וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים שקרוביהם נהרגו ב"צוק איתן" הפגינו: "מתכחשים אלינו"

מאות פלסטינים שקרובי משפחתם נהרגו בלחימה ברצועה הפגינו מול משרדי ממשלת האחדות בעזה, בשעה שהשרים התכנסו במקום. זאת במחאה על כך שהרשות לא העבירה את המענקים המגיעים להם

משפחות הרוגים פלסטינים ב"צוק איתן" מפגינות מול הממשלה בעזה. א-ראי, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, א-ראי

כלי תקשורת ברצועת עזה דיווחו כי כ-500 מתושבי הרצועה שקרוביהם נהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" מחו הבוקר (שלישי) מול משרד הממשלה הפלסטינית בעזה. המשפחות טוענות כי לא קיבלו מהרשות הפלסטינית את המענקים המגיעים להן בתור משפחות חללים. המפגינים נשאו את תמונות קרוביהן ודפקו על שערי המשרד הנעולים, בעת שבמקום התכנסו שלושת שרי ממשלת האחדות הפלסטינית המתגוררים ברצועה לשיחת הווידאו השבועית עם יתר שרי הממשלה היושבים ברמאללה.

הרשות הפלסטינית, אשר לא שולטת בפועל ברצועת עזה, הבטיחה לאחר המבצע לשלם מענקים למשפחות ההרוגים במבצע בעזה, כפי שהיא תומכת בכל "שהיד" בגדה המערבית. ואולם, בשל מצבה הכלכלי הקשה של הרשות ואי הסכמות בינה לבין חמאס השולט ברצועה, המענקים לא הועברו עוד היום. כאשר החלו המשפחות את מחאתן בסוף החודש הקודם, הבטיח יו"ר הרשות אבו מאזן לשים סוף לאפליה בין הגדה לרצועה ולהעביר במהרה את המענקים למשפחות ברצועה, אך אלו לא הועברו עד היום.

עוד בחדשות:
העציר המנהלי שובת הרעב מוחמד עלאן שב להכרתו
המשטרה ליועמ"ש: אשר לחקור ח"כ טיבי על תקיפת שומרים בברזילי
איראן: בשבוע הבא נחתום על עסקה לרכישת טילי S-300 מרוסיה

משפחות הרוגים פלסטינים ב"צוק איתן" מפגינות מול הממשלה בעזה. א-ריסאלה, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, א-ריסאלה

בחמאס, שנמצא במחלוקת עמוקה עם אבו מאזן, מעודדים את מאבק המשפחות. הארגון מאשים לעיתים קרובות את ממשלת האחדות הפלסטינית – אשר אמורה לייצג את כלל הפלגים הפלסטינים – כי היא מזוהה עם פתח ומפלה לרעה את רצועת עזה לעומת הגדה.

מגנוני הביטחון של חמאס בעזה אפשרו היום את קיום המחאה בחופשיות, וכלי התקשורת המזוהים עם הארגון הבליטו את האירוע. ביטאון חמאס "א-ריסאלה" ראיין את דובר משפחות ההרוגים, עלא אל-בראווי, שאמר כי בכוונתן לשוב ולהפגין בכל שבוע מול ישיבת השרים ואף להסלים את צעדיהן. זאת, לדבריו, "כל עוד תמשיך הרשות הפלסטינית להתכחש לזכויותיהם של משפחות 2,300 החללים מההתקפה על עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משפחות הרוגים פלסטינים ב"צוק איתן" מפגינות מול הממשלה בעזה. א-ראי, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, א-ראי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully