וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן נדיר: ניצלו חיי יולדת שלקתה בתסחיף ריאתי של מי שפיר

אישה שעברה ניתוח קיסרי בבית החולים בילינסון לקתה בדום לב בעת הלידה ונכנסה למצב של מוות קליני. הרופאים, שהצילו את חייה, הציגו ליולדת בסוף השבוע את בתה - לראשונה מאז ילדה. "הצוות לא הצליח להסתיר את הדמעות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריש הדם שהוצא מריאותיה של היולדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייה של יולדת שאושפזה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה עקב תסחיף מי שפיר במהלך ניתוח קיסרי ונכנסה למצב של מוות קליני, ניצלו באורח נדיר בשבוע שעבר לאחר שקריש דם גדול הוצא מריאותיה. לטענת המוסד הרפואי, זו הפעם הראשונה בישראל ואחד המקרים הבודדים בעולם שבהם חייה של יולדת ניצלים לאחר שסבלה מתסחיף ריאתי של מי שפיר.

לפני כחודש קרסו מערכות גופה של האישה עקב תסחיף מי שפיר במהלך ניתוח קיסרי. ברגע הוצאת התינוק לקתה היולדת בדום לב כתוצאה מקריש דם שחסם את ריאותיה והיא עברה החייאה על ידי צוות רופאים מרדימים בכירים, רופאים גינקולוגים ורופאים קרדיולוגים. תחילה היא חוברה למכשיר האקמו, שנתן תמיכה ללבה ולריאותיה על מנת שיתאוששו, ובשבוע שעבר הצליחה לראשונה לנשום בכוחות עצמה, להתיישב בכיסא ולהגיב לסביבתה.

לקריאה נוספת:
יולדת בת 43 מאושפזת במצב קשה מאוד בעקבות תסחיף מי שפיר
אישה בת 36 מתה מתסחיף מי שפיר במהלך לידה באסף הרופא
יולדת בת 29 מתה מתסחיף מי שפיר בירושלים; התינוק ניצל

פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון. בנימין אדם ורן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
"גאים שהצלנו את חייה". פרופ' ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה/מערכת וואלה! NEWS, בנימין אדם ורן ברגמן

מבית החולים נמסר כי בסוף השבוע הוצג לה סרטון עם תמונותיה של התינוקת שאותה טרם ראתה, וההתרגשות במקום נסקה עד שגם הצוות הרפואי לא הצליח להסתיר את הדמעות. "בכל שנה נפטרות בישראל כשתי נשים מתסחיף מי שפיר. הסיבוך הנדיר של תסחיף מי שפיר סיכן את חייה של היולדת. אנו גאים בכך שהצלחנו להציל את חייה, כתוצאה מפעולות מהירות של צוות בית חולים לנשים", אמר פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים.

לדברי פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה, מדובר בסוף טוב ויוצא דופן. "זהו אחד הדיווחים הראשונים בעולם והמקרה הראשון בישראל על חיי יולדת שניצלו הודות לטכנולוגית האקמו והניתוח. מקווה שבזכות פריצת דרך זו חיי יולדות נוספות בישראל יינצלו. צוות חדר הניתוח, צוות טיפול נמרץ ניתוחי לב וחזה יחד עם צוות הרופאים והאחיות עבדו לילות כימים על מנת להציל את חייה, אנו שמחים שהצלחנו במשימה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully