וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בת 36 מתה מתסחיף מי שפיר במהלך לידה באסף הרופא

28.6.2015 / 10:19

האישה, שזו הלידה השלישית שלה, הייתה בדרך ללידה רגילה, אך על פי בית החולים במהלכה החלה קריסת מערכות. בתום ניסיונות החייאה ממושכים נקבע מותה. התינוק נולד במצב טוב והמקרה דווח למשרד הבריאות

שביתת אחיות בבית החולים אסף הרופא, דצמבר 2012. ערן גילוורג,
בית החולים אסף הרופא/ערן גילוורג

אישה בת 36 מתה אתמול (שבת) במהלך לידה בבית החולים אסף הרופא שבצריפין, ככל הנראה כתוצאה מתסחיף מי שפיר. מדובר בלידה השלישית של האישה. התינוק נולד במצב טוב והמקרה דווח למשרד הבריאות.

האישה הגיעה אתמול בשעות הבוקר לבית החולים והייתה בדרכה ללידה רגילה. על פי בית החולים, במהלך הלידה החלה אצלה קריסת מערכות, בצורה האופיינית למצב של תסחיף מי שפיר. צוותים של בית החולים החלו בניסיונות טיפול והחייאה שארכו זמן רב, אולם לא הצליחו להציל את חייה ולבסוף נקבע מותה. את התינוק הצליחו ליילד והוא נמצא במצב טוב.

מבית החולים נמסר כי "דיווח הועבר למשרד הבריאות כמקובל. צוות המרכז הרפואי משתתף בצער המשפחה". ממשרד הבריאות נמסר: "בית החולים דיווח למשרד הבריאות על המקרה הטראגי. במהלך היום יעביר בית החולים למשרד דוח מפורט אודות נסיבות המקרה, בהתאם ישקול משרד הבריאות הקמת ועדת בדיקה".

פרופ' משנה זהר נחום, מנהל היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי העמק, הסביר כי "בעולם הרפואה לא בטוחים עדיין לגבי הסיבות למצב הזה, אבל ככל שידוע מדובר בכניסה של מי שפיר לתוך מחזור הדם האימהי ובחלק מהנשים הפעלה של מערכת שדומה לשוק אנפילקטי, כלומר הלם כתוצאה מהפעלה פתאומית של מערכת החיסון, שגורמת להתדרדרות פתאומית וקשה של האישה. התמונה הקלאסית מורכבת משלוש תופעות: אי ספיקה ריאתית, אי ספיקה לבבית ודמם קשה כתוצאה ממחסור בפקטורי קרישה".

לדבריו, "הדבר קורה בדרך כלל במהלך הלידה, אם כי זה יכול לקרות גם לפניה או מיד אחריה. זה מתרחש יותר במצבים של ניתוח קיסרי או אחרי זירוז. התופעה מאוד נדירה וקורית אחת ל-10,000 לידות, כלומר מספר מקרים בודדים בשנה".

עוד בוואלה!NEWS:
"משט החירות" מתקרב לעזה: צה"ל ערוך להשתלט על הספינות
אחרי ההפגנה: הממשלה תצביע הבוקר על הכשרת מתווה הגז
נעצר כוכב הרשת החרדי שתועד צועק לעבר חילונים "שבת היום"

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully