וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת בת 43 מאושפזת במצב קשה מאוד בעקבות תסחיף מי שפיר

רויטל בלומנפלד, כתבת לעניינ בריאות, וואלה!NEWS

20.7.2015 / 14:19

היולדת הועברה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון בעקבות קריסת מערכות שחוותה במהלך ניתוח קיסרי. התינוקת במצב טוב. הרופא שטיפל ביולדת: "מדובר במקרה נדיר, התמותה באירועים אלו היא גבוהה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יולדת בת 43 מאושפזת במצב קשה מאוד מאז הלילה (שני) בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, בעקבות תסחיף מי שפיר שאירע במהלך ניתוח קיסרי שעברה. היא הובהלה לטיפול נמרץ במערך לב-חזה וחוברה למכשיר אקמו עקב קריסת מערכות. מטרתו של מכשיר האקמו לתת תמיכה ללב ולריאות במטרה לאפשר להם להתאושש. התינוקת, שמאושפזת במחלקת יילודים, נמצאת במצב טוב.

מנהל בית החולים לנשים בבילינסון, פרופ' ארנון ויזניצר שטיפל ביולדת, אמר כי "כל צוות בית החולים הגיע ועזר, והאבחנה הייתה מידית - תסחיף מי שפיר. מהר מאוד העלו אותה למכונת האקמו, שלמעשה מחליפה את מערכות גופה ומורידה את העומס מהריאות והלב, נותנת להם להירגע מהטראומה של התסחיף. אנחנו מקווים שהיא תצא מכלל סכנה ושהמכשיר כרגע יקח את התפקיד של הלב והריאה והיא תתאושש מהטראומה הקשה אבל אין לדעת".

לדבריו של ויזניצר, "זה אירוע בלתי צפוי ובלתי ניתן למניעה לצערנו הרב. מדובר באירוע נדיר, המתרחש אחת למאה אלף לידות, שבו מתרחשת קריסת מערכות תוך זמן קצר."לא ניתן לצפות מראש אירועים מסוג זה והתמותה מהם גבוהה ביותר". עוד ציין, כי "בעזרת טכנולוגיית האקמו והצוותים הרפואיים הייעודיים אפשר להתמודד עם קריסת הלב והריאות, מה שמייצר חלון הזדמנויות נוסף עבור היולדת".

תסחיף מי שפיר הוא תסמונת נדירה, ששכיחותה היא אחת ל-15 אלף עד 53 אלף לידות. רק בחודש שעבר מתה בבית חולים אסף הרופא יולדת בת 36 בשל תסחיף מי שפיר, על אף שהייתה זאת הלידה השלישית שלה. שיעור התמותה של אימהות שלקו בתסחיף מי שפיר נע בין 13%-30% ואילו שיעור התמותה של העוברים נע בין 9%-44%. יולדות בנות יותר מ-35 חשופות לתסמונות יותר מאשר יולדות צעירות, כמו גם יולדות הסובלות מרעלת היריון או מהיסטוריה של לידות קודמות קשות, שהסתיימו בניתוח קיסרי או בעזרת מכשירים שונים.

עוד בוואלה חדשות:
נמנעה השביתה: האוצר וההסתדרות הגיעו להסכם בסוגיית עובדי הקבלן
"הכו אותו במקל עד שקרס": שני שב"חים מואשמים ברצח החקלאי בשפלה
עשרות הרוגים בפיגוע בעיירה טורקית על גבול סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully