וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בשומרון: "תוך שנייה הבנו שזה פיגוע"

16.8.2015 / 16:18

ד', הלוחם שנפצע באורח קל מדקירות בצומת הבתות, שב לפעילות מבצעית אחרי יממה. לדבריו, "עוד לפני שדרכתי את הנשק, הלוחם שלצדי ירה במחבל ונטרל אותו". הוא הדגיש: "היה לי חשוב לחזור כמה שיותר מהר"

צילום: חטיבת דוברות המשטרה, עריכה: טל רזניק

ד', לוחם מג"ב שנפצע אמש באורח קל בפיגוע הדקירה בצומת הבתות שבשומרון, חזר היום (ראשון) לפעילות מבצעית ושחזר את רגעי הפיגוע. "הרגשתי חבטה בכתף, הסתובבתי והדפתי את המחבל", סיפר. לדבריו, "עוד לפני שדרכתי את הנשק, זיהיתי את הלוחם שלצדי יורה במחבל ומנטרל אותו. היה לי חשוב לחזור לפלוגה ולחברים כמה שיותר מהר".

לדבריו, "היינו ערוכים לאירוע מהסוג הזה. אין לי ספק שהמוכנות שלנו היא הסיבה שהאירוע הסתיים בפציעה קלה שלי, בנטרול מהיר של המחבל וללא פגיעה באזרחים חפים מפשע".

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שיבח את פעילות הלוחמים ואת תגובתם המהירה וציין: "הלוחמים גילו ערנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם, במענה מבצעי מהיר ונחוש מנעו את החמרת האירוע. פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך".

עוד בנושא צבא וביטחון
תיעוד: אלמונים מציתים את תחנת הדלק בשומרון
גורמים ביטחוניים: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים
בפעם השנייה השבוע: פיגוע דקירה בכביש 443 מצפון לירושלים

לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע משחזר. חטיבת דובר המשטרה
שב לפעילות. ד', היום/חטיבת דובר המשטרה

הפיגוע התרחש במהלך פעילות יזומה של מג"ב באזור, אחריה הקימו הלוחמים מחסום במקום. בשלב מסוים הסתער לעבר אחד הלוחמים מחבל, כנראה מטול כרם, שלף סכין ודקר אותו. דובר מג"ב סיפר כי לוחם שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, פתח באש לעבר המחבל וחיסל אותו.

רב-שוטר ב', הלוחם אשר נטרל את המחבל, שחזר אתמול את הדקירה. "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות", סיפר. "תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע והבנתי שצריך לפעול ומהר - ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל".

גם שר הביטחון, משה יעלון, שיבח אמש את הלוחמים. "אני מבקש לשבח את לוחמי צה"ל ומשמר הגבול על תגובתם המהירה, שפגעה ונטרלה את המחבלים שדקרו את חבריהם, היום בכביש 443 ובשומרון", אמר. "בכך הוכיחו הלוחמים מקצועיות, נחישות ויכולת מבצעית גבוהה, כפי שנדרש בלחימה בטרור הפלסטיני, ובכלל. יידע כל מי שמנסה לפגוע בחיילי צה"ל, בשוטרי משמר הגבול או באזרחי ישראל, כי דמו בראשו. המאבק בטרור הפלסטיני, הן הארגוני והן זה המבוצע על ידי בודדים, הוא מורכב ודורש יד ברזל, אורך רוח ושיקול דעת, וכך אנו פועלים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פיגוע הדקירה באזור צומת תפוח. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully