וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויים רגישים ושיפור התדמית: אתגרי המפכ"ל הנכנס

26.8.2015 / 0:32

גל הירש יקבל לידיו משטרה חבולה ומטולטלת הסובלת ממחסור חמור בכוח אדם ומתדמית שלילית לאור שורת הפרשיות המביכות שאירעו בה, שהאחרונה בהן היא המחדל במצעד הגאווה. "דנינו השאיר אחריו אדמה חרוכה"

צילום: יותם רונן

עם כניסתו של תא"ל (במיל') גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, יוצבו בפניו אתגרים רבים, בהם הצורך לקדם חמישה תת-ניצבים לתפקידי ניצבים. המשימה תהיה קשה במיוחד לאור שורת הפרשיות שפקדו לאחרונה את המשטרה, שהותירו בקרב סגל הפיקוד הבכיר חורים גדולים, שאותם ייאלצו לאייש תתי-ניצבים.

כמו כן, אם שורה של קצינים בדרגת תת-ניצב יקודמו לתפקידי ניצב, ייווצר מחסור חמור בדרג תתי-הניצבים. "אי אפשר לקרוא לזה משבר, אבל בהחלט יש פה בעיה", אמר קצין במטה הארצי. "עם זאת, הדבר הזה מפריח תקווה חדשה למשטרה. יוחנן דנינו השאיר אחריו אדמה חרוכה".

עוד בנושא:
מי יפצה את משפחתה של שירה בנקי על המחדל שהוביל לרצח?
"מהשמיים שלחו לי סכין": סימני האזהרה שבמשטרה הספיקו לשכוח
מינוי מפכ"ל המשטרה הבא: מלחמת ימ"מ במג"ב

תת אלוף במיל גל הירש, מפכ"ל המשטרה, ערב מינויו אוגוסט 2015. שלומי גבאי
"אי אפשר לקרוא לזה משבר, אבל בהחלט יש פה בעיה". גל הירש, אמש/שלומי גבאי

אחד המינויים המחכים לכניסת המפכ"ל לתפקידו, הוא מינוי מפקד קבוע למחוז חוף, שנותר מיותם לאור הסתבכותו ולאחר מכן פרישתו של ניצב חגי דותן, שנחשד בכמה פרשיות של הטרדה מינית. גם מינוי מפקד מחוז תל אביב עומד על הפרק, לאחר שניצב בנצי סאו עזב את התפקיד לטובת תפקיד ממלא מקום המפכ"ל, ועתה הצהיר כי הוא שוקל לפרוש מהמשטרה. גם לראשות אגף התנועה ייאלץ ככל הנראה הירש למצוא מחליף. לאור הסתבכותו בפרשת רונאל פישר, ייאלץ ככל הנראה ניצב ירון בארי לפרוש מהמשטרה.

שני מינויים שנמנעים לפי שעה מהירש הם מפקד המחוז הדרומי, לאחר שניצב יורם הלוי שהתמודד לתפקיד המפכ"ל הודיע כי יישאר בתפקידו. גם ניצב זוהר דביר, מפקד המחוז הצפוני שהיה בין רשימת המועמדים לתפקיד המפכ"ל, לא צפוי לעזוב את תפקידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
היה זוכה לדרגת ניצב ומתמנה לתפקיד ראש להב 433. תנ"צ אפרים ברכה/נועם מושקוביץ

מלבד המחסור שיורגש עם קידום הקצינים בדרגותיהם, מצפים להירש מינויים רגישים במיוחד. המפכ"ל הנכנס צפוי לבחור בראש ובראשונה מפקד לימ"מ (היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור). מאז מינויו של ניצב שלומי מיכאל לתפקיד מפקד מחוז ש"י, במקום ניצב קובי כהן, שפרש משורות המשטרה לאחר שנחשפו חשדות נגדו בגין קיום יחסים אסורים עם פקודה, נותרה היחידה מיותמת ממפקד והיא מנוהלת על ידי סגנו של מיכאל, ניצב-משנה נ'.

מינוי רגיש נוסף הוא זה של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). מאז התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה מנוהלת היחידה על ידי סגנו, ניצב-משנה ערן קמין. בקרוב ייאלץ המפכ"ל הנכנס לבחור מפקד חדש ליחידה הרגישה, החוקרת בין היתר שחיתות ציבורית וראשי מדינה. במשטרה בטוחים כי במידה שתנ"צ ברכה עוד היה בחיים, הוא היה זוכה לדרגת ניצב ומתמנה לתפקיד ראש להב 433, כאשר ניצב רוני ריטמן היה מקודם לתפקיד רם יותר במשטרה.

אחת התכניות המרכזיות שיזם השר לביטחון הפנים הנכנס, גלעד ארדן, היא הצבת שוטרי סיור רגליים ברחובותיהן של ערים מרכזיות בישראל. אתגרו של הירש הוא לגייס כוח אדם לצורך החזרת שוטרי הסיור הרגליים ללב הערים, והוצאתם מניידות המשטרה, על מנת להביא למפגש של השוטרים עם האזרחים. בכך, כך מאמינים במשרד לביטחון הפנים, תוכל המשטרה להעניק הרתעה טובה יותר ולהעמיד כוח שיטור מרתיע לטובת האזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש שיאמרו שהאתגר הגדול ביותר שניצב בפני המפכ"ל הנכנס הירש הוא להחזיר את אמון הציבור במשטרה לאחר שורת הפרשות המביכות אשר פקדו אותה ונחשפו לאחרונה באמצעי התקשורת. פרשיות מין לצד המחדל במוקד 100 של המשטרה שהוביל לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בקיץ שעבר, כמו גם פרשיית ישי שליסל, שדקר למוות את הנערה שירה בנקי ופצע שישה צועדים נוספים במצעד הגאווה בירושלים, אשר פגעו מאוד בתדמית המשטרה. להירש מצפה עבודה רבה בנושא זה, בעיקר באמצעות מינויים של ניצבים חדשים וראויים ומיתוג מחדש של המשטרה.

אחת ההצהרות הראשונות של השר ארדן עם כניסתו לתפקיד, היא הגדלת התקציב לטובת השיטור במגזר הערבי, דבר שבו יש לטפל באופן מידי, לטעמו של ארדן. האתגר של הירש יהיה לגייס שוטרים נוספים לטובת השיטור במגזר הערבי, כאשר גם כך התקנים במשטרה חסרים ואין מוטיבציה רבה בקרב הציבור להתגייס למשטרה.

השר ארדן רואה באגף התנועה במשטרה אגף אסטרטגי. עם מאות הרוגים בשנה כתוצאה מתאונות דרכים, הירש ייאלץ למצוא את הנוסחה המתאימה לטיפול בין היתר במחסור תקציבי באגף שמונע שדרוג של ניידות תנועה וטיפול בתשתיות הלקויות הגורמות לתאונות דרכים ברחבי הארץ.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully