וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר ציון שעבר הזנה בכפייה: "זה בסדר כשהמטרה היא למנוע מוות"

יוסף מנדלביץ' ששבת רעב 56 ימים בגולאג הרוסי, סיפר לאולפן וואלה! NEWS על החוויה שלו: "כפתו אותי בידיים וברגליים ודחפו לפה זונדה עם נוזל דמוי דייסה". על שביתת הרעב של עו"ד מוחמד עלאן: "המטרה שלו היא לחץ פוליטי ולא התאבדות ולכן צריך לעשות הכול כדי להצילו"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

"כפתו אותי בידיים וברגליים, קשרו לכיסא ודחפו לי לפה זונדה. ממנה שפכו כמה ליטרים של נוזל דמוי דייסה. זה לא כל כך נורא כמו שזה נשמע", כך תיאר היום (שני) לאולפן וואלה! NEWS יוסף מנדלוביץ, אסיר ציון שהיה כלוא 11 שנים בגולאג הרוסי ושבת רעב לא פחות מ-56 ימים, את הליך ההזנה בכפייה שעבר.

מנדלוביץ התייחס לוויכוח הציבורי סביב העציר המנהלי עו"ד מוחמד עלאן, שהועבר היום מבית החולים סורוקה שבבאר שבע למרכז הרפואי ברזילי באשקלון, לאחר שלא שיתף פעולה עם הרופאים ושובת כבר 52 ימים. "אחרי 56 ימים של שביתת רעב עשיתי ספורט וקראתי ספרים. לא הרגשתי משהו מיוחד. הכול בסדר, אפשר לשבות רעב גם 200 ימים אחרי השבוע הראשון כל עוד מקפידים לשתות", הוא הרחיב.

עוד על הזנה בכפייה:
מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"
"מאבק הנכבש והמדוכא": נמשכת המחאה נגד הזנה בכפייה
התביעה הצבאית תבקש להזין בכפייה עציר מנהלי ששובת רעב 51 יום

IFB יוסף מנדלביץ, אסיר ציון לשעבר על הזנה בכפייה. מערכת וואלה!
"זה לא נורא". מנדלוביץ/מערכת וואלה!

מנדלוביץ' סבור שהזנה בכפייה היא דבר הומני בהתייחס לאפשרויות. "גם מי שעשה בדיקת מעיים מקבל זונדה, זה לא נורא", הוא ציין. "אם אני רואה אדם שעומד לקפוץ מהגשר אני אעשה הכול כדי שלא יקפוץ ויתאבד. זה אותו דבר. שביתת הרעב שלו היא במטרה להפעלת לחץ פוליטי. כנראה הוא לא רוצה להתאבד ולכן מעורבים פה שיקולים אחרים. אני שבתתי רעב כי החרימו ממני חומש, הוא רוצה להמשיך פעולות חבלה, אז אין מה להשוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully