וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פיגועים ב-3 ימים: שוטר מג"ב נפצע קל מדקירות בצומת תפוח

17.8.2015 / 17:50

המחבל התקרב לכוחות במקום לאחר שאמר להם כי לא חש בטוב, שלף סכין ופגע באחד הלוחמים. לוחם אחר ירה בו וחיסל אותו. הלוחם שנפצע: "הוא רץ עם הסכין שלופה, ניסה לדקור אותי בראש"

ביטחון מוא"ז שומרון, חטיבת דוברות המשטרה; עריכה: ליאור קירשנר

לוחם מג"ב נפצע היום (שני) באורח קל מדקירות של פלסטיני בצומת תפוח שבשומרון. המחבל, מחמד עמשה, בן 25 מהכפר ראעי שמדרום-מערב לג'נין, נורה על ידי לוחם נוסף שהיה במקום ומת בהמשך מפצעיו. לדברי הכוחות, המחבל הגיע למחסום ואמר להם כי הוא לא חש בטוב. לאחר מכן, כשהורו לו להתקרב, הוא שלף סכין ודקר את אחד מהם. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף פגע בפלסטיני ונטרל אותו. על פי שירות הביטחון הכללי, עמשה לא היה משויך לארגון טרור ולא היה מוכר לגורמי הבטחון.

"במהלך פעילות צהריים במחסום תפוח אני והלוחם שאיתי זיהינו חשוד שנע מאריאל", שיחזר ד', הלוחם שנפגע בפיגוע. "ניגשנו אליו על מנת לבדוק אותו. בתשאול הראשוני הוא אמר שהוא מג'נין, ביקשתי תעודת זהות. החשוד הוציא מצד ימין את הסכין, והלוחם שאיתי זיהה את הסכין, הדף אותו, ואחרי ההדיפה הוא רץ אליו שוב עם הסכין שלופה, ניסה לדקור אותי בראש, ופה דרכתי את הנשק וניטרלתי אותו. בשלב הזה הצטרף אליי חייל צה"ל, שיחד איתי סגר את האירוע".

לקריאה נוספת בנושא
"המחבל שדקר חייל בצומת תפוח שוחרר יום קודם ממעצר ברשות"
האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?
לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בשומרון: "תוך שנייה הבנו שזה פיגוע"

ניסיון לפיגוע דקירה בצומת תפוח, אוגוסט 2015. הצלה יהודה ושומרון, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יהודה ושומרון

התקרית האחרונה מגיעה ברקע שורת פיגועים שאירעה בימים האחרונים ביהודה ושומרון, כשביום שבת האחרון התרחשו שני פיגועים, אחד בצומת הבתות הסמוך לצומת תפוח. בפיגוע בצומת הבתות ביום שבת נפצע באורח קל לוחם מג"ב מדקירות של מחבל, שחוסל על ידי לוחם אחר שעמד בסמוך. הלוחם הפצוע טופל במקום ושוחרר מבית החולים אתמול, ולאחר מכן שב לפעילות מבצעית.

הפיגוע התרחש במהלך פעילות יזומה של מג"ב באזור, כשהלוחמים הקימו מחסום במקום. בשלב מסוים הסתער לעבר אחד הלוחמים מחבל, כנראה מטול כרם, שלף סכין ודקר אותו. דובר מג"ב סיפר כי לוחם שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, פתח באש לעבר המחבל וחיסל אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיגוע דקירה בתפוח: מחבל פצע שוטר מג"ב - ונורה למוות. ספק 500
צומת תפוח/ספק 500

באותו יום נפצע חייל באורח קל מדקירות במחסום בל שבכביש 443. כוחות שהיו במקום, ממערב להתנחלות בית חורון, ירו לעבר הדוקר והוא נפצע באורח קל בידו. החייל והמחבל פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים באמצעות כלי רכב צבאי.

לדברי החיילים, המחבל פנה אליהם וביקש מים, ואז הוציא סכין ודקר את אחד מהם. בתחקיר שבוצע בשטח על ידי גורמי ביטחון, סיפק המחבל את המניע למעשיו. "אף אחד לא שלח אותי. רבתי עם אבא שלי. נמאס לי מהבית אז החלטתי לבצע פיגוע", אמר גורם ביטחון שהיה בתחקיר.

(עדכון ראשון: 13:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully