וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שתיים ממובילות מאבק הגז עוכבו לחקירה בהפגנה בבירה

16.8.2015 / 14:48

בעקבות ההפגנה נגד מתווה הגז שהתקיימה מול משרדי הממשלה, עוכבו לחקירה שתי פעילות מרכזיות במאבק, אור-לי ברלב ורונית הורוביץ. המוחים קראו לממשלה לפרסם את פרטי ההסכם, שאישורו צפוי היום

צילום: טיילור ויג?יי - חדר המצב, עריכה: יאיר דניאל

שתיים ממובילות המאבק במתווה הגז, אור-לי ברלב ורונית הורוביץ, עוכבו לחקירה הבוקר (ראשון) בתחנת מוריה בירושלים לאחר ההפגנה שהתקיימה מחוץ לישיבת הממשלה בבירה במחאה על המתווה. במהלך ההפגנה, המפגינים קראו לשרים לעמוד בהבטחותיהם לפרק את מונופול הגז וקראו להם לפרסם את פרטי ההסכם. במהלך ההפגנה, הושמעו על ידי המוחים הקלטות שבהן נשמעים, לטענתם, השרים יובל שטייניץ ומשה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיחים לפרק את מונופול הגז ולפקח עליו.

טיילור ויג'יי, פעיל בעמוד הפייסבוק "צדק חברתי – חדר מצב", אותו מפעילה ברלב, צילם את המעצר וסיפר לוואלה! NEWS כי הפעילות שעוכבו לחקירה עמדו בשביל הכניסה לבניין משרדי הממשלה כדי לקבל את פני השרים, שהגיעו בכלי הרכב הפרטיים שלהם. "בצד השני של הרחוב הייתה הפגנה גדולה יותר עם שלטים. באיזשהו שלב, רצינו לעבור לצד השני מאחר שהיה מאוד חם, אבל השומרים לא אישרו לנו לעבור. לכן המשכנו לקבל את פניהם של השרים שהגיעו", סיפר ויג'יי.

לדבריו, למקום הגיעה קצינת משטרה וחיילי משמר הגבול. "אחרי שהשרים התלוננו, המשטרה באה אלינו והצהירה שההפגנה לא חוקית. הם הצליחו לאיים שיעצרו מפגינים, ואנחנו כבר בכלל לא רצינו להפגין. כל מה שרצינו היה לעבור לצד השני והם לא נתנו לנו לעבור", אמר.
ויג'יי הרחיב: "בשלב מסוים, הגיע כלי רכב נוסף של אחד השרים, ואור-לי פנתה אליו עם המגפון שהיה בידה. אז, הם הגיעו לעצור אותה. גם רונית הגיעה לשאול מה קרה – וגם אותה עצרו".

לקריאה נוספת בנושא:
"מתווה הגז יעבור כך או אחרת": הממשלה דנה בהסכם, השר גבאי יתנגד
הממשלה תאשר היום את מתווה הגז, נתניהו כבר עם הפנים לכנסת
נתניהו על מתווה הגז המתוקן: "בטוח שיעבור ברוב גדול"

הפגנות נגד מתווה הגז, יוני 2015. מור שאולי, מערכת וואלה! NEWS
עוכבה לחקירה לאחר ההפגנה נגד המתווה שצפוי לעבור היום. אור-לי ברלב/מערכת וואלה! NEWS, מור שאולי

יוסי דורפמן ממטה מאבק הגז סיפר כי הוא וויג'יי עושים את דרכם לתחנת המשטרה שבה נמצאות ברלב והורוביץ, על מנת לשחררן. דורפמן הגיב על עיכובן של השתיים לחקירה ואמר: "זה ביזיון שהשרים לא מדברים עם האזרחים. העובדה שהם התקשרו להתלונן על כך שאזרחים הגיעו להגן על תושבי ישראל מטייקוני הגז ובסוף עוצרים אותם".

"עושה רושם שלאחרונה לשרי ממשלת ישראל אכפת יותר מהטייקונים מאשר מהאזרחים. הם ברחו ואפילו לא באו לדבר אתנו", אמר דורפמן. במקום להתמודד עם הטענות הלגיטימיות ולדבר עם האנשים, כולם התחמקו שם כי הם יודעים שהם לא קראו באמת את המתווה. השרים שהצביעו הם חלק מהמחטף הזה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פעילים מוחים נגד מתווה הגז מול משרד ראש הממשלה, אוגוסט 2015. מטה מאבק הגז, מערכת וואלה! NEWS
"השרים שהגיעו היום למשרדי הממשלה הם חלק מהמחטף". מחאת פעילי מאבק הגז, היום/מערכת וואלה! NEWS, מטה מאבק הגז

ברלב, אם לשתי בנות, היא מרצה בנושא פוליאמורה, פעילה מרכזית במאבק ומפעילת עמוד הפייסבוק "חדר מצב", שאותו הקימה בזמן המחאה החברתית של קיץ 2011. את המאבק במתווה הגז היא החלה עוד בימי ועדת ששינסקי ב-2010, ומשם המשיכה לפעול נגד החלטת הממשלה לייצא גז ב-2013. בסופו של מאבק זה, רשמו הישג יחסי כאשר הממשלה הורידה את כמויות הייצוא ל-40% בלבד.

ביוני השנה, אמרה ברלב לוואלה! NEWS כי לדעתה, מאבק הגז לא נעשה לשווא. לדבריה, "לפני שנתיים היינו 500 איש ברחובות, מול בתים של שרים, והצלחנו לעצור רבע מהייצוא שרצו חברות הגז והממשלה. גם אז זה עבר במחשכים בממשלה, בלי שזה עבר דרך הכנסת, וגם עכשיו סוגרים עסקאות של מיליארדים במחשכים". "השוד הזה הוא רק חתיכה בפאזל. זה הבית שלך, זה החיים שלך, של השכנים שלך ושל החברים שלך. זה המקום שאני משאירה לילדים שלי, ואתה מבין שכדאי שתילחם כי אין כאן כמעט מי שילחם על מה שקורה כאן", אמרה אז.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully