיקת חולה תשוש ששובת רעב חודשיים, שראייתו נפגעה וגופו כחוש, חוץ מהרצון של הסוהרים להשפילו ולדכא את רוחו?", אמר טיבי והוסיף כי גם הרופאים מתנגדים לאזיקה ולסגירת הווילונות מסביב לחדר.

הח"כ זעם על העובדה שהתבקש להיכנס ללא טלפון נייד וטען כי הדרישה מנוגדת לחוק החסינות. הוא הדגיש כי הסוהרים עצמם נמצאים עמו בחדר, ולכן מדובר בדרישה מוגזמת. הוא נפגש עם מנהל בית החולים, ד"ר חזי לוי, ומנהל היחידה לטיפול נמרץ ד"ר יפתח שמש, שאמרו לו לדבריו כי לא יטפלו בחולה בניגוד לרצונו, "אלא אם יש צורך בהחייאה", כדברי ד"ר שמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully