וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל שדקר חייל בצומת תפוח שוחרר יום קודם ממעצר ברשות"

בני משפחתו של רפיק אל-תאג', המחבל שחוסל לאחר שדקר ביום שבת לוחם מג"ב בצומת תפוח, אמרו כי יום לפני כן הוא שוחרר ממעצר בידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. גם אחיו של המחבל נעצר שעות לאחר הפיגוע

צילום: חטיבת דוברות המשטרה, עריכה: טל רזניק

בני משפחתו של רפיק אל-תאג', המחבל שחוסל ביום שבת לאחר שדקר לוחם מג"ב בצומת תפוח ופצע אותו באורח קל, אמרו הבוקר (שני) לאתר הפלסטיני "אג'נאד" המזוהה עם חמאס, כי יום לפני הפיגוע שוחרר בנם ממעצר בידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

ביום שבת דיווח כלי תקשורת אחר המזוהה עם חמאס כי מנגנוני הביטחון עצרו את אחמד אל-תאג', אחיו של המחבל, כמה שעות לאחר הפיגוע. היום אמרה המשפחה כי מתנהלים מגעים לשחרר את האח העצור לקראת הלווייתו של המחבל.

עוד בחדשות:
האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?
מהומות בהפגנות למען שובת הרעב; אבנים יודו על שוטרים, 13 נעצרו
בכיר טורקי: התקדמות מגעים לגיבוש "הסכם כולל" בין ישראל לחמאס

רפיק אל-תאג', המחבל הדוקר מצומת תפוח. קודס נט, אתר רשמי
שוחרר ממעצר יום לפני הפיגוע. המחבל רפיק אל-תאג'/אתר רשמי, קודס נט

בניגוד לדיווחים על פעולות הרשות הפלסטינית בשטח, כלפי חוץ גינתה הרשות דווקא את ישראל בעקבות הפיגוע בצומת תפוח. "מדובר בפשע רציחת הצעיר רפיק כאמל אל-תאג'", נמסר בהודעה מלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בהודעה נאמר כי "לא ניתן לשתוק על סדרת מעשי ההרג היום- יומיים שמבצע הכיבוש", וכי המצב הנוכחי לא יימשך. כמו כן, נמסר כי ישראל היא שנושאת באחריות ל"הסלמה המסוכנת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סכין נוספת שאותה נשא המחבל הדוקר מהפיגוע בצומת ביתות, בסמוך לצומת תפוח שבשומרון. צילום: חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אחיו של המחבל נעצר שעות לאחר הפיגוע. סכין נוספת שנשא המחבל בזירת הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה, צילום: חטיבת דובר המשטרה

ביום שבת בשעות הצהריים דקר מחבל לוחם מג"ב בצומת הבתות, לא הרחק מצומת תפוח שבשומרון, ופצע אותו באורח קל. לוחם אחר, שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, ירה לעבר המחבל והרג אותו. הלוחם הפצוע טופל במקום ופונה לבית החולים.

מחקירה ראשונית עולה כי במהלך פעילות יזומה של מג"ב באזור, הקימו הלוחמים מחסום במקום. בשלב מסוים הסתער לעבר אחד הלוחמים מחבל שלף סכין ודקר אותו. דובר מג"ב סיפר כי לוחם שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, פתח, כאמור, באש לעבר המחבל וחיסל אותו.

רב-שוטר ב', לוחם משמר הגבול אשר נטרל את המחבל, שחזר את הדקירה. "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות", סיפר. "תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע והבנתי שצריך לפעול ומהר - ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully