וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בפיגוע בעיירה טורקית על גבול סוריה

לפחות 30 בני אדם נהרגו וכמאה נפצעו בפיצוץ שאירע ליד מרכז תרבותי בעיירה סורוץ', הנמצאת עשרה קילומטרים בלבד מכובאני שבסוריה, שעליה מנסה דאעש להשתלט. צפו בתיעוד

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 30 בני אדם, רובם סטודנטים צעירים, נהרגו אמש (שני) ועוד יותר ממאה נפצעו בפיגוע התאבדות בעיירה הטורקית סורוץ', שעל גבול סוריה. לפי החשד, המתקפה הקטלנית בוצעה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שמנסה זה כמעט שנה לכבוש את העיר הכורדית כובאני, שנמצאת כעשרה קילומטרים מדרום לגבול. באנקרה הבטיחו לנקוט יד קשה נגד דאעש, שמצליח להעביר אלפי לוחמים זרים דרך הגבול הארוך והמשותף של טורקיה וסוריה.

הפיצוץ העז התרחש מחוץ למרכז תרבות בעיירה, שרוב אוכלוסייתה כורדית. רוב הנפגעים היו חברים בארגון התנדבותי, שעמד למסור הצהרה לתקשורת המקומית על מסע שהם מתכננים לכובאני, במטרה לסייע לבנות אותה מחדש לאחר שנחרבה בקרבות העזים בין הלוחמים הכורדים לבין לוחמי דאעש. זמן קצר לאחר הפיגוע בסורוץ', אירע פיצוץ גם בכובאני, כשלדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, נגרם כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת. המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) מסרה כי שניים מלוחמיה נהרגו בפיצוץ.

זירת הפיגוע

"טורקיה נוקטת ותנקוט את כל הצעדים ההכרחיים נגד 'המדינה האיסלאמית'", אמר ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, מבלי לפרט. רבים במערב טוענים כי טורקיה לא עושה די כדי לעצור את זרם הלוחמים הזרים שמצטרפים לשורות דאעש. "אמצעי הביטחון בגבול שלנו עם טורקיה יתוגברו". כ-1.8 מיליון פליטים סורים נמצאים על אדמת טורקיה ולרשויות קשה עד בלתי-אפשרי לחשוף גורמי טרור המסתננים לשורותיהם במטרה לבצע פיגועים על אדמת טורקיה.

לפי דיווח של העיתון הורייט, הפיגוע בוצע על ידי מחבלת מתאבדת בת 18, אולם לא אין אישור רשמי לכך. עד ראיה לפיגוע, שהזדהה כאחמט , סיפר כי זה היה "פיצוץ אדיר, כולנו היינו בהלם". בסרטון שתיעד את האירוע נראים גברים ונשים צעירים עומדים מאחורי כרזה שבה הובעה תמיכה בכובאני, כשחלקם הניפו דגל קטנים ואדומים. לפתע אירע פיצוץ עז, שמקורו היה ככל הנראה מתוך הקהל, שבעקבותיו היתמר עשן רב.

(עדכון ראשון: 13:48)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת הפיגוע בעיירה סורוץ', טורקיה, 20 ביולי 2015. רויטרס
תמונות מזירת הפיצוץ בעיירה סורוץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully