וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה השביתה: כ-15 אלף עובדי קבלן ייקלטו בשירות הציבורי

בנוסף יקלטו כ-5,000 עובדים במגזר הפרטי. בין מי שייקלטו כעת להעסקה ישירה עד 2017 הם עובדים סוציאליים, אחיות בבתי ספר ומורים. עובדות ניקיון באוניברסיטאות, מאבטחים במשרדי הממשלה ואחרים נשארו בחוץ

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

בתום מרתון דיונים שנמשך כמה ימים, הגיעו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ושר האוצר, משה כחלון, להסכם יציגו שיאפשר קליטת כ-15 אלף עובדי קבלן להעסקה ישירה במגזר הציבורי וכ-5,000 עובדים במגזר הפרטי, בתהליך שיימשך כשנתיים. לאור זאת, תסיר ההסתדרות את איומה להשבית את המשק ביום רביעי הקרוב. כעת יימשך המשא ומתן בסוגייה נוספת שעל הפרק - פתיחת הסכמי שכר לעובדי המגזר הציבורי, שבמסגרתם דורשת ההסתדרות תוספות שכר של 5%-7%. במגזר הציבורי מועסקים כיום, על פי ההערכות, כ-200 אלף עובדים באמצעות חברות קבלן.

"היום אנחנו עושים מהפכה חברתית", מסר ניסנקורן בהודעה לעיתונות. "אנחנו מחזירם את הכבוד לאדם העובד. המדינה רואה את השירותים החברתיים, הרווחה, ההשכלה והבריאות כשירותים שהיא צריכה להיות אחראית עליהם ולוקחת את זה על עצמה. אנו לוקחים את העובדת הסוציאלית ושמים אותה במרכז, אנחנו לוקחים אחיות בתי ספר ושמים אותן במרכז וכך גם סייעות בבית הספר. כך נפעל, סקטור אחרי סקטור, עם הרבה אומץ ונחישות, בשילוב ידיים עם שר האוצר. המעשים האלה זו הייחודיות של ההסכם. אני ההסכם הזה פורץ דרך. אנחנו עושים שינוי חברתי ביחד, לא פחות ממהפכה חברתית".

עוד בוואלה!NEWS:
המבקר בדוח חריף: הממשלה יצרה את מונופול הגז
תגלית נדירה: מגילה בעברית עם פסוקי "ויקרא" מלפני 1,500 שנה
הסוכנת שהפלילה עשרות סוחרי סמים חושפת: כך הפלתי עבריינים

במסגרת ההסכם, במהלך השנה ועד סוף שנת 2016, ייקלטו להעסקה ישירה יותר מ-10 אלף עובדי קבלן, בהם כ-5,000 סייעות בבתי הספר, כ-1,700 עובדים סוציאליים ברשויות מקומיות ועוד כ-300 עובדים סוציאליים המועסקים כיום דרך קרנות המחקר. גם עובדים של מוקדי הקליטה ליוצאי אתיופיה והמשפטנים ביחידת האפוטרופוס הכללי יעברו להעסקה ישירה. כמו כן, כ-5,000 עובדי קרנות מחקרים במקצועות הפרא-רפואיים ייקלטו להעסקה ישירה בתהליך שיחל השנה ויתפרס על פני ארבע שנים. בנוסף, 1,500 עובדי ניקיון בבתי החולים הממשלתייים וכ-600 אחיות בתי ספר ייקלטו במהלך 2016.

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, משרד האוצר, 20 ביולי 2015. מור שאולי
הושגה הסכמה. כחלון וניסנקורן במסיבת העיתונאים במשרד האוצר, היום/מור שאולי

באותה שנה גם יחול צו הרחבה שיחול על כל העובדים הסוציאליים המתוקצבים בשירות המדינה - כ-6,000 - וישווה את תנאי העסקתם לתנאיהם של עובדי עירייה ומדינה. עם זאת, הם לא יעברו להעסקה ישירה. גם כ-20 עובדי קבלן המועסקים בתחומי השמירה והניקיון במוסדות החינוך יועסקו החל באותה שנה במשך 12 חודשים בשנה ולא יפוטרו בחודשי הקיץ. גם הם לא יועסקו באופן ישיר.

עוד עובדי קבלן שיעברו לעבוד 12 חודשים בשנה הן כ-3,000 עובדי תכנית קרב. תנאי העסקתם החדשים יכללו קרן השתלמות, הפרשות לפנסיה ודמי הבראה על פי התנאים המקובלים בשירות המדינה. עובדי תכנית קרב שהיקף משרתם גבוה מ-25%, יעברו ממתכונת העסקה של שכר שעתי למתכונת העסקה של שכר חודשי. כמו כן, במסגרת ההסכם נקבע כי יוקם צוות בראשות שר האוצר בשיתוף יו"ר ההסתדרות החדשה להמשך בחינת סוגיית "כתף אל כתף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, הפגנה למען עובדי הקבלן, תל אביב, 16 ביולי 2015. ראובן קסטרו
ניסנקורן בהפגנה למען עובדי הקבלן, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

שר האוצר, משה כחלון, אמר בתגובה לפרסום פרטי ההסכם: "היום אנחנו מסתכלים לעובדים בעיניים. לעובד הניקיון בבית החולים שלפעמים אנחנו חולפים על פניו ולא שמים לב. לאחות בבית הספר שכולנו זוכרים את הטיפול הראשון שלה. אנחנו מסתכלים להם בעיניים ואומרים להם: המדינה חוזרת לקחת אחריות. המדינה לא מתנערת מכם יותר. המדינה ניצבת לצדכם".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, מסרה כי מדובר ב"יום חג להסתדרות ולעובדים הסוציאליים". לדבריה, "לראשונה בהיסטוריה המדינה לוקחת אחריות חברתית לעובדי הרווחה ואלה יקבלו שכר ראוי והוגן לבצע את עבודתם נאמנה וללא חרדות פיטורים, ויוכלו להתפתח מקצועית. תוך שנה העובדים הסוציאליים בעמותות יקבלו תנאים סוציאליים שווים לעובדי המדינה והרשויות, כולל ימי חופשה, הבראה, השתלמויות, תוספת לתואר שני, קרן השתלמות ועוד".

"פתרון לפחות מ- 2.5% מעובדי הקבלן במגזר הציבורי"

הקואליציה הארצית להעסקה ישירה מסרה בתגובה להסכם שנחתם: "אנו מברכים על קליטתם של אלפי עובדות ועובדי קבלן להעסקה ישירה במגוון רב של מקצועות. אין ספק שמדובר בצעד ראשון בצמצום התופעה הבזויה של העסקה קבלנית ופוגענית. לצד זאת, חשוב להדגיש שמדובר בפתרון שניתן לפחות מ-2.5% מהעובדים המועסקים כעובדי קבלן במגזר הציבורי. לכן, למרות ההתקדמות הרי שלא ניתן להגדיר את ההסכם כבשורה של ממש עבור מאות אלפי עובדי הקבלן הקיימים היום בישראל".

"עמדת הקואליציה להעסקה ישירה היתה ונותרה כי אין די בהוספת מספר מוגבל של תקנים כדי לפתור את הבעיה מיסודה. לצערנו, ההסכם כפי שהוצג אינו כולל הנחת תשתית לפתרון ארוך טווח למיגור תופעת ההעסקה הקבלנית".

ביום חמישי האחרון הפגינו אלפי בני אדם בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן. בהפגנה, שערכה ההסתדרות בשיתוף פעילים חברתיים, עובדי קבלן וחברי ועדי עובדים מכל רחבי הארץ, אמר ניסנקורן: "לקחנו על עצמנו את מיגור התופעה הפסולה של עובדי קבלן ואני אומר לכם ולציבור – לא ננוח ולא נפסיק עד למיגור התופעה".

(עדכון ראשון: 12:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully